#ad

Azja Wschodnia jeszcze bardziej dostępna

Azja Wschodnia jeszcze bardziej dostępna

Dzięki 44 samolotom towarowym, 13 czarterom i 311 lotom pasażerskim Emirates SkyCargo wzmacnia korytarze przewozu ładunków i oferuje tygodniowo 21 tys. ton przepustowości do 25 portów w Azji Wschodniej i Południowo-Wschodniej

Wraz z uruchomieniem połączeń pasażerskich do Hangzhou w Chinach, Emirates SkyCargo oferuje obecnie ponad 21 000 ton przepustowości tygodniowo w ruchu do i z Azji Wschodniej oraz Południowo-Wschodniej, w ramach największej i najbardziej zróżnicowanej siatki połączeń spośród wszystkich linii spoza Azji. Pogłębiając swoją obecność w regionie, Emirates SkyCargo obsługuje teraz 25 portów w 12 krajach i terytoriach.

Azja Wschodnia i Południowo-Wschodnia stworzyła prężne korytarze gospodarcze, które wymagają znacznej przepustowości przewozów lotniczych, by dostarczać towary na całym świecie. Dedykowane frachtowce Emirates SkyCargo obsługują 9 portów w regionie, realizując 44 loty tygodniowo – najwyższą gęstość połączeń towarowych w ogromnej, globalnej siatce przewozów linii. Harmonogram ten uzupełnia 13 lotów czarterowych do i z Azji Wschodniej każdego tygodnia, zapewniając stałą przepustowość i stabilną łączność dla azjatyckich przedsiębiorstw z Europą i Bliskim Wschodem. Operacje frachtowe i czarterowe wspierane są przez 311 cotygodniowych lotów pasażerskich, realizowanych mieszanką samolotów Airbus A380 i Boeing 777, przewożących zarówno pasażerów, jak i cargo.

Przy tak dużej częstotliwości lotów, samolot Emirates startuje z Azji Wschodniej lub Południowo-Wschodniej średnio co pół godziny.

Wspieranie wzrostu gospodarczego

Jako globalne centrum innowacji, e-commerce i zaawansowanej produkcji, a także z prężnie rozwijającym się sektorem rolniczym, Azja Wschodnia i Południowo-Wschodnia od dawna należą do kluczowych rynków w globalnej siatce Emirates SkyCargo. W przeciętnym tygodniu Emirates SkyCargo przewozi ponad 450 ton świeżych owoców, warzyw, owoców morza i innych produktów łatwo psujących się, 100 ton farmaceutyków i urządzeń medycznych, 75 ton elektroniki, półprzewodników i urządzeń inteligentnych, 180 ton odzieży oraz ponad 1 300 ton przesyłek e-commerce.

„Powietrzny Jedwabny Szlak”, sieć tras lotniczych, hubów logistycznych i infrastruktury lotniczej odzwierciedlająca historyczne lądowe i morskie Szlaki Jedwabne, umożliwia szybkie i efektywne połączenia z rynkami na całym świecie. Dzięki rozbudowanej siatce obejmującej ponad 145 kierunków Emirates SkyCargo jest doskonale przygotowane do wspierania globalnego handlu. W rzeczywistości Emirates SkyCargo odgrywa istotną rolę w chińskiej Inicjatywie Pasa i Szlaku, zapewniając szybkie i niezawodne połączenia z ponad 50 krajami uczestniczącymi w tym przedsięwzięciu.

Siła poprzez partnerstwo

Poza własną siatką połączeń i przepustowością Emirates SkyCargo nawiązało strategiczne partnerstwo z firmą Teleport, wyłącznym partnerem cargo linii AirAsia, aby lepiej wspierać rozwijający się handel między Azją Południowo-Wschodnią a resztą świata, przez Dubaj. Dzięki dostępowi do ponad 100 głównych, drugorzędnych i lokalnych portów lotniczych w regionie, Emirates SkyCargo może lepiej obsługiwać globalnych klientów, oferując większą przepustowość, większą elastyczność oraz dostęp do nowych rynków w Azji. Z drugiej strony, Emirates SkyCargo wspiera przedsiębiorstwa z Azji Południowo-Wschodniej, zapewniając im lepszą łączność z Europą, USA i Kanadą.

Seria „pierwszych razów”

Emirates od początku swojej działalności w Azji Wschodniej wyznacza nowe standardy. We wrześniu 2002 roku Emirates SkyCargo uruchomiło połączenia frachtowe między Dubajem a Szanghajem, ustanawiając pierwsze bezpośrednie połączenie lotnicze między Bliskim Wschodem a kontynentalnymi Chinami, na 18 miesięcy przed rozpoczęciem operacji pasażerskich.

Pasmo sukcesów trwało w 2025 roku, gdy Emirates SkyCargo uruchomiło cotygodniowy lot frachtowy na japońskie lotnisko Narita, co stanowiło pierwsze bezpośrednie i regularne połączenie frachtowe między Naritą a Bliskim Wschodem. Dzięki temu możliwy jest szybszy i bardziej elastyczny transport, a samolot frachtowy z Narity przewozi m.in. farmaceutyki, części półprzewodników oraz duże lub nietypowe ładunki, takie jak elementy maszyn.

Realizując ambitną 10-letnią strategię rozwoju, Emirates SkyCargo nadal traktuje Azję Wschodnią i Południowo-Wschodnią jako rynki priorytetowe dla zwiększania przepustowości – zarówno poprzez dodanie kolejnych lotów, jak i uruchamianie zupełnie nowych tras. Pogłębiając łączność w regionie i utrzymując płynne połączenia z kluczowymi rynkami na całym świecie, Emirates SkyCargo będzie nadal odgrywać kluczową rolę w umacnianiu globalnych łańcuchów dostaw, wspieraniu dwustronnego wzrostu gospodarczego oraz kształtowaniu przyszłości światowej logistyki.

Z tej samej kategorii

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!