#ad

Alternatywny korytarz Dachsera

Alternatywny korytarz Dachsera

Dachser rozszerza ofertę Rail Services, aby zapewnić ciągłość połączeń kolejowych między Chinami a Europą. Pociągi na trasie Xi'an-Budapeszt będą kursować dwa razy w tygodniu tak zwanym Korytarzem Środkowym.

Z powodu wojny na Ukrainie Dachser zaprzestał świadczenia usług kolejowych na dwóch trasach, ponieważ połączenia przez Rosję lub Białoruś stały się niemożliwe. Aby jednak nadal oferować klientom przewozy kolejowe przez Azję Środkową, firma uruchomiła połączenie wzdłuż tak zwanego Korytarza Środkowego: pociągi z Chin przejeżdżają najpierw przez Kazachstan i Azerbejdżan, następnie kontenery przepływają statkami Morze Kaspijskie i Czarne do Rumunii, by w końcu dotrzeć do Budapesztu. Stamtąd są transportowane koleją do terminali w Wiedniu, Monachium czy Ludwigshafen. Transport towarów z Chin do Europy zajmuje od 45 do 55 dni.

– Nowa trasa pozwala nam zastąpić połączenia kolejowe wzdłuż Nowego Jedwabnego Szlaku przez Rosję i Białoruś i nadal oferować naszym klientom usługi multimodalne – mówi Vedat Serbet, dyrektor usług kolejowych w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie w firmie Dachser.

Szczególnie teraz, gdy firmy wciąż zmagają się z wąskimi gardłami, transport kolejowy jest alternatywą dla frachtu morskiego i lotniczego. Pociągi z Xi’an w Chinach do Europy kursują dwa razy w tygodniu. Kontenery są monitorowane przez całą dobę przez GPS i docierają do każdego terminalu lądowego w Europie.

Z tej samej kategorii

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!