Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TSL Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TSL Biznes.
DB Schenker podpisał porozumienie z MSC Mediterranean Shipping Company o wykorzystaniu 12 000 ton metrycznych biopaliwa dla wszystkich własnych skonsolidowanych ładunków, LCL (less-than-container load), FCL (full-container-load) i kontenerów chłodniczych (reefer containers).
Ilość zakupionego biopaliwa jest wystarczająca, aby zaoszczędzić dodatkowe 35 000 ton ekwiwalentu CO2 (CO2e) w całym łańcuchu produkcyjnym (well-to-wake) na rynku. Odpowiednik około 30 000 standardowych kontenerów (TEU) będzie mógł być transportowany z zerową emisją CO2 netto, w zależności od sposobu wykorzystania paliwa podczas rejsu.
Podpisana w tym miesiącu umowa zakupu stanowi jedną z największych transakcji dotyczących biopaliw zawartych pomiędzy operatorem i armatorem. Dotyczy ona stosowania certyfikowanych, zrównoważonych biopaliw drugiej generacji pochodzących ze zużytego oleju kuchennego, zamiast konwencjonalnego paliwa żeglugowego z paliw kopalnych. Komponent 12 000 ton biopaliwa zostanie zmieszany w proporcji od 20% do 30%, co da w efekcie około 50 000 ton zmieszanego biopaliwa, wykorzystanego następnie przez kontenerowce MSC.
Dzięki umowie, DB Schenker może zaoferować swoim klientom produkt, który umożliwia transport oceaniczny o zerowej emisji netto.
Certyfikowana redukcja emisji
Podobnie jak w przypadku lotów „zero netto” ze zrównoważonym paliwem lotniczym (SAF), klienci mogą teraz rezerwować regularny transport oceaniczny „zero netto” i otrzymać roczny certyfikat redukcji emisji dla swojego śladu węglowego.
– Razem z MSC oferujemy naszym klientom wygodne i czyste rozwiązanie wykorzystujące biopaliwo najnowszej generacji, które pomoże im osiągnąć rzeczywistą dodatkową redukcję emisji – powiedział Thorsten Meincke, członek zarządu ds. globalnego frachtu morskiego i lotniczego w DB Schenkerze.
– MSC Biofuel Solution to nasz pierwszy certyfikowany program kompensacji CO2 – dodała Caroline Becquart, starsza wiceprezes MSC.
Biopaliwo może być wykorzystywane w regularnym frachcie morskim bez konieczności dostosowywania infrastruktury statku lub łańcucha dostaw, dlatego jest to wygodne rozwiązanie. MSC bunkruje zrównoważone biopaliwo, a klienci korzystają ograniczając CO2. To odróżnia ten program od inicjatyw kompensacji emisji dwutlenku węgla poza transportem morskim, które koncentrują się na przyszłej redukcji emisji.
21 maja 2025
Port w Hamburgu odnotował w pierwszym kwartale bieżącego roku mocne wyniki przeładunkowe, mimo trudnej sytuacji geopolitycznej i gospodarczej. Podkreśla to [...]
23 kwietnia 2025
W pierwszym kwartale 2025 r. Port Antwerpia-Brugia obsłużył 67, 7 mln ton ładunków, co stanowi spadek o 4% w porównaniu [...]
8 kwietnia 2025
Połączenie Finnlines obsługujące trasę Szwecja – Polska zdobyło już solidną pozycję na rynku. Ta nowa linia poszerza zakres usług i [...]
24 lutego 2025
Pomimo wielu geopolitycznych wyzwań, port w Hamburgu ponownie odnotował wzrost przeładunku kontenerowego, sięgającego 78 mln TEU. Pozytywny rozwój w transporcie [...]
22 stycznia 2025
Zaawansowanie budowy Morskiego Terminala Przeładunkowego Produktów Ropopochodnych ORLEN w Gdańsku przekracza już 90 procent. Trwają końcowe prace nad wyposażeniem obiektu, [...]
8 października 2024
Przemysł żeglugowy stanowi podstawę światowej gospodarki, odpowiadając za ok. 80–90 proc. transportu towarów. Mimo tej skali transport morski jest wydajny [...]
26 sierpnia 2024
Transport morski odpowiada za ok. 80 procent wolumenu światowego handlu, jest więc on kluczowy dla prawidłowego działania globalnego łańcucha dostaw. [...]
23 sierpnia 2024
Przeładunek kontenerów w porcie w Hamburgu pozostał stabilny w pierwszej połowie roku, wynosząc 3, 8 miliona TEU. Pozytywnie rozwijał się [...]
3 lutego 2024
Jak mówią eksperci rynku TSL obecna sytuacja staje się uciążliwa dla logistyki na całym świecie, a kryzys na Morzu Czerwonym [...]
26 września 2023
Szukasz praktycznych rozwiązań na rynku budowlanym lub potrzebujesz dodatkowej przestrzeni magazynowej? Kontener to odpowiedź na Twoje potrzeby. Nie przegap okazji, [...]
29 marca 2023
Obniżenie kosztów żeglugi kontenerowej to nie koniec kłopotów dla przedsiębiorców. Ceny przewozu morskiego kontenerów spadły z rekordowych poziomów z zeszłego [...]
10 marca 2023
Na początku 2023 roku DB Schenker uruchomił nowe połączenie oceaniczne z portu w Chittagong w Bangladeszu do Gdańska. Jest to [...]
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!