#ad

FM Logistic potwierdza skuteczność swojego modelu biznesowego

FM Logistic potwierdza skuteczność swojego modelu biznesowego

Ścisła współpraca i strategiczne relacje partnerskie z klientami zapewniły FM Logistic solidne wyniki za rok obrotowy kończący się 31 marca 2025 roku. Wyniki te potwierdzają słuszność obranej strategii „Powering 2030” i odzwierciedlają skuteczność modelu biznesowego w obliczu wyzwań rynkowych.

Grupa stale udowadnia, że odchudzony, bardziej wydajny i oparty na współpracy łańcuch dostaw może sprzyjać odpowiedzialnemu wzrostowi.

Wydajność oparta na zmobilizowanych zespołach zaangażowanych w doskonałość operacyjną i przyspieszenie transformacji FM Logistic – rodzinna, niezależna i międzynarodowa firma – odnotowała przychody w wysokości 1866 mln EUR (wzrost o 8,2% przy założeniu stałych kursów wymiany i niezmienionej skali działalności), marżę operacyjną na poziomie 4% oraz zawarła nowe kontrakty o wartości 202 mln EUR. W kontekście reorganizacji łańcucha dostaw i presji związanej z wielkością sprzedaży Grupa utrzymała tempo rozwoju za sprawą konsekwencji działania , stabilnego zarządzania oraz oferty usług dostosowanej do oczekiwań klientów. Ukierunkowane inwestycje i koncentracja na regionach o wysokim potencjale dodatkowo wzmocniły możliwości Grupy do utrzymania obranego kursu. – W każdym kraju, w każdym magazynie i każdym departamencie nasze zespoły wykazują się wzorowym zaangażowaniem. Właśnie ta umiejętność wspólnego dążenia do celu mimo niestabilnej sytuacji rynkowej jest fundamentem naszej skuteczności. Jakość naszych relacji z klientami sprzyja tworzeniu zrównoważonych rozwiązań, które zapewniają długoterminową wartość i rozwój – podsumowuje Jean-Christophe Machet, CEO FM Logistic.

Wysoki poziom zadowolenia klientów (NPS 56) i pracowników (90%) odzwierciedla siłę modelu opartego na bliskości, zaufaniu i wydajności.

Rozwój w Europie Centralnej

FM Logistic w Europie Centralnej odegrało znaczącą rolę w poprawie wyniku finansowego całej Grupy. Był to efekt zarówno organicznego wzrostu przychodów w regionie na poziomie 12%, jak i poprawie efektywności zwiększającej marżę operacyjną.

Supply Change: zrównoważona transformacja w logistyce

FM Logistic nieustannie się zmienia w ramach Supply Change – długoterminowej strategii Grupy na rzecz bardziej zrównoważonego i opartego na współpracy łańcucha dostaw, który łączy wyniki finansowe z pozytywnym oddziaływaniem. Nasza wizja przekłada się na wymierne rezultaty:

  • Zmniejszenie emisji CO₂ o 30% w wartości bezwzględnej w stosunku do roku obrotowego 2020/2021
  • Zmniejszenie o 48% emisji CO₂ na 1 EUR przychodów (zakresy 1 i 2)
  • Wprowadzanie rozwiązań multimodalnych w Europie, w tym inicjatywy CITYlogin dla metra w Madrycie i transportu intermodalnego wzdłuż korytarza północ-południe we Francji

Ukierunkowana cyfryzacja i automatyzacja, na przykład wdrożenie AutoStore czy coraz częstsze wykorzystywanie sztucznej inteligencji w transporcie, pomagają zwiększyć wydajność operacyjną przy jednoczesnej poprawie warunków pracy. FM Logistic stawia też na długofalową współpracę z klientami takimi jak BIC i Brother w zakresie opracowywania bardziej ekologicznych rozwiązań, np. wspólne huby i co-packing. – W ramach Supply Change łączymy wydajność z odpowiedzialnością. Pociąga to za sobą wdrażanie innowacyjnych rozwiązań, dokonywanie świadomych wyborów oraz stały dialog z naszymi klientami, zespołami i partnerami – dodaje Jean-Christophe Machet.

FM Logistic realizuje także projekty solidarnościowe za pośrednictwem Fundacji FM, np.:

  • szkoła logistyki w São Paulo w Brazylii we współpracy z Fundacją Pescar;
  • wsparcie dla Emmaüs Défi we Francji w zakresie logistyki ponownego wykorzystania mebli w wiosce olimpijskiej.

FM Logistic rozpoczyna nowy rok obrotowy z pewnością siebie oraz determinacją, aby łańcuchy dostaw stanowiły pozytywną siłę napędową transformacji dla regionów, firm i społeczeństw.

Z tej samej kategorii

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!