#ad

Zwroty w e-commerce w Europie: Jakie są różnice w poszczególnych krajach?

Zwroty w e-commerce w Europie: Jakie są różnice w poszczególnych krajach?

Zwroty zakupów online to jeden z kluczowych aspektów e-commerce, który znacząco wpływa na funkcjonowanie sklepów internetowych.

Mimo pełnej świadomości o zwrotach i konieczności ich przetwarzania, nadal pozostają one największym wyzwaniem zarówno dla kupujących, jak i sprzedających.

W Europie najczęściej zwracane są produkty odzieżowe, obuwie oraz akcesoria. Te kategorie są najbardziej podatne na zwroty ze względu na trudność w trafieniu z odpowiednim rozmiarem oraz konieczność przymierzenia ich w domu. Rozmiar często jest trudny do oszacowania na podstawie informacji na stronie, co prowadzi do licznych zwrotów.

W jakich krajach w Europie klienci zwracają najczęściej?

Z analizy firmy Statista wynika, że najczęściej produkty zwracają klienci z najbardziej dojrzałych rynków e-commerce, co wynika z ich wysokiej świadomości zakupowej. Oto kraje, z najwyższym procentem zwrotów w ostatnich 12 miesiącach:

  • Szwajcaria: 63 proc.
  • Niemcy: 55 proc.
  • Wielka Brytania: 53 proc.
  • Hiszpania: 46 proc.
  • Francja: 45 proc.

Europejczycy cenią przede wszystkim wygodę przy dokonywaniu zwrotów. Chcą mieć możliwość samodzielnego nadania paczki lub zostawienia jej w punkcie nadania, przy czym bardzo istotne są również koszty związane ze zwrotem.

Najważniejsze kryteria zwrotów dla kupujących online (średnia europejska):

  • Możliwość nadania przesyłki w punkcie: 95 proc.
  • Możliwość nadania w sklepie stacjonarnym: 95 proc.
  • Brak ukrytych kosztów: 94 proc.
  • Możliwość zwrotu przez nadanie kurierem: 90 proc.
  • Jasna polityka zwrotów: 89 proc.
  • Darmowy zwrot: 73 proc.

Zachowania klientów e-commerce z Polski w porównaniu z klientami z innych krajów

W Polsce 24 proc. klientów kupuje tylko w e-sklepach, które oferują darmowy zwrot, podczas gdy w Niemczech jest to ważne aż dla 43 proc. konsumentów. Zarówno w Polsce, jak i w Holandii, najważniejszym powodem zwrotu jest zły rozmiar, a następnie niewystarczająca jakość produktu.

Przy zakupach cross-border, darmowy zwrot jest istotny dla 49 proc. Polaków i aż 55 proc. mieszkańców Hiszpanii. To pokazuje, jak różne mogą być oczekiwania klientów w poszczególnych krajach Europy i jak ważne jest dostosowanie polityki zwrotów do lokalnych preferencji.

Więcej informacji na temat zwrotów w Niemczech, UK, Francji, Holandii, Czechach, Austrii, Włoszech i Szwecji pobierzesz TUTAJ.

Aby zapewnić sprawną obsługę zwrotów, warto współpracować z doświadczonym operatorem fulfillment, takim jak Arvato.

Z tej samej kategorii

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!