Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TSL Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TSL Biznes.

Elektryczne Sprintery dołączają do floty kurierskiej DHL Parcel Polska. To element programu GoGreen, w ramach którego DHL m.in. modernizuje swoją flotę, aby zmniejszyć wpływ na środowisko.
GoGreen obejmuje między innymi modernizację floty i korzystanie z energii odnawialnej dzięki własnym instalacjom fotowoltaicznym, które zasilają m.in. samochody kurierskie oraz sortownie. W efekcie powstaje wydajny, przyjazny środowisku ekosystem logistyczny.
Najnowszym nabytkiem DHL Parcel Polska są elektryczne Mercedesy-Benze eSprintery. Zakup blisko 80 nowych samochodów jest jednocześnie kolejnym etapem współpracy z marką, w ramach której firma testowała już mniejszy model eVito.
Obecnie zakupione samochody dostarcza diler Mercedes-Benz Auto Frelik.
Więcej pracy
Rozwój usług kurierskich jest związany m.in. ze wzrostem e-handlu. Oznacza coraz więcej zleceń i wyższe zapotrzebowanie na kierowców wykonujących dostawy tzw. ostatniej mili. Dlatego firmie zależy, aby stworzyć im dobre warunki do pracy. Elektryczne samochody ułatwiają codzienne zadania, m.in. dzięki możliwości korzystania z buspasów, bezpłatnego parkowania w miejskich strefach płatnego parkowania, a ponadto zapewniają na ciszę w kabinie i dobre osiągi. Mercedesy eSprintery mają też stosunkowo dużą baterię o pojemności 47 kWh, którą można doładować z 10 do 80% prądem stałym o mocy 80 kW w czasie poniżej 25 minut.
– Bardzo się cieszymy, że firma DHL zaufała elektrycznej wersji Sprintera, modelu, który w wariancie spalinowym od kilku generacji jest numerem jeden w branży kurierskiej na świecie – mówi Grzegorz Sawicki, dyrektor sprzedaży Mercedes-Benz Vans w Polsce. – eSprinter zachowuje wszystkie znane od lat walory swojego brata z tradycyjnym silnikiem, takie jak funkcjonalność, wytrzymałość, ładowność, komfort i jakość, dokładając do nich lokalnie bezemisyjny napęd, ciszę i wyjątkową dynamikę. Jednocześnie jako Mercedes-Benz Polska, dzięki kilkuletnim inwestycjom w rozwój tych produktów oraz szkolenia sieci sprzedaży i serwisu, możemy zapewnić pełne wsparcie w użytkowaniu tych samochodów.
– Już do 2027 r. 50% floty DHL Parcel będą stanowiły samochody elektryczne – mówi Arkadiusz Stasiak, wiceprezes ds. operacyjnych w DHL Parcel Polska. – Już od dawna prowadzimy intensywne testy różnych modeli samochodów dostawczych o napędzie elektrycznym, które doskonale sprawdzają się w ramach miejskiej logistyki. Zbierają również bardzo pozytywne opinie naszych kurierów, którzy cenią sobie komfort jazdy i wygodę, jaką zapewnia elektryczny napęd. Zdecydowaliśmy się na współpracę z Mercedes-Benz, ponieważ ich pojazdy są funkcjonalne i efektywne z punktu widzenia operacyjnego. Mamy także własne stacje ładowania oraz instalacje fotowoltaiczne, dzięki którym produkujemy energię słoneczną na nasze potrzeby. Prąd, który pozyskujemy w ten sposób, zasila nie tylko budynki czy sortery, ale także kurierskie samochody elektryczne.
Pełna mobilność
Za transakcję zakupu eSprinterów przez DHL Parcel Polska odpowiada diler marki, firma Mercedes-Benz Auto Frelik, która sukcesywnie dostarcza kolejne partie pojazdów. Nowe samochody DHL Parcel oprócz wyposażenia seryjnego, obejmującego m.in. asystenta ruszania na wzniesieniu i asystenta bocznego wiatru oraz podgrzewany fotel kierowcy, mają również takie udogodnienia jak kamera cofania w lusterku wstecznym, światła przeciwmgielne z doświetlaniem zakrętów, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, elektryczny hamulec postojowy, przyciemniane szyby oraz szybę przednią z filtrem, a także tylne drzwi skrzydłowe otwierające się do 270 stopni. Pojazdy wyposażono w silniki o mocy 85 kW (116 KM). Samochody wyróżnia także żółta barwa i oznakowanie „samochód napędzany energią elektryczną”.
27 października 2025
DPD Polska oraz Polska Agencja Handlu i Inwestycji uruchamiają platformę edukacyjną czasnaeksport.eu, której celem jest wsparcie sektora małych i średnich [...]
6 października 2025
Z danych zawartych w raporcie Gemius - „E-commerce w Polsce” - wynika, że aż 79% internautów deklaruje robienie zakupów online. [...]
5 września 2025
Ostatnia mila – czyli ostatni etap dostawy produktu do klienta – od lat uznawana jest za najbardziej wymagającą część logistyki. [...]
1 września 2025
Rosnące tempo urbanizacji, zmiany w zachowaniach konsumenckich oraz dynamiczny rozwój e-commerce sprawiają, że miasta stają się coraz trudniejszym środowiskiem dla [...]
5 sierpnia 2025
Sadzenie drzew… które już rosną, automaty do odbioru paczek… redukujące dwutlenek węgla, kalkulator emisji CO₂… pomijający istotne dane – czy [...]
28 lipca 2025
Cała zagraniczna bezpośrednia konkurencja zapłaciła w Polsce w 2024 r. tylko 89, 8 mln zł podatku CIT, podczas gdy sam [...]
28 lipca 2025
W dynamicznie rozwijającym się świecie e-commerce elastyczność dostaw staje się jednym z kluczowych elementów doświadczenia zakupowego.
22 lipca 2025
DHL eCommerce Polska rozszerza sieć punktów OOH dostępnych w Allegro Delivery o sklepy Żabka
21 lipca 2025
Sezon wakacyjny niesie ze sobą nie tylko wzmożony ruch turystyczny, ale i ciekawe zmiany w zachowaniach konsumenckich.
24 czerwca 2025
Wraz z dynamicznym wzrostem e-commerce, którego wartość w tym roku w Polsce, według raportu Strategy& PwC („E-commerce w Polsce”), ma [...]
17 czerwca 2025
Sieć operacyjna DPD Polska powiększyła się o nowoczesny oddział zlokalizowany w Bydgoszczy. Nowa placówka, mieszcząca się przy ul. Petersona 2, [...]
9 czerwca 2025
Aplikacja When U Buy, która służy do zarządzania zakupami online, w maju 2025 przeanalizowała transakcje na najpopularniejszych marketplace’ach.

29 października 2025
23 października 2025
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!