Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TSL Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TSL Biznes.
InPost ma już 25 tys. maszyn Paczkomat w Polsce, a 13 grudnia oficjalnie uruchomił jubileuszową maszynę, która znajduje się na warszawskim Gocławku przy ulicy Koprzywiańskiej 3. Ta okrągła liczba zbiegła się z 25-leciem działania InPost.
Podczas oficjalnego uruchomienia jubileuszowej maszyny, wszyscy klienci nadający i odbierający przesyłki otrzymywali wyjątkowe prezenty od kurierów-Mikołajów, a specjalnym przyciskiem mogli włączyć opady sztucznego śniegu i instalację świetlną, którą przyozdobiono maszynę. Całemu wydarzeniu towarzyszyły świąteczne piosenki, śpiewane na żywo przez chór, a dla wszystkich gości serwowana była gorąca czekolada. – W tym roku obchodzimy 25-lecie InPost i właśnie uruchomiliśmy 25 000 urządzenie Paczkomat w Polsce. W ciągu 15 lat od zainstalowania pierwszej maszyny, dokonaliśmy rewolucji na rynku logistycznym w Polsce, całkowicie zmieniając preferencje konsumentów. Dziś możemy pochwalić się największą siecią logistyczną nie tylko w Polsce, ale także w Europie. Zaczynaliśmy od kilku urządzeń, a dziś praktycznie każdy Polak zna markę InPost. Według badań Kantar 93% kupujących w sieci wybiera dostawy do maszyn Paczkomat – dziękuję za zaufanie! – mówi Rafał Brzoska, założyciel i prezes zarządu InPost.
Według październikowych badań Kantar – międzynarodowej agencji badawczej – InPost jest najlepiej rozpoznawalną marką dostarczającą przesyłki – otrzymał aż 99% wskazań. Ponadto 93% polskich internautów robiących zakupy online wybiera Paczkomat InPost jako formę dostawy, a 85% jako formę wysyłki. Natomiast 83% badanych uznaje Paczkomat InPost za najbardziej ekologiczny sposób dostaw. Gotowość do polecania urządzeń Paczkomat InPost – wskaźnik NPS – osiągnął poziom aż 77 punktów.
Na koniec III kwartału 2024 roku Grupa InPost odnotowała znaczący wzrost wolumenów, sprzedaży i rentowności, a także kontynuuje ekspansję sieci maszyn Paczkomat – ich liczba osiągnęła poziom 43 812 urządzeń, po wzroście o 33% r/r. W III kwartale Grupa obsłużyła 262 mln przesyłek, czyli o 25% więcej r/r, natomiast przychody zanotowały skok o 23% r/r, osiągając 2,54 mld zł.
Grupa InPost na koniec Q3 dysponowała blisko 79 000 punktami out-of-home, w tym prawie 44 000 nowoczesnych urządzeń Paczkomat i blisko 35 000 punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). W ciągu ostatnich 12 miesięcy Grupa zainstalowała rekordową liczbę maszyn – aż 10 000, zwiększając liczbę urządzeń aż o 1/3 r/r.
29 kwietnia 2025
Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy [...]
23 kwietnia 2025
Przygotowując się na zmiany związane z wprowadzeniem nowej dyrektywy unijnej, warto przyjrzeć się dokładniej sytuacji kurierów w Polsce.
22 kwietnia 2025
Wyniki najnowszego raportu Alsendo wskazują, że logistyka staje się kluczowym elementem doświadczenia zakupowego i niewykorzystaną szansą na budowanie lojalności klientów. [...]
4 kwietnia 2025
W ostatnich latach handel elektroniczny przeszedł znaczącą transformację, napędzaną przez postęp technologiczny, zmieniające się oczekiwania konsumentów oraz globalne wydarzenia wpływające [...]
24 stycznia 2025
Jak wynika z globalnego badania DHL Express, zrównoważony rozwój stał się strategicznym celem dla małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP), znacząco [...]
23 grudnia 2024
Święta to nie tylko czas wzmożonych zakupów, ale także wyjątkowe wyzwanie dla logistyki. Firmy TSL muszą poradzić sobie z rosnącym [...]
12 września 2024
Za rok 2023 rok InPost wpłacił do polskiego budżetu dwu i półkrotnie więcej niż... cała konkurencja razem wzięta
4 września 2024
Pracujesz w międzynarodowej firmie i odpowiadasz za wysyłkę towarów? Czy raczej od czasu do czasu wysyłasz paczki do rodziny i [...]
2 września 2024
Eksport towarów z Polski, mimo licznych zawirowań ostatnich lat, jest odporny na wstrząsy. Jednak w związku z opuszczeniem przez Wielką [...]
29 sierpnia 2024
Packeta, globalna platforma logistyczna dla e-commerce, kontynuuje dynamiczny rozwój sieci punktów odbioru i automatów paczkowych Z-BOX w Europie Środkowej i [...]
27 sierpnia 2024
Badanie „Postawy Polaków wobec automatów paczkowych” – przygotowane przez Biostat na zlecenie agencji doradczej 2PR – wskazuje, że trzy czwarte [...]
20 sierpnia 2024
Zarząd Poczty Polskiej ogłosił Plan Transformacji, zgodnie z którym spółka będzie stopniowo przekształcana w nowoczesną firmę kuriersko-detaliczno-finansowo-cyfrową. Rozpoczęte zmiany obejmą [...]
9 kwietnia 2025
7 kwietnia 2025
4 kwietnia 2025
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!