Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TSL Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TSL Biznes.
W dobie rosnącej konkurencji walka o klienta staje się jeszcze bardziej zacięta. Kluczem do sukcesu jest sprawić, aby nasza firma była krok do przodu, wyprzedzając tym samym przedsiębiorstwa konkurencyjne. Jak to zrobić?
Poniżej prezentujemy kilka sprawdzonych porad biznesowych.
Nowocześni przedsiębiorcy wiedzą, że kluczem do sukcesu firmy jest szeroko pojęta współpraca. Z tego też powodu dobierają pracowników, którzy posiadają odpowiednie kompetencje lub doświadczenie zawodowe. Awanse otrzymują natomiast osoby, które są nie tylko efektywne, ale również identyfikują się z firmą. Warto jednak skupić się nie tylko na pracownikach, lecz również partnerach biznesowych. Klientom, wbrew pozorom, nie jest obojętne, z kim współpracuje przedsiębiorstwo. W tym kontekście należy też zastanowić się, od kogo pozyskujemy produkty do dalszej odsprzedaży.
Prowadząc drogerię albo sklep z chemią gospodarczą, warto nawiązać współpracę z zaufaną hurtownią, o której więcej można dowiedzieć się tutaj: https://b2b.europedg.pl/o-firmie/. Dobry partner dostarczy wartościowe towary, które następnie sprzedamy z zyskiem. Jednocześnie jego produkty podniosą nasz prestiż, co jest bardzo istotne w kontekście budowania konkurencyjnej marki.
Prowadząc biznes, warto inwestować w innowacyjne rozwiązania. Zdecydowana większość z nich prędzej czy później będzie w powszechnym użyciu, jednak wtedy w ich posiadanie wejdzie też nasza konkurencja. Jeszcze do niedawna czymś słabo dostępnym była odroczona płatność za zakupy w sklepach internetowych. Dziś natomiast oferuje ją niemal każdy większy punkt handlowy online. Oczywiście, nie we wszystkich dziedzinach możemy wdrożyć każde możliwe rozwiązanie.
Ponadto dobór niektórych może okazać się nietrafiony z finansowego punktu widzenia. Jeśli przeinwestujemy – stracimy. Warto mierzyć cele na zamiary, skupiając się na tych innowacjach, które mogą być pomocne w codziennej pracy, ale również w procesie zakupowym. Innowacyjne rozwiązania nie muszą pochodzić ze świata techniki – bardzo często źródłem inspiracji stają się sami pracownicy, którzy widzą potrzebę zmian.
Odwiedzanie konkurencji to znany, choć w ostatnim czasie nieco zapomniany sposób przeprowadzania badań rynkowych. Warto wdrożyć go w swojej firmie, aby sprawdzić:
W badaniach tych chodzi przede wszystkim o sprawdzenie, czego, jako klienci, oczekujemy od dobrego dostawcy produktów. Nie przeprowadzamy ich w swojej firmie, gdyż trudno byłoby o obiektywną ocenę z naszej strony. Nie chodzi też o to, aby kopiować jakiekolwiek rozwiązania. To, co stosuje konkurencja, niekoniecznie sprawdzi się u nas, jednak warto mieć świadomość mechanizmu, na podstawie którego działają inne firmy w danej branży. Brak takich informacji może nam poważnie zaszkodzić, dając błędny obraz.
Wiadomo już, jakie kroki podjąć, aby wyprzedzić konkurencję na rynku. Etyka biznesowa podaje jednak, jaki praktyk wyrzekać się, chcąc pozostać wiarygodnym. Przede wszystkim nie należy oczerniać konkurencji, choć dozwolona jest np. reklama porównawcza. Ponadto nie kopiujemy kropka w kropkę działań, jakie podejmują inne firmy. W złym tonie będzie oferowanie klientom wszystkiego, co chcieliby dostać na raz. Nie jest to co prawda zakazane, ale powoduje, że klient prędzej czy później zgubi się w nadmiarze informacji.
Duża ilość promocji, darmowa dostawa, dodatkowy rabat – co za dużo, to niezdrowo. Nie promujemy firmy, podając nieprawdziwe wiadomości. W dzisiejszym świecie bardzo łatwo zweryfikować, czy to, co mówimy, jest prawdą. Jeśli okaże się, że nie, zaszkodzimy swojemu własnemu wizerunkowi. Klienci nie lubią czuć się oszukiwani ani tym bardziej manipulowani.
9 lipca 2025
Branża TSL potrzebuje nowego kierunku rozwoju. Strategiczny hub przeładunkowy może stać się kluczem do odzyskania konkurencyjności i niezależności logistycznej kraju.
4 lipca 2025
Czerwcowe dane GUS pokazują poprawę ocen bieżącej sytuacji w sektorze transportu i gospodarki magazynowej –wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury zbliżył się [...]
4 lipca 2025
Problemy z płynnością finansową wciąż dla wielu przedsiębiorców brzmią jak wyrok. Komornik, paraliż operacyjny, a na końcu upadłość - ten [...]
3 lipca 2025
Czechy od dawna przyciągają inwestorów – znajdują się w samym sercu Europy, mają dobrze rozwiniętą infrastrukturę, stabilną gospodarkę i usługi [...]
24 czerwca 2025
Wraz z dynamicznym wzrostem e-commerce, którego wartość w tym roku w Polsce, według raportu Strategy& PwC („E-commerce w Polsce”), ma [...]
23 czerwca 2025
Większość przewoźników w Polsce nie negocjuje kontraktów, tylko je podpisuje – również jeśli zawierają skrajnie niesprawiedliwe, a nawet nielegalne zapisy. [...]
17 czerwca 2025
Druga kadencja Donalda Trumpa upływa pod znakiem radykalnych decyzji gospodarczych. Wśród nich na czoło wysuwa się propozycja objęcia 50% cłem [...]
9 czerwca 2025
Stuart, firma odpowiedzialna za szybkie dostawy dla klientów m.in. takich jak AmRest czy Leclerc, jest coraz bliżej celu osiągnięcia zerowej [...]
6 czerwca 2025
Nie mieliśmy zasięgu. Nie było spotkań w Teamsach, maili, Slacka, ani scrollowania LinkedIna. Byliśmy offline – i właśnie dlatego było [...]
6 czerwca 2025
W szybko zmieniającym się świecie targi transport logistic 2025 udowodniły, co dziś musi – i może – osiągnąć branża logistyczna. [...]
5 czerwca 2025
78% firm logistycznych w Polsce ocenia kondycję sektora logistyki dobrze lub bardzo dobrze. Jednak, jak wynika z dziś opublikowanego raportu [...]
5 czerwca 2025
Rosnąca niepewność na rynkach międzynarodowych zmusza firmy logistyczne do radykalnego przebudowania strategii dostaw.
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!