Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TSL Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TSL Biznes.
Linie Emirates wznawiają nabór do programu Accelerated Command. Przewoźnik zachęca kapitanów z doświadczeniem na Airbusach FBW* perspektywami szybkiego rozwoju zawodowego i życia w Dubaju. Trwa także rekrutacja do programu Emirates dla pierwszych oficerów.
Ambitni kapitanowie dołączą do Emirates jako pierwsi oficerowie A380, otrzymując rozszerzony pakiet wynagrodzeń. Po uzyskaniu minimalnego nalotu 700 godzin i pomyślnym przejściu dwóch kontroli okresowych mogą zgłosić się do programu Accelerated Command. Zazwyczaj osiągnięcie tego celu zajmuje pilotom Emirates niewiele ponad rok, w trakcie którego wykonują loty na trasach o różnej długości.
Program ACP jest skierowany przede wszystkim do doświadczonych kapitanów Airbusów, którzy obecnie dowodzą samolotami wąskokadłubowymi na trasach regionalnych i chcieliby rozwinąć się zawodowo, pracując w liniach lotniczych o światowym zasięgu.
Siatka połączeń Emirates obejmuje sześć kontynentów i jest obsługiwana przez flotę złożoną w całości z samolotów szerokokadłubowych. Trasy przebiegają przez wszelkiego rodzaju obszary – nad biegunem, Himalajami, pustyniami, kierunkami położonymi na poziomie morza i na dużych wysokościach. Ze względu na złożoność operacji i związane z nimi wyzwania przyszli kapitanowie A380 muszą najpierw dołączyć do Emirates w charakterze pierwszych oficerów i odbyć wszechstronne szkolenie, aby spełnić najwyższe normy bezpieczeństwa i bezpiecznie dowodzić największym samolotem pasażerskim na świecie.
– Jestem kapitanem w Emirates już od 8 lat, latam na naszych Airbusach A380, to jedna z najmłodszych flot wśród przewoźników. Dzięki globalnemu zasięgowi w jednym tygodniu mogę latać do San Francisco, w następnym do Syndey, a w jeszcze kolejnym do Kapsztadu czy Kopenhagi. Załoga i personel pokładowy to wysoko wykwalifikowani specjaliści, którzy szczególnie dbają o bezpieczeństwo i lubią pracę zespołową. To wszystko tak naprawdę zasługa szkolenia: instruktorów, zaplecza i symulatorów z najwyższej półki. A mieszkania w Dubaju wśród 200 różnych nacji, z dostępem do wspaniałych obiektów sportowych, pięciogwiazdkowych hoteli, pubów, restauracji czy oferty gastronomicznej i rozrywkowej, nie da się z niczym porównać! – mówi kapitan Mariusz Bartczak z Polski.
Wynagrodzenie i świadczenia dodatkowe
Emirates oferują pilotom i ich rodzinom szereg korzyści, które zapewniają im urozmaicone i przyjemne życie. Są to m.in. atrakcyjne, wolne od podatku wynagrodzenie, wysoki dodatek mieszkaniowy i edukacyjny, znakomita opieka lekarska i stomatologiczna, ubezpieczenie na życie oraz możliwość otrzymania premii. Piloci są przewożeni z domu do pracy i mogą liczyć na ulgi na bagaż, a także na bilety dla całej rodziny i przyjaciół w ramach siatki połączeń Emirates.
Karta Emirates Platinum zapewnia szereg ekskluzywnych przywilejów i zniżek pracowniczych w tysiącach punktów handlowych, hotelarsko-gastronomicznych w Dubaju i na całym świecie.
Szkolenia i rozwój kariery
W ośrodku szkoleniowym przewoźnika znajduje się 10 symulatorów lotu Airbus A380 i Boeing 777. Emirates inwestują w przemyślane autorskie programy szkoleniowe oparte na dowodach prowadzone przez instruktorów z ogromnym doświadczeniem w specjalnie przygotowanych warunkach. Dzięki temu piloci otrzymują pełne wyszkolenie, a pilotowanie floty przewoźnika jest dla nich ciekawe i daje im satysfakcję.
