Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TSL Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TSL Biznes.

Cała zagraniczna bezpośrednia konkurencja zapłaciła w Polsce w 2024 r. tylko 89,8 mln zł podatku CIT, podczas gdy sam InPost zasilił polski budżet kwotą... 375 mln złotych podatku CIT
InPost, polska firma zarejestrowana w Krakowie, w 2024 roku miał 9,85 mld złotych przychodu i zapłacił 375 mln złotych podatku CIT – to o ponad 100 mln złotych więcej niż rok wcześniej. Podatek wyniósł 3,8% przychodów – to po raz kolejny rekordowa kwota w historii firmy. Zagraniczne firmy kurierskie działające w Polsce za rok 2024 w sumie odprowadziły tylko 89,8 mln zł podatku dochodowego.
– Zagraniczne firmy kurierskie działające w Polsce za rok 2024 w sumie zapłaciły CIT na poziomie 89,8 miliona zł. To kolejny rok, w którym Grupa InPost płaci większy podatek niż cała zagraniczna konkurencja razem – i to ponad 4 razy więcej! Dla przykładu DHL eCommerce, prowadzący działalność bezpośrednio konkurencyjną wobec InPost, przy przychodach w wysokości 2 miliardy 814 milionów złotych, zapłacił okrągłe zero złotych podatku CIT. UPS z kolei, do dziś nie złożyło do Krajowego Rejestru Sądowego sprawozdania finansowego za rok 2024 – powiedział Rafał Brzoska, CEO Grupy InPost.
Brzoska podkreśla, że InPost od zawsze odprowadza podatki w Polsce i nadal będzie to robił. – Płacenie podatków w Polsce to wyraz dbałości o nasz kraj. Natomiast wyprowadzanie przez naszą zagraniczną konkurencję podatków z Polski jest nie tylko nieuczciwe, ale oznacza miliardowe straty dla całego państwa. Dziwie się, iż są na rynku polskie podmioty e-commerce, które preferują zagraniczną konkurencję, nie płacącą podatków w kraju.
Dane za rok 2024
| DHL grupa | DHL E-commerce | DPD | GLS | FEDEX | UPS | INPOST | |
| Przychody | 5,5 mld zł | 2,814 mld zł | 4,6 mld zł | 1,4 mld zł | 1,7 mld zł | brak danych | 9,85 mld zł |
| Podatek dochodowy | 20,2 mln zł | 0 | 30,4 mln zł | 34,3 mln zł | 4,9 mln zł | brak danych | 375 mln zł |
| % Podatku | 0,4% | 0 | 0,7% | 2,5% | 0,3% | brak danych | 3,8% |
Zagraniczne firmy kurierskie działające w Polsce zapłaciły łącznie 89,8 mln zł podatku CIT za rok 2024. Polskie spółki należące do niemieckiego DHL, przy przychodach sięgających 5,5 mld zł, odprowadziły tylko 20,2 mln zł CIT – co stanowi zaledwie 0,4% ich przychodów. W skali globalnej Grupa DHL zapłaciła 6 mld zł podatków, z czego na Polskę przypadło jedynie 0,3%. Tymczasem polskie przychody stanowiły 1,3% globalnych wpływów koncernu.
Francuski DPD, osiągając 4,6 mld zł przychodów w Polsce, zapłacił 30,4 mln zł podatku, co odpowiada 0,7% jego przychodów. Z kolei amerykański UPS wciąż nie opublikował danych finansowych za 2024 rok, co stanowi naruszenie obowiązujących przepisów w Polsce.
Za 375 mln zł można np. sfinansować: 2 polskie satelity przemysłowe SAT-AIS-PL, 194 drony FlyEye, 1875 placów zabaw, 125 orlików, 39 000 rocznych świadczeń 800+ , 468 nowoczesnych karetek pogotowia, 557 km ścieżek rowerowych czy roczny budżet dużego szpitala.
27 października 2025
DPD Polska oraz Polska Agencja Handlu i Inwestycji uruchamiają platformę edukacyjną czasnaeksport.eu, której celem jest wsparcie sektora małych i średnich [...]
6 października 2025
Z danych zawartych w raporcie Gemius - „E-commerce w Polsce” - wynika, że aż 79% internautów deklaruje robienie zakupów online. [...]
5 września 2025
Ostatnia mila – czyli ostatni etap dostawy produktu do klienta – od lat uznawana jest za najbardziej wymagającą część logistyki. [...]
1 września 2025
Rosnące tempo urbanizacji, zmiany w zachowaniach konsumenckich oraz dynamiczny rozwój e-commerce sprawiają, że miasta stają się coraz trudniejszym środowiskiem dla [...]
5 sierpnia 2025
Sadzenie drzew… które już rosną, automaty do odbioru paczek… redukujące dwutlenek węgla, kalkulator emisji CO₂… pomijający istotne dane – czy [...]
28 lipca 2025
W dynamicznie rozwijającym się świecie e-commerce elastyczność dostaw staje się jednym z kluczowych elementów doświadczenia zakupowego.
22 lipca 2025
DHL eCommerce Polska rozszerza sieć punktów OOH dostępnych w Allegro Delivery o sklepy Żabka
21 lipca 2025
Sezon wakacyjny niesie ze sobą nie tylko wzmożony ruch turystyczny, ale i ciekawe zmiany w zachowaniach konsumenckich.
24 czerwca 2025
Wraz z dynamicznym wzrostem e-commerce, którego wartość w tym roku w Polsce, według raportu Strategy& PwC („E-commerce w Polsce”), ma [...]
17 czerwca 2025
Sieć operacyjna DPD Polska powiększyła się o nowoczesny oddział zlokalizowany w Bydgoszczy. Nowa placówka, mieszcząca się przy ul. Petersona 2, [...]
9 czerwca 2025
Aplikacja When U Buy, która służy do zarządzania zakupami online, w maju 2025 przeanalizowała transakcje na najpopularniejszych marketplace’ach.
29 kwietnia 2025
Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy [...]
23 października 2025
22 września 2025
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!