#ad

Logistyka, czyli wartość, a nie koszt

Logistyka, czyli wartość, a nie koszt

Logistyka to w dzisiejszych czasach zdecydowanie więcej niż po prostu zbiór czynności związanych z przepływem towarów. Jej rola jest znacznie ważniejsza - w dobie rosnących oczekiwań klientów i wysokiej rynkowej konkurencyjności nietrudno o wniosek, że może być ona kluczem do sukcesu, pozwalającym na zwiększenie efektywności kosztowej, poprawę obsługi klientów, a nawet… rozwój nowych produktów i usług.

Orbico Supply to jedna ze strategicznych (obok FMCG, Style, Salon Professional i Beauty) jednostek biznesowych Orbico Polska. Choć każda z tych jednostek charakteryzuje się nieco odmienną specyfiką, to wszystkie w obrębie tej zróżnicowanej struktury stanowią integralną całość. Orbico Supply odpowiada za dostarczanie klientom kompleksowych rozwiązań logistycznych, obejmujących m.in. obsługę magazynową, zarządzanie transportem, projektowanie logistyczne, wsparcie w obszarze logistyki e-commerce czy Value Added Services.

– Orbico Supply, jako jedna z kluczowych jednostek biznesowych Orbico Polska, nie tylko efektywnie obsługuje marki dystrybuowane przez naszą firmę, ale także świadczy usługi 3PL dla klientów zewnętrznych. Inwestycje w rozbudowę i modernizację centrów dystrybucyjnych oraz plany związane z magazynem celnym czy automatyzacją są nie tylko kluczowe dla Orbico Supply Polska, ale także odzwierciedlają nasze strategiczne zaangażowanie w rozwój logistyki w całym regionie – dodaje Piotr Sędziak, Orbico Group Supply Director.
Co szczególnie istotne – oprócz usług logistycznych, realizowanych dla marek dystrybuowanych przez Orbico Polska, Orbico Supply świadczy także usługi 3PL, przygotowane z myślą o klientach „zewnętrznych” i dysponuje dwoma Centrami Dystrybucyjnymi – w Teresinie w województwie mazowieckim oraz Robakowie w Wielkopolsce.

Tylko w Teresinie, który jest w pełni zautomatyzowanym magazynem, obsługujemy 4 nasze Strategic Business Units i 4 dużych klientów 3PL. Każdy z nich charakteryzuje się nieco odmiennymi oczekiwaniami i specyfiką. Ich obsługa to duże wyzwanie, ale stawiamy mu czoła – przekonuje Mariusz Latos, Dyrektor Zarządzający Orbico Supply. W 2021 roku Orbico Polska uruchomiło Orbico.pl – internetową platformę sprzedażową dla swoich klientów B2B. Za jej pośrednictwem każdy klient, przez 24 godziny i 7 dni w tygodniu, ma dostęp do produktów dystrybuowanych przez Orbico Polska. – Z takiego rozwiązania korzystają też inni dystrybutorzy, ale patrzą na niego zupełnie inaczej niż my – wykorzystują je do obniżenia kosztów, bo takie platformy poniekąd „zastępują” przedstawicieli handlowych. My wykorzystujemy ją, by uwalniać ich czas i by zamiast na samym zbieraniu i przetwarzaniu zamówień mogli skupić się na ekspercko-konsultanckim wsparciu dla swoich klientów – tak, by pomagali im w zwiększeniu sprzedaży. Tym, co pozwala nam w osiąganiu efektywności kosztowej, jest bez wątpienia logistyka, zwłaszcza dzięki inwestycjom, jakie poczyniliśmy lub poczynimy – przekonuje Robert Grzyb, Prezes Zarządu Orbico Polska.

2023 i 2024 pod znakiem inwestycji

Miniony rok w Orbico upłynął bowiem pod znakiem dużych i ważnych inwestycji w obszarze logistyki. Powiększenie powierzchni i przebudowa centrum dystrybucyjnego w Teresinie, przeprowadzka z magazynu w Gądkach to większego i pojemniejszego obiektu w Robakowie i dalsze inwestycje w automatykę magazynową to najważniejsze punkty tej logistycznej transformacji. Orbico nie zamierza jednak na tym poprzestawać – w planach firmy jest uruchomienie magazynu celnego, dalsze wdrażanie automatyzacji m.in. na rozładunkach i operacjach magazynowych, a także przejęcie pełnej obsługi logistycznej Orbico Style. Dzięki temu wysyłki do wszystkich krajów Orbico będą realizowane właśnie z centrum dystrybucyjnego w Teresinie.

Plany na dalszą przyszłość również są ambitne.

Do 2030 roku Orbico chce osiągnąć 6-krotne zwiększenie przychodów z obsługi logistycznej, a w skali biznesu – tłumaczy Mariusz Latos, Dyrektor Zarządzający Orbico Supply. Działania podejmowane przez Orbico Supply w Polsce doskonale wpisują się w strategiczne założenia logistyczne całej grupy. – Naszym celem jest budowanie silnej obecności w obszarze logistyki usługowej w Europie Środkowo-Wschodniej, a osiągnięcia i ambicje naszego oddziału w Polsce są doskonałym przykładem tego dążenia – dodaje Piotr Sędziak, Orbico Group Supply Director.

Źródło wartości, a nie przykra konieczność

Jak przekonuje ekspert Orbico, inwestycje w automatyzację i rozwój zaplecza logistycznego nie jest „sztuką dla sztuki”. – Nie inwestujemy dla samego inwestowania, nie postrzegamy też ponoszenia nakładów na logistykę jako przykrą konieczność. Dla nas to źródło wartości, z którego czerpiemy zarówno my, jak i nasi partnerzy oraz dostawcy. Przedstawiciele marek, którzy powierzają Orbico rolę dystrybutora, mogą liczyć na sprawniejszą obsługę dystrybucyjną i logistyczną.

Współpraca z podmiotem dysponującym zaawansowanym zapleczem logistycznym i technologicznym pozwala na konsolidowanie dostaw (oraz ich minimalizację, co w dobie rosnącej roli ekologii jest nie bez znaczenia), a co za tym idzie, obniżenie kosztów logistycznych. Wychodzimy z założenia, że chcemy przejmować od naszych partnerów te obszary działalności, w których czujemy się mocni, po to, by oni sami robili to, w czym są najlepsi – budowali mocne, silne marki i rozwijali swoje biznesy, mając pewność, że cały proces logistyczny jest w rękach profesjonalistów – podsumowuje Mariusz Latos, Dyrektor Zarządzający Orbico Supply.

Z tej samej kategorii

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!