Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TSL Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TSL Biznes.
Podczas obchodów 40. rocznicy działalności firmy cargo-partner, jej właściciel i założyciel - Stefan Krauter zdecydował się sprzedać austriackiego operatora usług logistycznych notowanej na giełdzie, japońskiej firmie Nippon Express Holdings, która jest również spółką matką firmy Nippon Express, APC, Franco Vago oraz innych.
Rozpoczynając swoją działalność w 1983 roku na lotnisku z Wiedniu, cargo-partner zatrudniało zaledwie pięciu pracowników. Obecnie firma jest reprezentowana przez ponad 4000 pracowników w 160 biurach, w ponad 40 krajach na całym świecie. Stefan Krauter przekazał już dowodzenie swojemu kierownictwu, a teraz również swój dorobek „idealnemu następcy” – Grupie NX.
Po przekroczeniu po raz pierwszy miliarda euro obrotu w roku 2020, obroty cargo-partner w 2021 roku wzrosły o 72% osiągając ponad 1,8 miliarda euro, a następnie do 2,06 miliarda euro w 2022 roku. – Elastyczne zarządzanie niesie za sobą pewne znaczące korzyści, ale w pewnym momencie największym atutem staje się profesjonalne i stabilne przywództwo. To wyzwanie i jednocześnie odpowiedzialność założycieli, aby w odpowiednim czasie zdecydowali się na przekazanie sterów, dlatego razem z Zarządem rozważaliśmy różne opcje dotyczące przyszłości cargo-partner – tłumaczy Krauter.
Jak dodaje: – Dalsze prowadzenie samodzielnej działalności byłoby dobrym rozwiązaniem dla kierownictwa oraz pracowników, ale od kiedy idealnym właścicielem strategicznym okazała się być NX Group stało się jasne, że jest to właściwy sposób aby wykonać kolejny krok naprzód. Zgodnie z dotychczasową polityką integracji w NX Group, cargo-partner pozostanie cargo-partner zarówno pod względem organizacyjnym, jak i samej marki – i stanie się najsilniejszym cargo-partner w historii!.
Umowa została podpisana 12 maja 2023 roku i wejdzie w życie po uzyskaniu wszelkich niezbędnych zezwoleń (antymonopolowych oraz FDI). Szacowny czas na ich pozyskanie to od czterech do siedmiu miesięcy wraz z późniejszym zamknięciem transakcji. – Dla obu organizacji transakcja oznacza korzyści w postaci zwiększenia globalnego zasięgu, rozszerzenia portfolio usług, wzmocnienia regionalnego know-how w zakresie produktów, IT oraz zwiększonej skali działań. NX Group skorzysta z naszej silnej i rozległej sieci w Europie Środkowej i Wschodniej, która idealnie uzupełni ich istniejącą już siatkę połączeń, a cargo-partner awansuje na wyższy poziom na szlakach handlowych wewnątrz Azji i transpacyficznych – mówi Stefan Krauter. Dodaje również: – cargo-partner będzie nadal współpracować ze swoją obecną siecią globalnych agentów, dążąc do rozszerzenia tej części działalności i wspierając ją w przyszłości za pomocą ulepszonej platformy, która obecnie jest w fazie rozwoju.
– Osobiście będę nadal nadzorował przejęcie zasiadając w Radzie Nadzorczej oraz pełniąc funkcję doradczą dla Zarządu. Skupię się na integracji z nowymi właścicielami, jak również innymi kwestiami dotyczącymi strategii, fuzji oraz ESG. To naprawdę interesujące i satysfakcjonujące wyzwanie na zakończenie mojej kariery! – podsumowuje Stefan Krauter.
30 kwietnia 2025
Po spełnieniu wszystkich warunków i uzyskaniu niezbędnych zgód, DSV finalizuje przejęcie firmy Schenker od Deutsche Bahn.
29 kwietnia 2025
Jak indywidualne zestawy skracają czas zakupów, minimalizują błędy i przyspieszają montaż w różnych sektorach. Jak zorganizować logistykę, pozwalającą na taką [...]
29 kwietnia 2025
Świat mody odchodzi od produkcji w Chinach, ale na odwrocie zyskają głównie inne kraje zlokalizowane w Azji, dlatego region ten [...]
28 kwietnia 2025
W pierwszej fazie funkcjonowania nowoczesny obiekt logistyczny będzie obsługiwał ok. 1, 5 tys. sklepów w rejonie Wrocławia.
28 kwietnia 2025
Frigo Logistics, operator logistyczny dla produktów wymagających kontrolowanej temperatury, inwestuje w modernizację floty. W pierwszym kwartale 2025 roku firma odebrała [...]
28 kwietnia 2025
W odpowiedzi na zmiany w przepisach prawnych DFDS rozszerza swoje portfolio usług VAS dla branży modowej, wprowadzając ReStart, specjalistyczną usługę [...]
25 kwietnia 2025
Neutralność klimatyczna stała się jednym z priorytetowych celów także dla sektora logistycznego, a znaczącą rolę w jego osiągnięciu odgrywa ograniczenie [...]
24 kwietnia 2025
Francuska Administracja Celna wprowadza nowy system Obligatoryjnej Koperty Logistycznej (Enveloppe Logistique Obligatoire - ELO), który istotnie wpłynie na organizację transportów [...]
8 kwietnia 2025
Automatyzacja procesów magazynowych z wykorzystaniem robotyki nie jest już jedynie wizją przyszłości, ale nadal temu rozwojowi technologicznemu towarzyszą liczne błędne [...]
7 kwietnia 2025
Wybrane grupy towarów wymagają transportu w temperaturze kontrolowanej i przy zachowaniu ściśle określonych parametrów. Jeśli towar jest przewożony i zostanie [...]
7 kwietnia 2025
Raportowanie ESG (Environmental, Social, Governance) staje się kluczowym elementem działalności firm. Coraz więcej organizacji, niezależnie od swojej wielkości, musi dostosować [...]
7 kwietnia 2025
Sprzedaż w branży odzieżowej na świecie systematycznie rośnie, w 2023 o 7% r/r, do poziomu 1600 mld euro. Według prognoz [...]
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!