Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TSL Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TSL Biznes.
Firma zajmująca się współdzieleniem palet wprowadza najlepszy w branży system do zarządzania relacjami z klientami, optymalizując procesy odbioru palet oraz możliwości cyfrowe w całej organizacji.
CHEP, globalny dostawca rozwiązań z branży łańcucha dostaw, działa na rzecz cyfrowej transformacji swojej działalności, w tym sposobu zarządzania odbiorem palet ze swojego europejskiego call center, które znajduje się w Lizbonie w Portugalii. Podobne pilotażowe projekty przeprowadzane są także poza Europą, w USA i Brazylii.
– Rok temu wystartowaliśmy z projektem „Predict project”, wprowadzając koncepcję odzyskiwania nośników opartą na danych. Dzięki technologii wykorzystującej samouczenie się maszyn w połączeniu z danymi zebranymi od producentów, dostawców i klientów detalicznych opracowaliśmy szereg algorytmów, które tworzą cotygodniowe zadania dla pracowników call center. Narzędzie zarządza odbiorami nośników z ponad 100 tys. lokalizacji i w zeszłym roku pomogło nam zwielokrotnić odbiór o 500 tys. sztuk, co zwiększa wydajność łańcucha dostaw i wspiera zrównoważony rozwój – mówi Alfonso Martín, dyrektor organizacji Productivity Solutions w CHEP Europe
Ambitny cel firmy CHEP to całkowite przeprojektowanie modelu do współdzielenia palet i udoskonalenie wiodącego na świecie rozwiązania. Marka chce budować nowe możliwości firmy oraz identyfikować innowacyjne opcje zwiększania wartości dla klienta. Podstawą jest tu transformacja cyfrowa, która wykorzystuje moc danych i cyfrowej analizy. W połączeniu z najważniejszymi zasadami biznesowymi, czyli dotyczącymi ponownego wykorzystania, odporności i regeneracji, CHEP stanie się liderem i pionierem łańcuchów dostaw przyszłości.
– Przeprowadzamy kompleksowy proces mapowania wszystkich działań zarządzanych przez call center, dzięki czemu zidentyfikujemy obszary do poprawy, które posłużą jako podstawa transformacji. Transformacja call center opiera się na trzech filarach. Pierwszym jest udoskonalona obsługa klienta. Wszyscy nasi klienci, bez względu na to, czy są to klienci wewnętrzni czy zewnętrzni, oczekują takiej samej obsługi. Drugim jest globalna cyfryzacja, którą należy dopasować z innymi programami transformacji firmy. Trzecim jest zwiększenie wydajności, od optymalizacji procesów po skrócenie czasu spędzonego na rozwiązywaniu problemów – wyjaśnia Christian Carrasco, dyrektor z organizacji Asset Productivity Process Transformation w globalnym dziale firmy.
Aktualnie call center zajmuje się zarówno połączeniami przychodzącymi, jak i wychodzącymi, obsługując klientów związanych z odzyskiwaniem zasobów. Ponad 100 dedykowanych pracowników udziela informacji w 25 językach, obsługując 28 krajów w Europie. Dodatkowo, strona internetowa collect.chep.com umożliwia łatwe i szybkie złożenie zamówienia odbioru palet online.
15 maja 2025
Arvato inwestuje w rozwój automatyzacji, wdrażając nowy system typu rack-to-person w swoim centrum logistycznym w Poznaniu.
22 kwietnia 2025
To dzieje się naprawdę! Nie w dalekiej przyszłości, ale już teraz. Sztuczna inteligencja (AI) wkrada się w kolejne obszary działalności [...]
28 marca 2025
Świadomi przedsiębiorcy dążą do usprawnienia organizacji pracy poprzez eliminację niepotrzebnych zadań, zmniejszenie wykorzystywanych zasobów i poprawę wydajności procesów technologicznych. Można [...]
22 stycznia 2025
Czy wiesz, że magazynowanie takiej samej liczby produktów może kosztować więcej lub mniej, w zależności od tego, w jaki sposób [...]
20 stycznia 2025
Bezpieczeństwo ładunków w transporcie to temat, który zyskuje na znaczeniu w dobie globalizacji i rosnącego handlu międzynarodowego. Każdy przedsiębiorca, który [...]
15 stycznia 2025
Bezpieczny transport to jest bardzo ważny dla wielu branż – od motoryzacyjnej, przez elektronikę, aż po przemysł spożywczy. Tradycyjne metody [...]
3 stycznia 2025
Każdego dnia tysiące paczek przemierzają kraj w drodze do odbiorców. Aby zapewnić, że przesyłka dotrze w idealnym stanie, ważne jest [...]
18 grudnia 2024
Siłowniki to mechanizmy, które przekształcają energię w ruch mechaniczny, pozwalając na kontrolę położenia, prędkości i siły w wielu zastosowaniach przemysłowych. [...]
10 grudnia 2024
Według najnowszych badań przeprowadzonych przez Interact Analysis, rynek wózków widłowych w 2024 roku nie spełnia początkowych oczekiwań. W związku z [...]
4 października 2024
CHEP Europe wprowadza na rynek innowacyjny pojemnik paletowy. Dzięki ulepszonej ergonomii i zmaksymalizowanej możliwości składania, nowy produkt wielokrotnego użytku zapewnia [...]
28 sierpnia 2024
Współzałożyciel Element Logic Dag-Adler Blakseth przekazuje pałeczkę. Nowym CEO Grupy Element Logic został Ankush Malhotra.
27 sierpnia 2024
Clark rozszerzył swoją ofertę elektrycznych wózków paletowych z masztem o cztery nowe modele do obsługi pieszej. Kompaktowe i zwrotne wózki [...]
9 kwietnia 2025
4 kwietnia 2025
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!