#ad

GXO Logistics wprowadza platformę opartą na sztucznej inteligencji

GXO Logistics wprowadza platformę opartą na sztucznej inteligencji

GXO Logistics, wprowadza pierwszą inteligentną platformę opartą na sztucznej inteligencji, o nazwie CXO IQ. Stworzyli ją eksperci logistyczni specjalnie dla tej branży w oparciu o wiodące technologie AI od Google Cloud i Snowflake.

GXO IQ wesprze firmy w poruszaniu się po złożonych współczesnych globalnych łańcuchach dostaw, wdrażając wiodące w branży możliwości AI, zapewniające bardziej produktywne i dynamiczne operacje logistyczne.

Platforma GXO IQ, oparta na danych operacyjnych z ponad 20 lat, wykorzystuje zestaw autorskich algorytmów AI, które inteligentnie koordynują miliony złożonych, wieloetapowych działań w zakresie dystrybucji i przemieszczania zapasów, kompletacji i pakowania zamówień, wysyłki oraz zarządzania personelem. Została zaprojektowana przez ekspertów logistycznych i opiera się na najlepszych technologiach, w tym Google Cloud Vertex AI i Snowflake Cortex AI. Wykorzystuje również Apigee, czyli narzędzie do zarządzania API od Google Cloud, oferujące klientom bezpieczny i płynny dostęp do kluczowych danych magazynowych.

Cztery warstwy

GXO IQ składa się z czterech warstw, tworzących inteligentną platformę operacyjną.
• Warstwa danych (Data Fabric Layer): wykorzystuje doświadczenie GXO zdobyte w ciągu 20 lat wdrażania rozwiązań łańcucha dostaw, dane od tysięcy operatorów oraz jezioro danych zawierające miliardy transakcji. Codziennie przetwarzanych i organizowanych jest ponad 200 milionów sygnałów, które zasilają algorytmy AI.
• Warstwa orkiestracji AI (AI Orchestration Layer): algorytmy AI działają w tle przewidując zmiany popytu, ryzyka związane z zapasami, inicjując ruchy zapasów i optymalizując procesy kompletacji, pakowania i wysyłki w czasie rzeczywistym.
• Warstwa wykonawcza (End-to-End Execution Layer): zawiera pełen zestaw funkcji zarządzania logistyką, z integracją z rynkami i usługami dodatkowymi, takimi jak zarządzanie zamówieniami, magazynowanie, zwroty i transport w ramach jednego, spójnego rozwiązania, które można dostosować do potrzeb każdego klienta.
• Warstwa doświadczenia (Experience Layer): interfejs oparty na rolach użytkowników z natywnym, interaktywnym agentem AI o nazwie GIL, który zapewnia widok całościowy – od statusu realizacji zamówień w czasie rzeczywistym po zarządzanie wyjątkami i alerty ryzyka zapasów. GIL dostarcza interaktywnych analiz, odpowiada na pytania i przekształca złożoność w konkretne rekomendacje.

Już w tym roku

Nasza platforma Vertex AI pomaga GXO IQ dostarczać predykcyjne analizy, które umożliwiają firmom przewidywanie zakłóceń i budowanie bardziej odpornych, wydajnych łańcuchów dostaw. Postrzegamy AI jako centralny układ nerwowy nowoczesnego łańcucha dostaw, który przekształca go z liniowego ciągu operacji w inteligentny, połączony ekosystem. GXO IQ to doskonały przykład takiej transformacji ‒ stwierdziła Paula Natoli, globalna dyrektorka ds. łańcucha dostaw i logistyki w Google Cloud.
GXO IQ, które już wspiera usługę GXO Direct dla klientów w USA, będzie szeroko dostępne komercyjnie w drugiej połowie 2025 roku.

Z tej samej kategorii

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!