#ad

„Srebrni konsumenci” – coraz ważniejsza grupa e-nabywców

„Srebrni konsumenci” – coraz ważniejsza grupa e-nabywców

Ostatnie dwa lata, w tym czas pandemicznych obostrzeń w handlu, postawiły wielu konsumentów przed wyzwaniem, jakim jest dokonanie pierwszych w życiu, a potem kolejnych zakupów online. Tegoroczna edycja raportu Barometr E-shopper podkreśla wzrost liczby e-nabywców – seniorów.

Zakupy online z konieczności czy wygody?

Rosnąca grupa e-nabywców w wieku 55+ z reguły korzysta z handlu elektronicznego bardziej z konieczności niż z chęci. Decydując się na zakupy online, dojrzalsi konsumenci zwykle mają w tym konkretną potrzebę i cel, a przy tym wykazują wiele cech charakterystycznych dla osób stawiających w internecie pierwsze kroki.

Są ostrożniejsi i podczas zakupów, i podczas dokonywania płatności. Nowinki technologiczne nie są im obce, ale mimo to wolą robić zakupy z komputera stacjonarnego lub laptopa, niż z urządzeń mobilnych. Rzadziej korzystają z mediów społecznościowych niż ich dzieci czy wnuki. Te wnioski potwierdza także najnowszy raport „Pokolenie Silvers w e-commerce” fundacji Kobiety e-biznesu – seniorzy internauci to grupa coraz bardziej świadoma i aktywna online.

 

Z dostawą do domu

Nabywcy 55+ mają także swoje wyraźne preferencje co do realizacji zamówienia online. Zazwyczaj chcą otrzymać zamówiony w sieci produkt sprawnie, bezpiecznie i pod same drzwi.

 

Z tej samej kategorii

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!