Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TSL Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TSL Biznes.
Zwiększenie wydajności, kontrola kosztów i zmniejszenie wpływu sprzedaży internetowej na środowisko. Ten potrójny cel realizują zautomatyzowane i zoptymalizowane objętościowo opakowania Sealed Air.
Polska jest dwudziestym największym rynkiem handlu internetowego, który w roku 2021 osiągnął przychód równy 15,2 mld USD. Przy przewidywanej rocznej stopie wzrostu na poziomie 7% w latach 2021–2025 Polska powinna w niedługim czasie przekroczyć średnią światową 6% (ecommerceDB). Skala e-handlu ciągle rośnie, a to stawia przed branżą wiele poważnych wyzwań.
Pierwszym z nich, dobrze znanym również firmie Sealed Air, jest dotrzymywanie deklarowanych terminów wysyłki do klienta, zarówno biznesowego, jak i prywatnego. Osiągnięcie tego celu wymaga optymalizacji wszystkich operacji związanych z przygotowaniem zamówień. Tu pojawia się drugie wyzwanie, stojące przed sprzedawcami online: utrzymywanie wymaganego tempa wysyłek. Z tym wiąże się konieczność zatrudnienia większej liczby operatorów, którzy będą odpowiedzialni za pakowanie zamówień, ale rekrutacja jest coraz trudniejsza. A to nie jedyny problem, ponieważ funkcjonowanie świata e-handlu jest determinowane przez sezonowość. O ile w okresach szczytów niezbędne jest zapewnienie odpowiedniej siły roboczej, o tyle w okresach niskiego zapotrzebowania trudno jest zatrzymać najlepszych pracowników, gdyż w handlu elektronicznym marże są często niskie, a kontrola kosztów jest sprawą pierwszoplanową.
Korzystanie z pracowników sezonowych nie zawsze jest optymalnym rozwiązaniem z uwagi na konieczność odpowiedniego ich przeszkolenia i przygotowania, tak aby zapewnić odpowiednią jakość przygotowywanych przesyłek. Staje się to wyjątkowo trudne, kosztowne i czasochłonne, gdy firma pakuje produkty wymagające specjalnej ochrony w transporcie.
Automatyzacja procesu pakowania to logiczny wybór
Branża e-handlu, stojąc przed podobnymi wyzwaniami, chętnie sięga po automatyzację procesów pakowania. Firma Sealed Air opracowała metodę zautomatyzowanego pakowania właśnie po to, aby wpierać graczy e-handlu w ich wyzwaniach.
Wykorzystując sieć swoich firm współpracujących, Sealed Air oferuje różne rozwiązania. I-Pack, e-Cube, Ultipack – wszystkie one spełniają te same wymagania dotyczące optymalizacji czasu potrzebnego do pakowania produktów i kontrolowania kosztów. Obsługiwane branże to : materiały biurowe, narzędzia i przyrządy, artykuły kosmetyczne i farmaceutyczne. Firma stale wzbogaca swoją ofertę i dostosowuje ją do zmieniających się warunków rynkowych.
I-Pack: zautmatyzowane pakowanie
Zadowolenie konsumentów i zmniejszenie wpływu e-handlu na środowisko
Oprócz kwestii finansowych i kadrowych za automatyzacją pakowania przemawia również inny argument. Mechanizacja w połączeniu z zastosowaniem rozwiązań amortyzujących i ochronnych oferowanych przez Sealed Air umożliwia dostosowanie wagi, rozmiaru i rodzaju opakowania do danego zamówienia. Skuteczna ochrona zapakowanego towaru i zmniejszenie stosunku wagi i objętości każdego opakowania do wysyłanego towaru dają oszczędność kosztów oraz zadowolenie konsumenta. Przyczyniają się również do zmniejszenia wpływu e-handlu na środowisko. A kwestie ekologiczne są coraz ważniejsze, zarówno dla finalnych konsumentów, jak i dla klientów biznesowych.
9 kwietnia 2025
Maciosoft to firma, która od ponad 25 lat oferuje klientom z branży TSL zaawansowane programy do obsługi dokumentacji transportowej. Dziś [...]
4 kwietnia 2025
Mówiąc o rewolucji AI mijamy się nieco z prawdą. Obecnie korzystanie z zasobów sztucznej inteligencji w logistyce dopiero raczkuje. Według [...]
21 lutego 2025
W 2024 r. UE zaimportowała 4, 6 mld tanich paczek zwolnionych z cła. W USA wolumen takich przesyłek osiągnął 1, [...]
30 stycznia 2025
Branża transportowa stoi przed ważnym wyzwaniem technologicznym – koniec obsługi sieci 2G w Europie wymusza modernizację wielu urządzeń flotowych, które [...]
2 stycznia 2025
Przed nami XIII edycja Forum FRACHT. Wydarzenie odbędzie się w dniach: 26-27 marca 2025 roku w Sopocie. Tym razem hasłem [...]
15 listopada 2024
Unia Europejska wspiera transport intermodalny poprzez odpowiednie przepisy prawne oraz finansowanie, ze względu na jego bezpieczeństwo i niewielki wpływ na [...]
5 listopada 2024
Coraz większe znaczenie portu morskiego w Gdańsku oraz dynamiczny rozwój głębokowodnego terminala kontenerowego Baltic Hub sprawiają, że kluczowe jest zapewnienie [...]
4 października 2024
Branża fashion przynosi nie tylko duże dochody, ale także sporo wyzwań. Ciągle zmieniające się trendy i liczne kolekcje w ciągu [...]
18 września 2024
Już 25 września rusza wyjątkowa inicjatywa – Akcja Mobilizacja, zainicjowana przez użytkowników giełdy transportowej Spedimo! Celem akcji jest stworzenie realnej [...]
29 sierpnia 2024
We współczesnym, coraz bardziej złożonym świecie zapewnienie najwyższej klasy logistyki drobnicowej w przemyśle chemicznym oznacza ciągłe ulepszanie oferowanych usług. Aplikacje [...]
21 sierpnia 2024
Według najnowszego raportu Savills „Warehouse and Industrial Market in Poland” w pierwszej połowie 2024 roku oddano do użytkowania ok. 1, [...]
9 lipca 2024
Cyfryzacja magazynów staje się nieodzownym elementem strategii rozwojowych firm. Podmioty działające w sektorach logistyki, przemysłu i utrzymania ruchu coraz śmielej [...]
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!