Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TSL Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TSL Biznes.
Dachser rozpoczyna praktyczne testy zeroemisyjnych napędów w ciężarówkach. W 2023 roku planuje wprowadzić do użytku w Niemczech dwie ciężarówki z wodorowymi ogniwami paliwowymi (FCEV). Na drogi w Magdeburgu wyjedzie 27-tonowy Hyundai Xcient, a 19-tonowy Enginius Bluepower będzie realizować dostawy w centrum Hamburga.
Eksploatacja ciężarówki z wodorowymi ogniwami paliwowymi Hyundai Xcient w Magdeburgu ma rozpocząć się na początku 2023 roku. Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej 27 ton mogący pomieścić 18 palet ma zasięg do 400 kilometrów, co oznacza, że może pracować na dwie zmiany. Będzie prowadzony przez kierowców zawodowych, którzy w tym roku kończą szkolenie w Dachserze. Podczas gdy za dnia samochód będzie testowany w dystrybucji regionalnej na obszarze Magdeburga, w nocy będzie jeździć w trybie liniowym do oddziału Dachsera w Berlinie-Schönefeld. Na potrzeby operacji nocnych pojazd będzie pracował w zestawie z przyczepą transportując nadwozia wymienne. Do czasu dostarczenia ciężarówki w pobliżu dwóch oddziałów Dachsera w Magdeburgu i Berlinie powstanie infrastruktura do tankowania wodoru.
Partnerem Dachsera w tym projekcie jest H2 Delivery Truck Pool GmbH & Co. KG z Magdeburga. Firma jest częścią spółki H2 Green Power & Logistics GmbH, która podczas pokazów w jedenastu niemieckich miastach pod koniec 2021 roku, zaprezentowała Hyundaia Xcient FCEV.
Bezemisyjnie w Hamburgu
Od połowy 2023 r. Dachser będzie wykorzystywać ciężarówkę Bluepower 1938 FCEV firmy Enginius z Bremy, spółki zależnej Grupy Faun, do dostaw w centrum Hamburga. Pojazd będzie uzupełnieniem koncepcji Dachser Emission-Free Delivery, która ma zostać wprowadzona w tym mieście już jesienią 2022 r. Bluepower 1938 ma dopuszczalną masę całkowitą 19 ton i może przewieźć do 18 palet w nadwoziu furgonowym. Jego szacowany zasięg 250 kilometrów plus rezerwa sprawdzi się w dostawach w centrum miasta, do tego dochodzi bardzo duży potencjał rekuperacji. Tankowanie ma odbywać się na stacji tankowania wodoru w hamburskim HafenCity.
– W ramach badań przeprowadzonych wspólnie z Uniwersytetem Nauk Stosowanych w Kempten ustaliliśmy już, że w europejskiej sieci drobnicowej Dachser istnieje znaczny potencjał dla ciężarówek napędzanych wodorem. Nie możemy się doczekać wprowadzenia pierwszych tego typu pojazdów, ponieważ pozwolą nam zebrać cenne doświadczenie praktyczne – wyjaśnia Stefan Hohm, dyrektor rozwoju i członek zarządu Dachsera.
7 lipca 2025
Polska od lat zajmuje pozycję europejskiego lidera w branży transportowej, odpowiadając za realizację ok. 20% wszystkich przewozów w Unii Europejskiej. [...]
4 lipca 2025
Czerwcowe dane GUS pokazują poprawę ocen bieżącej sytuacji w sektorze transportu i gospodarki magazynowej –wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury zbliżył się [...]
30 czerwca 2025
Partnerzy przewoźnika drogowego Girteka, dzięki platformie Girteka Partners Portal, a także prostym zasadom i przejrzystemu systemowi zarządzania zleceniami, dedykowanemu zespołowi [...]
23 czerwca 2025
Większość przewoźników w Polsce nie negocjuje kontraktów, tylko je podpisuje – również jeśli zawierają skrajnie niesprawiedliwe, a nawet nielegalne zapisy. [...]
12 czerwca 2025
Komisja Europejska wydała skierowany do Parlamentu Europejskiego i Rady komunikat w sprawie gotowości technologicznej i rynkowej ciężkich pojazdów transportu drogowego [...]
5 czerwca 2025
Sztuczna inteligencja staje się coraz bardziej dostępna, co sprawia, że przedsiębiorcy, w tym także z branży transportowej mogą interesować się [...]
4 czerwca 2025
Z inicjatywy wojewody małopolskiego Ryszarda Śmiałka, Małopolski wojewódzki inspektor transportu drogowego - Mariusz Bukowski - zaprosił przedstawicieli stowarzyszeń transportowych działających [...]
26 maja 2025
Dziewięć czołowych organizacji branżowych z Polski, Węgier, Chorwacji, Słowenii i Czech apelują do władz Unii Europejskiej o natychmiastowe wstrzymanie prac [...]
23 maja 2025
Grupa Wielton wprowadza Wielton EVO – nowoczesne, zintegrowane rozwiązanie, które łączy wysokiej jakości naczepę kurtynową, cyfrową platformę zakupową oraz pakiet [...]
19 maja 2025
Eurowag powiększył swoją sieć stacji premium o kolejne 20 strategicznych lokalizacji. Stacje w tej sieci pod względem przychodu rosną szybciej [...]
19 maja 2025
W dynamicznej rzeczywistości branży TSL każdy właściciel firmy transportowej szuka rozwiązań, które pozwolą mu optymalizować koszty, usprawniać procesy i minimalizować [...]
16 maja 2025
Inspekcja Transportu Drogowego od końca 2024 roku coraz częściej sprawdza kierowców z państw trzecich, czyli nienależących do UE w zakresie [...]
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!