Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TSL Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TSL Biznes.
Dachser DIY Logistics, stale optymalizuje łańcuchy dostaw klientów oraz włącza do swojej sieci logistycznej nowe sklepy i sieci handlowe z tej branży.
Popularność marketów budowlanych, wyposażenia wnętrz czy ogrodniczych opiera się na możliwości zakupu niezbędnych do tych prac produktów w jednym miejscu. Od małej śrubki, przez meble łazienkowe czy narzędzia, po gotowy do złożenia domek na działkę. Wymaga to utrzymania optymalnych stanów magazynowych i zapewnienia dużych powierzchni składowania. A także rozplanowania pakowania, dostaw, przyjęć czy ekspozycji towarów.
Do większości sklepów
W odpowiedzi na specyficzne potrzeby segmentu dla majsterkowiczów (ang. Do It Yourself – DIY) firma Dachser, 25 lata temu, stworzyła autorskie rozwiązanie Dachser DIY Logistics. Od tego czasu kompleksowa oferta jest sukcesywnie i konsekwentnie rozwijana. Obecnie Dachser DIY Logistics realizuje dostawy do blisko 57 tysięcy odbiorców w Europie, m.in. do sklepów sieci handlowych Bauhaus, Brico Depot, Castorama, Globus, Hagebau, Hellweg, Hornbach, Leroy Merlin, Merkury Market czy OBI. Za pośrednictwem operatora logistycznego towary trafiają także do sklepów meblarskich, dekoracyjnych, z narzędziami czy centrów ogrodniczych w całej Europie. Dachser DIY Logistics dostarcza rocznie 8,4 miliona przesyłek. W 2022 roku z usług DACHSER DIY Logistics w Polsce skorzystało 480 polskich producentów DIY eksportujących swoje produkty na rynki europejskie, z czego 150 firm jest obsługiwanych regularnie.
Okno czasowe
Dzięki efektowi skali i owocnej współpracy z sieciami handlowymi DIY, Dachser jest w stanie spełnić oczekiwania detalistów. Prowadzi to do większej dostępności produktów na półce oraz zmniejszenia kar i innych pośrednich kosztów logistycznych wynikających z opóźnień w dostawach.
– Stale podnosimy nasze kompetencje i dostosowujemy istniejące rozwiązania do zmieniającego się otoczenia biznesowego i preferencji klientów. Ponadto, do obsługiwanych codziennie sklepów dodaliśmy kilkadziesiąt nowych punktów z preferowanymi warunkami dostawy. To pozwoli nam na jeszcze większą konkurencyjność i zaoferowanie jeszcze korzystniejszych warunków współpracy – mówi Juliusz Pakuński, kierownik rozwoju biznesu Dachser DIY Logistics w Polsce.
E-handel wyzwaniem dla DIY
W ciągu ostatnich lat markety budowlane zainwestowały w e-handel i platformy zakupowe, by umożliwić swoim klientom sprawne zakupy online. Pandemia przyspieszyła digitalizację także w segmencie DIY, a udział tego kanału sprzedaży stale rośnie. Stawia to przed branżą TSL nowe wyzwania. Coraz częściej bowiem zamówienia składane są poprzez stronę internetową marketu budowlanego, ale jego fizyczny udział jest pomijany. To podmiot świadczący usługi logistyczne odpowiada za odbiór towaru od producenta czy importera oraz dostawę pod wskazany adres. Dodatkową presją jest czas, bo punktem odniesienia stały się doświadczenia wyniesione z zakupów w sklepach internetowych z odzieżą czy kosmetykami, gdzie dostawa jest realizowana z dnia na dzień. Należy zaznaczyć, że rynek dostaw wprost do klientów końcowych (B2C) dla DIY jest znacznie bardziej wymagający niż w przypadku dóbr szybkozbywalnych. Wynika to z dużej rozpiętości wymiarów czy wagi przesyłek, wymagań w transporcie, wrażliwości na uszkodzenia czy rodzaju przewożonego materiału. Popularne na rynku B2C paczkomaty nie sprawdzą się przy dostawie mebli ogrodowych czy grilla gazowego. A dostawa za pośrednictwem kuriera musi być precyzyjna, trudno zostawić taką paczkę za ogrodzeniem czy przed drzwiami na klatce schodowej.
– Obsługa zamówień internetowych wymaga od Dachser DIY Logistics elastycznego podejścia, przy jednoczesnym utrzymaniu opłacalności zlecenia dla wszystkich stron. Tu po raz kolejny procentują nasza wiedza i doświadczenie, zarówno w Polsce, jak i innych europejskich oddziałach Dachsera. Ważne są także dostęp do globalnych rozwiązań oraz znajomość specyfiki lokalnego rynku. To nasze mocne strony, o których coraz liczniej przekonują się nasi partnerzy na poziomie krajowym i europejskim. Jesteśmy ekspertem, który wspiera rozwój naszych klientów na zagranicznych rynkach DIY. Zapewniamy rozwiązania logistyczne, które z powodzeniem odpowiadają na dynamicznie zmieniające się potrzeby tego rynku – podsumowuje Juliusz Pakuński.
30 kwietnia 2025
Po spełnieniu wszystkich warunków i uzyskaniu niezbędnych zgód, DSV finalizuje przejęcie firmy Schenker od Deutsche Bahn.
29 kwietnia 2025
Jak indywidualne zestawy skracają czas zakupów, minimalizują błędy i przyspieszają montaż w różnych sektorach. Jak zorganizować logistykę, pozwalającą na taką [...]
29 kwietnia 2025
Świat mody odchodzi od produkcji w Chinach, ale na odwrocie zyskają głównie inne kraje zlokalizowane w Azji, dlatego region ten [...]
28 kwietnia 2025
W pierwszej fazie funkcjonowania nowoczesny obiekt logistyczny będzie obsługiwał ok. 1, 5 tys. sklepów w rejonie Wrocławia.
28 kwietnia 2025
Frigo Logistics, operator logistyczny dla produktów wymagających kontrolowanej temperatury, inwestuje w modernizację floty. W pierwszym kwartale 2025 roku firma odebrała [...]
28 kwietnia 2025
W odpowiedzi na zmiany w przepisach prawnych DFDS rozszerza swoje portfolio usług VAS dla branży modowej, wprowadzając ReStart, specjalistyczną usługę [...]
25 kwietnia 2025
Neutralność klimatyczna stała się jednym z priorytetowych celów także dla sektora logistycznego, a znaczącą rolę w jego osiągnięciu odgrywa ograniczenie [...]
24 kwietnia 2025
Francuska Administracja Celna wprowadza nowy system Obligatoryjnej Koperty Logistycznej (Enveloppe Logistique Obligatoire - ELO), który istotnie wpłynie na organizację transportów [...]
8 kwietnia 2025
Automatyzacja procesów magazynowych z wykorzystaniem robotyki nie jest już jedynie wizją przyszłości, ale nadal temu rozwojowi technologicznemu towarzyszą liczne błędne [...]
7 kwietnia 2025
Wybrane grupy towarów wymagają transportu w temperaturze kontrolowanej i przy zachowaniu ściśle określonych parametrów. Jeśli towar jest przewożony i zostanie [...]
7 kwietnia 2025
Raportowanie ESG (Environmental, Social, Governance) staje się kluczowym elementem działalności firm. Coraz więcej organizacji, niezależnie od swojej wielkości, musi dostosować [...]
7 kwietnia 2025
Sprzedaż w branży odzieżowej na świecie systematycznie rośnie, w 2023 o 7% r/r, do poziomu 1600 mld euro. Według prognoz [...]
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!