Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TSL Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TSL Biznes.
InPost płaci CIT większy niż wszystkie firmy kurierskie działające w Polsce razem wzięte – w 2022 roku zapłaciły one CIT na poziomie 180 mln zł (co oznacza ok. 90 mln na półrocze). Tymczasem w pierwszym półroczu 2023 roku InPost wpłacił 118,6 mln zł podatku dochodowego (CIT), prawie dwukrotnie więcej niż w pierwszym półroczu ubiegłego roku (67 mln zł w H1 2022).
– Zawsze podkreślałem, że jako polska firma czujemy się zobowiązani do płacenia podatków w Polsce i systematycznie jesteśmy liderem pod względem płaconych podatków, jeżeli chodzi o branżę logistyczną w naszym kraju. Niestety, zdecydowana większość podmiotów – zwłaszcza zagranicznych – najprawdopodobniej ucieka od opodatkowania w Polsce, nie deklarując zysków lub deklarując je na bardzo niskim poziomie. Sądzę, że tutaj jest miejsce na ruch polskiego parlamentu, gdyż podmioty zagraniczne także korzystają choćby z tej samej infrastruktury, systemów bezpieczeństwa czy dróg, które są finansowane z naszych podatków. Delikatnie mówiąc jest to duże nieporozumienie, że międzynarodowe koncerny działające w Polsce korzystają z infrastruktury sfinansowanej m.in. z podatków płaconych przez InPost oraz inne firmy, które poważnie i odpowiedzialnie traktują swoje obowiązki podatkowe. My, od początku działalności, płacimy podatki w Polsce – aby wspierać Polaków, polskie szkolnictwo, ochronę zdrowia, rozwój infrastruktury oraz inicjatywy obywateli. Niezależnie od podatków, wspieramy także miasta i samorządy lokalne w licznych inicjatywach. My promujemy najlepsze standardy i szacunek do Polek, i Polaków, którym nasze podatki się po prostu należą – podkreśla Rafał Brzoska, prezes i założyciel InPost.
W 2021 roku InPost zapłacił 222 mln zł podatku CIT, podczas gdy konkurencja łącznie zapłaciła o 60 mln zł miej. Natomiast w 2022 roku InPost odprowadził 190 mln zł podatku, a cała jego zagraniczna konkurencja w sumie jedynie 180 mln zł. W tym okresie wszystkie firmy z branży logistycznej wygenerowały blisko 17 mld zł przychodów. InPost odpowiadał za 4,7 mld zł, a wszystkie pozostałe spółki niemal za 12 mld zł. Oznacza to, że podatek CIT stanowił ponad 4 proc. przychodu InPostu, a w przypadku pozostałych firm 1,5 proc.
Badania konsumenckie potwierdzają, że InPost jest najlepiej rozpoznawaną marką wśród internautów w Polsce. Znajomość wspomagana marki InPost wynosi aż 97%, a znajomość spontaniczna 83% . Wg badań Kantar aż 94% kupujących online jako formę dostawy wybiera Paczkomat® InPost , a aż 82% sprzedających online wybiera Paczkomat® jako formę wysyłki. Ponadto, aż 82% polskich internautów uważa, że Paczkomat® InPost to najbardziej ekologiczna forma dostaw. Badani uważają, że InPost wykorzystuje nowe technologie (81%), dostarcza przesyłki na czas (82%), na InPost można polegać (77%) oraz że lubią markę InPost (78%).
29 kwietnia 2025
Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy [...]
23 kwietnia 2025
Przygotowując się na zmiany związane z wprowadzeniem nowej dyrektywy unijnej, warto przyjrzeć się dokładniej sytuacji kurierów w Polsce.
22 kwietnia 2025
Wyniki najnowszego raportu Alsendo wskazują, że logistyka staje się kluczowym elementem doświadczenia zakupowego i niewykorzystaną szansą na budowanie lojalności klientów. [...]
4 kwietnia 2025
W ostatnich latach handel elektroniczny przeszedł znaczącą transformację, napędzaną przez postęp technologiczny, zmieniające się oczekiwania konsumentów oraz globalne wydarzenia wpływające [...]
24 stycznia 2025
Jak wynika z globalnego badania DHL Express, zrównoważony rozwój stał się strategicznym celem dla małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP), znacząco [...]
23 grudnia 2024
Święta to nie tylko czas wzmożonych zakupów, ale także wyjątkowe wyzwanie dla logistyki. Firmy TSL muszą poradzić sobie z rosnącym [...]
17 grudnia 2024
InPost ma już 25 tys. maszyn Paczkomat w Polsce, a 13 grudnia oficjalnie uruchomił jubileuszową maszynę, która znajduje się na [...]
12 września 2024
Za rok 2023 rok InPost wpłacił do polskiego budżetu dwu i półkrotnie więcej niż... cała konkurencja razem wzięta
4 września 2024
Pracujesz w międzynarodowej firmie i odpowiadasz za wysyłkę towarów? Czy raczej od czasu do czasu wysyłasz paczki do rodziny i [...]
2 września 2024
Eksport towarów z Polski, mimo licznych zawirowań ostatnich lat, jest odporny na wstrząsy. Jednak w związku z opuszczeniem przez Wielką [...]
29 sierpnia 2024
Packeta, globalna platforma logistyczna dla e-commerce, kontynuuje dynamiczny rozwój sieci punktów odbioru i automatów paczkowych Z-BOX w Europie Środkowej i [...]
27 sierpnia 2024
Badanie „Postawy Polaków wobec automatów paczkowych” – przygotowane przez Biostat na zlecenie agencji doradczej 2PR – wskazuje, że trzy czwarte [...]
7 kwietnia 2025
4 kwietnia 2025
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!