Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TSL Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TSL Biznes.
Odtąd, wraz z prezesem Seifert Polska Janem Brachmannem, stanowić będzie główny trzon zarządu firmy.
Szymon Szczepanik (34 lata) dorastał w Bremen, gdzie ukończył studia w Hochschule Bremen na kierunku International Degree Shipping and Chartering oraz Szkołę Europejską SII Utbremen w zakresie kompetencji handlowca. Również w Niemczech rozpoczynał swoją karierę i zdobywał doświadczenia zawodowe w sektorze logistycznym w międzynarodowych firmach z branży motoryzacyjnej i handlowej. Po odbyciu zasadniczej służby wojskowej w 4. pułku telekomunikacyjnym „1” w Rotenburg Wümme, w latach 2011 i 2012 przyjechał do Polski, na staż w dziale transportu firmy transportowo- -logistycznej w Katowicach.
Od 2013 r. związał się z Seifert Polska, gdzie początkowo pełnił funkcję asystenta zarządu i kolejno projekt menagera. W 2017 stanął na czele działu logistyki jako dyrektor logistyki Seifert Polska, która jest spółką-córką międzynarodowej Grupy Logistycznej Seifert. W roku 2020 został powołany na stanowisko prokurenta Seifert Automotive Polska, odpowiedzialnej za obsługę logistyczną fabryki silników i baterii niemieckiego producenta samochodów w Jaworze – projektu, który koordynował i z którym związany był od samego początku – od fazy przetargowej. – Otwarty, doświadczony i wielozadaniowy Szczepanik to cenne wsparcie i ogromny atut Zarządu Seifert Polska – podsumowuje Jan Brachmann.
Jak nowo powołany członek zarządu Seifert Poiska ocena potrzeby magazynowe i rozwój logistyki po doświadczeniach covidowych?
Logistyka otrzymała wyraźny sygnał do kumulowania i skracania dystansów, wprost odwrotnie aniżeli społeczeństwo. W efekcie, obecnie przewagę rynkową zyskują te fi rmy, które realizują politykę SAFETY STOCK. Na wzór zatem przedcovidowego standardu JUST IN TIME, Seifert Polska wspiera swoich aktualnych i potencjalnych klientów dodatkowym rozwiązaniem JUST IN STOCK, w formie buforowania i tworzenia w kraju zapasów surowców oraz półproduktów, pochodzących głównie z Azji.
Prowadzimy ponadto rozmowy na temat obsługi logistycznej w Polsce firm, które w związku z kosztami i opóźnieniami transportu morskiego idą o krok dalej, w kierunku „nearshoringu”, czyli racjonalizacji produkcji w Europie Zachodniej, w tym w Polsce, z bezpiecznym, bliskim logistycznie dostępem do swojego podstawowego, europejskiego rynku zbytu.
Siefert Logistics Group i Seifert Polska
Historia Grupy Seifert jest wzorcowym przykładem rozwoju. Założona w roku 1947 firma po dziś dzień jest przedsiębiorstwem rodzinnym z siedzibą w Ulm. Z lokalnego lidera rynku transportowego wyrosła do poziomu operatora logistycznego działającego na arenie międzynarodowej. Zatrudnia obecnie ponad 2 tys. pracowników w 40 lokalizacjach w Europie, gdzie realizuje innowacyjne rozwiązania logistyczne dla branży motoryzacyjnej, chemicznej, dóbr konsumpcyjnych, papierniczej, materiałów budowlanych i farmaceutycznej.
Seifert Polska, będąca częścią Grupy Seifert Logistics, została założona w 1999 r. i od lat należy do grona Top 500 Największych Firm Logistycznych w Polsce*. Dostarcza zarówno krajowych jak i międzynarodowych usług spedycyjnych oraz szerokiego zakresu usług logistyki kontraktowej dla ważnych branż gospodarki. Wzorem polityki prowadzonej przez całą Grupę Seifert, szerokie portfolio jako efekt dywersyfikacji, stanowi solidny fundament specjalizującej się w sektorze logistyki kontraktowej dla branży automotive Seifert Polska.
* zgodnie z badaniami prowadzonych ciągle od 2004 r. przez agencję badań rynkowych Data Group Consulting.W najnowszym raporcie z 2021 r. Seifert Polska uplasowano o 100 pozycji wyżej w porównaniu z rokiem poprzednim, co obrazuje kondycję fi rmy na tle konkurencji.
9 lipca 2025
Branża TSL potrzebuje nowego kierunku rozwoju. Strategiczny hub przeładunkowy może stać się kluczem do odzyskania konkurencyjności i niezależności logistycznej kraju.
4 lipca 2025
Czerwcowe dane GUS pokazują poprawę ocen bieżącej sytuacji w sektorze transportu i gospodarki magazynowej –wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury zbliżył się [...]
4 lipca 2025
Problemy z płynnością finansową wciąż dla wielu przedsiębiorców brzmią jak wyrok. Komornik, paraliż operacyjny, a na końcu upadłość - ten [...]
3 lipca 2025
Czechy od dawna przyciągają inwestorów – znajdują się w samym sercu Europy, mają dobrze rozwiniętą infrastrukturę, stabilną gospodarkę i usługi [...]
24 czerwca 2025
Wraz z dynamicznym wzrostem e-commerce, którego wartość w tym roku w Polsce, według raportu Strategy& PwC („E-commerce w Polsce”), ma [...]
23 czerwca 2025
Większość przewoźników w Polsce nie negocjuje kontraktów, tylko je podpisuje – również jeśli zawierają skrajnie niesprawiedliwe, a nawet nielegalne zapisy. [...]
17 czerwca 2025
Druga kadencja Donalda Trumpa upływa pod znakiem radykalnych decyzji gospodarczych. Wśród nich na czoło wysuwa się propozycja objęcia 50% cłem [...]
9 czerwca 2025
Stuart, firma odpowiedzialna za szybkie dostawy dla klientów m.in. takich jak AmRest czy Leclerc, jest coraz bliżej celu osiągnięcia zerowej [...]
6 czerwca 2025
Nie mieliśmy zasięgu. Nie było spotkań w Teamsach, maili, Slacka, ani scrollowania LinkedIna. Byliśmy offline – i właśnie dlatego było [...]
6 czerwca 2025
W szybko zmieniającym się świecie targi transport logistic 2025 udowodniły, co dziś musi – i może – osiągnąć branża logistyczna. [...]
5 czerwca 2025
78% firm logistycznych w Polsce ocenia kondycję sektora logistyki dobrze lub bardzo dobrze. Jednak, jak wynika z dziś opublikowanego raportu [...]
5 czerwca 2025
Rosnąca niepewność na rynkach międzynarodowych zmusza firmy logistyczne do radykalnego przebudowania strategii dostaw.
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!