Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TSL Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TSL Biznes.
Śledzenie przesyłek, pełen dostęp i informacja o wszystkich zleceniach z każdego urządzenia i o każdej porze - to elementy obsługi logistycznej ważne nie tylko dla konsumentów, ale również dla klientów biznesowych. Z myślą o tych coraz bardziej "cyfrowych" oczekiwaniach klientów, operator logistyczny stworzył platformę DB SCHENKER | connect. Teraz zyskuje ona nowe funkcjonalności.
– Dziś o konkurencyjności usług logistycznych decyduje nie tylko sprawna obsługa transportowa czy magazynowa, ale też automatyzacja procesów biznesowych, która przekłada się na optymalizację kosztów i lepszą obsługę klienta – mówi Barbara Dymerska, Head of Customer Experience & Business Services, Cluster North East Europe DB Schenker – Z tą właśnie myślą powstała platforma DB SCHENKER | connect, która skupia w jednym miejscu dostęp do wszystkich naszych usług logistycznych, umożliwia szybką wycenę zlecenia i jest przyjazna dla użytkownika. Nieustannie też zwiększamy jej możliwości dodając nowe funkcjonalności, które przekładają się na usprawnienie całego łańcucha dostaw klientów.
Takim usprawnieniem jest najnowsza integracja narzędzia DB Schenker z systemem BaseLinker umożliwiającym automatyzację i administrowanie zamówieniami z różnych platform sprzedażowych oraz systemów ERP, wspierających planowanie niezbędnych zasobów w firmie. Synchronizacja obu narzędzi pozwala na jeszcze łatwiejsze i efektywniejsze zarządzanie przesyłkami. Dane na temat zleceń są przesyłane między systemami automatycznie, a DB SCHENKER | connect generuje i odsyła do systemu klienta gotowe dokumenty przewozowe. Operator zapewnia też wsparcie IT przy synchronizacji systemów.
Na platformie uruchomiono też moduł eReklamacji (eClaims). Ułatwia on nie tylko składanie samych reklamacji w dowolnym momencie, ale też monitorowanie ich statusów czy generowanie raportów. To jedna z wielu funkcjonalności narzędzia operatora, które zapewnia szybszą, łatwiejszą i bardziej efektywną obsługę klienta.
Platforma DB SCHENKER | connect zastąpiła w ubiegłym roku i zintegrowała w jeden dwa inne systemy operatora, tj. connect 4.0 i eSchenker. Konta dotychczasowych klientów zostały automatycznie przeniesione do nowego narzędzia. Jest ono nie tylko bardziej przyjazne dla użytkownika dzięki intuicyjnemu interfejsowi czy możliwości personalizacji pulpitu, ale przede wszystkim zapewnia całodobową obsługę, szybki dostęp do wszystkich usług oraz zleceń w jednym miejscu, a także śledzenia przesyłek. Klienci nie posiadający stałej umowy z operatorem również mogą korzystać z platformy, po rejestracji przez stronę internetową. Centrum usług cyfrowych DB Schenker umożliwia także wycenę przesyłek w transporcie lądowym, lotniczym i oceanicznym, a czat Betty pomaga w rozwiązywaniu ewentualnych problemów operacyjnych w transporcie drogowym.
30 kwietnia 2025
Po spełnieniu wszystkich warunków i uzyskaniu niezbędnych zgód, DSV finalizuje przejęcie firmy Schenker od Deutsche Bahn.
29 kwietnia 2025
Jak indywidualne zestawy skracają czas zakupów, minimalizują błędy i przyspieszają montaż w różnych sektorach. Jak zorganizować logistykę, pozwalającą na taką [...]
29 kwietnia 2025
Świat mody odchodzi od produkcji w Chinach, ale na odwrocie zyskają głównie inne kraje zlokalizowane w Azji, dlatego region ten [...]
28 kwietnia 2025
W pierwszej fazie funkcjonowania nowoczesny obiekt logistyczny będzie obsługiwał ok. 1, 5 tys. sklepów w rejonie Wrocławia.
28 kwietnia 2025
Frigo Logistics, operator logistyczny dla produktów wymagających kontrolowanej temperatury, inwestuje w modernizację floty. W pierwszym kwartale 2025 roku firma odebrała [...]
28 kwietnia 2025
W odpowiedzi na zmiany w przepisach prawnych DFDS rozszerza swoje portfolio usług VAS dla branży modowej, wprowadzając ReStart, specjalistyczną usługę [...]
25 kwietnia 2025
Neutralność klimatyczna stała się jednym z priorytetowych celów także dla sektora logistycznego, a znaczącą rolę w jego osiągnięciu odgrywa ograniczenie [...]
24 kwietnia 2025
Francuska Administracja Celna wprowadza nowy system Obligatoryjnej Koperty Logistycznej (Enveloppe Logistique Obligatoire - ELO), który istotnie wpłynie na organizację transportów [...]
8 kwietnia 2025
Automatyzacja procesów magazynowych z wykorzystaniem robotyki nie jest już jedynie wizją przyszłości, ale nadal temu rozwojowi technologicznemu towarzyszą liczne błędne [...]
7 kwietnia 2025
Wybrane grupy towarów wymagają transportu w temperaturze kontrolowanej i przy zachowaniu ściśle określonych parametrów. Jeśli towar jest przewożony i zostanie [...]
7 kwietnia 2025
Raportowanie ESG (Environmental, Social, Governance) staje się kluczowym elementem działalności firm. Coraz więcej organizacji, niezależnie od swojej wielkości, musi dostosować [...]
7 kwietnia 2025
Sprzedaż w branży odzieżowej na świecie systematycznie rośnie, w 2023 o 7% r/r, do poziomu 1600 mld euro. Według prognoz [...]
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!