Kapitanowie mogą także ubiegać się o stanowiska kierowników, instruktorów i rekruterów.
Warunki przyjęcia
Warunkiem przyjęcia kapitana do programu ACP jest minimalny nalot 7000 godzin (w tym 3000 godzin w charakterze dowódcy) na samolotach wielosilnikowych z załogą wieloosobową o maksymalnej masie startowej nie mniejszej niż 50 ton. Ponadto kandydat musi mieć aktywny status dowódcy na typie Airbus FBW (minimalny nalot: 1500 godzin).
Inwestycje we flotę i połączenia
Emirates nieustannie modernizuje flotę. Łączna liczba zamówień przewoźnika obecnie wynosi 197 nowych samolotów, wśród nich są się Airbusy A350-900, Boeingi 787-9 Dreamliner i Boeingi 777-X.
Siatka połączeń Emirates obejmuje 140 kierunków pasażerskich i towarowych na sześciu kontynentach obsługiwanych przez 266 samolotów Airbus i Boeing, w tym 11 samolotów towarowych. Częstotliwość lotów przewoźnika – obecnie 2,1 tys. odlotów tygodniowo – odzwierciedla ogromne zapotrzebowanie na usługi Emirates.
Zainteresowani kandydaci mogą zapoznać się ze szczegółowymi kryteriami przyjęcia i wysłać internetowe zgłoszenie do programu Accelerated Command lub programu dla pierwszych oficerów poprzez stronę internetową Emirates.
*FBW – fly-by-wire (elektroniczny system sterowania statkiem powietrznym)
22 maja 2025
Wynajem wózków widłowych zyskuje na popularności wśród firm produkcyjnych, logistycznych i handlowych. Coraz więcej przedsiębiorstw rezygnuje z zakupu sprzętu na [...]
21 maja 2025
Rynek pracy nieustannie się zmienia. Postępująca automatyzacja, cyfryzacja oraz wejście na rynek kolejnych pokoleń wymuszają zdobywanie nowych kompetencji i ciągłą [...]
30 kwietnia 2025
Po spełnieniu wszystkich warunków i uzyskaniu niezbędnych zgód, DSV finalizuje przejęcie firmy Schenker od Deutsche Bahn.
29 kwietnia 2025
Jak indywidualne zestawy skracają czas zakupów, minimalizują błędy i przyspieszają montaż w różnych sektorach. Jak zorganizować logistykę, pozwalającą na taką [...]
29 kwietnia 2025
Świat mody odchodzi od produkcji w Chinach, ale na odwrocie zyskają głównie inne kraje zlokalizowane w Azji, dlatego region ten [...]
28 kwietnia 2025
W pierwszej fazie funkcjonowania nowoczesny obiekt logistyczny będzie obsługiwał ok. 1, 5 tys. sklepów w rejonie Wrocławia.
28 kwietnia 2025
Frigo Logistics, operator logistyczny dla produktów wymagających kontrolowanej temperatury, inwestuje w modernizację floty. W pierwszym kwartale 2025 roku firma odebrała [...]
28 kwietnia 2025
W odpowiedzi na zmiany w przepisach prawnych DFDS rozszerza swoje portfolio usług VAS dla branży modowej, wprowadzając ReStart, specjalistyczną usługę [...]
25 kwietnia 2025
Neutralność klimatyczna stała się jednym z priorytetowych celów także dla sektora logistycznego, a znaczącą rolę w jego osiągnięciu odgrywa ograniczenie [...]
24 kwietnia 2025
Francuska Administracja Celna wprowadza nowy system Obligatoryjnej Koperty Logistycznej (Enveloppe Logistique Obligatoire - ELO), który istotnie wpłynie na organizację transportów [...]
8 kwietnia 2025
Automatyzacja procesów magazynowych z wykorzystaniem robotyki nie jest już jedynie wizją przyszłości, ale nadal temu rozwojowi technologicznemu towarzyszą liczne błędne [...]
7 kwietnia 2025
Wybrane grupy towarów wymagają transportu w temperaturze kontrolowanej i przy zachowaniu ściśle określonych parametrów. Jeśli towar jest przewożony i zostanie [...]
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!