Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TSL Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TSL Biznes.
Packeta, globalna platforma logistyczna dla e-commerce, kontynuuje dynamiczny rozwój sieci punktów odbioru i automatów paczkowych Z-BOX w Europie Środkowej i Wschodniej. W obliczu rosnącego zapotrzebowania na elastyczne i wygodne formy dostawy, firma znacząco rozbudowuje infrastrukturę w Czechach, Słowacji i na Węgrzech oraz modernizuje obecnie stojące Z-BOXy.
Automaty paczkowe Z-BOX, cieszące się coraz większą popularnością u naszych południowych sąsiadów ze względu na łatwy i szybki odbiór paczek, stają się kluczowym elementem oferty Packety. Obecnie firma dysponuje siecią 7088 Z-BOXów: w Czechach 4201, na Słowacji 1696, na Węgrzech 1191. W porównaniu do początku roku, łączna liczba Z-BOXów wzrosła o ponad 880, co jest wynikiem intensywnych działań inwestycyjnych podjętych późną wiosną i latem 2024 roku, które trwają nadal. Packeta nie rezygnuje z punktów odbioru, które wciąż cieszą się ogromną popularnością wśród konsumentów. Łącznie z nimi firma ma 15 680 miejsc, w których można odebrać paczkę na terenie 3 wspomnianych wcześniej rynków (Czechy: 9813, Słowacja: 2829, Węgry: 3038).
Nowoczesne technologie i dbałość o klienta
Packeta, odpowiadając na potrzeby klientów, rozpoczęła instalację klawiatur na swoich Z-BOXach. Do końca roku wszystkie Z-BOXy w Czechach, na Słowacji i Węgrzech będą wyposażone w te nowe rozwiązanie. Klawiatury ułatwiają korzystanie z automatów paczkowych osobom, które nie używają smartfonów, ale też sprawią, że odbiór paczek będzie jeszcze prostszy i bardziej dostępny dla wszystkich klientów. Obecnie firma zainstalowała już około 1000 takich klawiatur, głównie na Z-BOXach znajdujących się w dużych miastach.
Z-BOXy są również przykładem ekologicznych rozwiązań logistycznych. Zasilane są w pełni energią słoneczną, nie wymagając podłączenia do sieci elektrycznej. Automaty są samowystarczalne, dostępne 24/7 i mogą być łatwo instalowane w różnych miejscach, takich jak biura, centra handlowe czy sklepy spożywcze. Dzięki temu Packeta może szybko rozbudowywać swoją sieć, instalując nawet 20 Z-BOXów dziennie.
Plany rozwojowe i dalsze inwestycje
Packeta przedstawiła ambitne plany na przyszłość. Jej celem jest podwojenie wielkości firmy w ciągu najbliższych pięciu lat. Obecnie kluczowe inwestycje koncentrują się na trzech rynkach – czeskim, słowackim i węgierskim, które są szczególnie popularne wśród polskich e-sklepów. Priorytetem marki jest ugruntowanie faktu, że Packeta jest najlepszym partnerem logistycznym dla swoich klientów oraz pierwszym wyborem konsumentów przy wyborze dostaw paczek.
Co więcej, firma zamierza skoncentrować się na dalszym usprawnianiu procesów logistycznych i zwiększaniu wydajności sieci dystrybucji, szczególnie w kluczowych okresach, takich jak Q4, który skupia Black Friday oraz sezon świąteczny. Ma to zapewnić niezawodność usług, na którą mogą liczyć partnerzy e-commerce w najważniejszych momentach sprzedaży. – Jesteśmy dumni z naszego dynamicznego rozwoju na rynkach europejskich. Inwestycje, które realizujemy, mają na celu przede wszystkim podniesienie jakości obsługi, skuteczności i szybkości dostaw, a co za tym idzie – satysfakcji klientów, zarówno indywidualnych, jak i biznesowych. Świadomie podjęliśmy decyzję o intensywnym rozwoju sieci w miesiącach wiosenno-letnich, by jak najlepiej przygotować się do końcówki roku. Jesteśmy przekonani, że ten trud zostanie wynagrodzony w postaci pobitego kolejnego rekordu liczby obsłużonych paczek w szczycie sezonu – komentuje Justyna Andreas, Managing Director, Commercial Entities, Packeta Group.
Nowe kierownictwo
W kontekście tych ambitnych planów rozwojowych warto również wspomnieć o zmianach w zarządzie spółki. Nowym CEO Packeta został Erich Čomor, który przejął stery od założycielki firmy, Simony Kijonkovej. Planuje on kontynuować filozofię silnego ukierunkowania na satysfakcję klienta, opierając się na doświadczeniach z poprzednich stanowisk. Firma inwestuje nie tylko w technologię, ale również w ludzi, wierząc, że tylko kompleksowe podejście pozwoli jej utrzymać pozycję lidera na konkurencyjnym rynku e-commerce.
29 kwietnia 2025
Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy [...]
23 kwietnia 2025
Przygotowując się na zmiany związane z wprowadzeniem nowej dyrektywy unijnej, warto przyjrzeć się dokładniej sytuacji kurierów w Polsce.
22 kwietnia 2025
Wyniki najnowszego raportu Alsendo wskazują, że logistyka staje się kluczowym elementem doświadczenia zakupowego i niewykorzystaną szansą na budowanie lojalności klientów. [...]
4 kwietnia 2025
W ostatnich latach handel elektroniczny przeszedł znaczącą transformację, napędzaną przez postęp technologiczny, zmieniające się oczekiwania konsumentów oraz globalne wydarzenia wpływające [...]
24 stycznia 2025
Jak wynika z globalnego badania DHL Express, zrównoważony rozwój stał się strategicznym celem dla małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP), znacząco [...]
23 grudnia 2024
Święta to nie tylko czas wzmożonych zakupów, ale także wyjątkowe wyzwanie dla logistyki. Firmy TSL muszą poradzić sobie z rosnącym [...]
17 grudnia 2024
InPost ma już 25 tys. maszyn Paczkomat w Polsce, a 13 grudnia oficjalnie uruchomił jubileuszową maszynę, która znajduje się na [...]
12 września 2024
Za rok 2023 rok InPost wpłacił do polskiego budżetu dwu i półkrotnie więcej niż... cała konkurencja razem wzięta
4 września 2024
Pracujesz w międzynarodowej firmie i odpowiadasz za wysyłkę towarów? Czy raczej od czasu do czasu wysyłasz paczki do rodziny i [...]
2 września 2024
Eksport towarów z Polski, mimo licznych zawirowań ostatnich lat, jest odporny na wstrząsy. Jednak w związku z opuszczeniem przez Wielką [...]
27 sierpnia 2024
Badanie „Postawy Polaków wobec automatów paczkowych” – przygotowane przez Biostat na zlecenie agencji doradczej 2PR – wskazuje, że trzy czwarte [...]
20 sierpnia 2024
Zarząd Poczty Polskiej ogłosił Plan Transformacji, zgodnie z którym spółka będzie stopniowo przekształcana w nowoczesną firmę kuriersko-detaliczno-finansowo-cyfrową. Rozpoczęte zmiany obejmą [...]
9 kwietnia 2025
4 kwietnia 2025
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!