#ad

DB Cargo Spedkol otwiera railport w Kędzierzynie-Koźlu

DB Cargo Spedkol otwiera railport w Kędzierzynie-Koźlu

Spółka z Grupy DB Cargo Polska z końcem czerwca uroczyście otworzyła swoją najnowszą inwestycję. Terminal w kluczowej lokalizacji w południowej Polsce obsłuży około 4 000 wagonów rocznie.

Railport to terminal przeznaczony przede wszystkim do realizacji przeładunków i magazynowania wyrobów stalowych, np. kręgów stalowych, blach płaskich, walcówki, kształtowników oraz innych materiałów. Dodatkowo istnieje możliwość prowadzenia operacji intermodalnych związanych z przeładunkami i magazynowaniem kontenerów.

Atutem tej inwestycji jest zaawansowana infrastruktura oraz dogodne położenie. Dzięki temu nasz terminal oferuje operatorom konkurencyjne rozwiązania logistyczne – mówi Tomasz Iwański, prezes DB Cargo Spedkol. Obiekt położony jest w bezpośrednim sąsiedztwie sieci drogowej składającej się z autostrad, dróg krajowych i wojewódzkich. Railport zlokalizowany jest przy HUB-ie Sławięcice na bocznicy DB Cargo Spedkol z torami o łącznej długości ok. 50 km i dostępem do wagi samochodowej. Połączony jest z bocznicą kolejową w Sławięcicach przy sieci TEN-T, skąd realizowane są regularne połączenia na Śląsk, na południe i zachód Europy pociągami liniowymi obsługiwanymi przez Grupę DB Cargo.

Railport jest efektem ciężkiej pracy zespołu projektowego spółek Grupy DB Cargo Polska. Owocem tego
zaangażowania jest jedna z najważniejszych inwestycji Grupy ostatnich lat – terminal, który jest dla nas szansą rozwoju i bramą na nowe rynki i usługi
– mówi Paweł Pucek, przewodniczący rady nadzorczej DB Cargo Spedkol oraz członek zarządu DB Cargo Polska.

Inwestycja realizowana była przez konsorcjum firm Infra SILESIA (spółka z Grupy DB Cargo Polska) oraz Polimex Infrastruktura. Budowa rozpoczęła się w lutym 2024 roku, a pierwsze ładunki wjechały na terminal późną wiosną 2025.

Magazynowanie odbywać się może zarówno wewnątrz hali magazynowania o powierzchni 7 100 m² jak i na liczącym 7 400 m²placu zewnętrznym, dając możliwość przeładunku 200 tys. t stali rocznie. W obiekcie pracują suwnice dwudźwigarowe o udźwigu 35 t i 47 t co sprawia, że maksymalne wymiary kręgów obsługiwanych przez terminal to średnica 2,7metra i szerokość 2,3 metra oraz waga aż 42 ton. Przeładunki możliwe są w relacji: wagon – magazyn, magazyn – samochód, wagon – samochód i v.v.

Z tej samej kategorii

13 listopada 2025

KIRA B 200 dla hal i magazynów

Rynek utrzymania czystości w przemyśle oraz w obiektach wielkopowierzchniowych przechodzi dynamiczną transformację. Wraz z rosnącymi oczekiwaniami dotyczącymi efektywności, niezawodności i [...]

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!