#ad

„Pride of Hull” otwiera nowy rozdział w żegludze

„Pride of Hull” otwiera nowy rozdział w żegludze

P&O Ferries zapisuje się w historii, wprowadzając pierwszy na Morzu Północnym prom zasilany biopaliwem. „Pride of Hull”, obsługujący ruchliwą trasę Hull–Rotterdam, przeszedł na stałe na paliwo Biofuel B30.

o ważny krok w kierunku czystszej żeglugi między Wielką Brytanią a Europą i dowód, że ambitne cele klimatyczne mogą być skutecznie wdrażane w praktyce.

Pierwszy prom na biopaliwo w regionie

Liczący 215 metrów długości „Pride of Hull” przewozi do 1 360 pasażerów i 400 pojazdów ciężarowych, stanowiąc jedno z kluczowych ogniw w handlu i transporcie między Wielką Brytanią a Unią Europejską. Dzięki przejściu na Biofuel B30, emisje gazów cieplarnianych w całym cyklu życia paliwa spadają o około 20% w porównaniu z tradycyjnym paliwem morskim – bez utraty niezawodności usług.

Decyzja P&O Ferries zbiegła się z obchodami Global Goals Week, poświęconymi realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Wdrożenie biopaliw wspiera szczególnie dwa z nich: Cel 13 (Działania na rzecz klimatu) oraz Cel 14 (Życie pod wodą).

Regulacje i strategia dekarbonizacji

Zmiana paliwa wpisuje się w nowe regulacje FuelEU Maritime, obowiązujące od stycznia 2025 roku, które wymagają od statków o tonażu powyżej 5 000 GT stopniowego ograniczania intensywności emisji gazów cieplarnianych. – Global Goals Week to czas, gdy ambicje muszą przekładać się na realne działania. Nasz krok pokazuje, że redukcja emisji jest możliwa już dziś – nawet w przypadku jednego z największych promów w Europie – podkreśla Stewart Hayes, dyrektor floty P&O Ferries. – Adoptując biopaliwa, wspieramy naszych klientów – zarówno pasażerskich, jak i frachtowych – w realizacji ich celów klimatycznych. To kolejny krok ku zrównoważonej przyszłości transportu morskiego, spójny z planem DP World redukcji emisji o 42% do 2030 roku.

Dlaczego biofuel?

Po konsultacjach z producentem silników Wärtsilä i dostawcami paliwa, Biofuel B30 wybrano jako najpraktyczniejsze paliwo przejściowe. Nie wymaga ono kosztownych przeróbek jednostki, w przeciwieństwie do alternatywnych rozwiązań, takich jak metanol czy amoniak, które wymagają znacznych modyfikacji silników lub ich całkowitej wymiany.

Kontynuacja działań

Nowy etap w eksploatacji „Pride of Hull” to kolejny element szerszej strategii dekarbonizacji armatora. W ostatnich latach P&O Ferries ograniczyło emisje o ponad 135 tys. ton CO₂ dzięki wprowadzeniu statków hybrydowych i optymalizacji floty. Obecnie, monitorując efekty zastosowania biopaliw, firma potwierdza swoją rolę lidera w dostarczaniu praktycznych i skalowalnych rozwiązań dla czystszego transportu morskiego.

Z tej samej kategorii

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!