#ad

Cargounit i Pesa podpisały umowę na dostawę lokomotyw

Cargounit i Pesa podpisały umowę na dostawę lokomotyw

Pesa dostarczy firmie Cargounit elektryczne lokomotywy z silnikiem dojazdowym wraz z opcją na dostawę kolejnych 20 lokomotyw. Pierwszych 20 lokomotyw Gama Marathon ma trafić do odbiorcy do końca grudnia przyszłego roku.

Cargounit ma flotę prawie 200 lokomotyw. Teraz podpisała umowę zakładającą dostawę dziesięciu pojazdów, z opcją na dostawę 20 kolejnych lokomotyw.

– Wybraliśmy lokomotywy z modułem dojazdowym z firmy Pesa ponieważ idealnie wpisują się w potrzeby naszych klientów. Jedna lokomotywa, którą można prowadzić składy w trakcji elektrycznej, a później przy użyciu tej samej lokomotywy wykonywać prace manewrowe w portach czy terminalach, to rozwiązanie nie tylko redukujące koszty, ale także pozwalające oszczędzić czas i zwiększyć efektywność przewozów – powiedział Łukasz Boroń, prezes spółki Cargounit.

Gama Marathon to lokomotywa elektryczna z modułem dojazdowym. Napędzany dodatkowym, nowoczesnym i ekologicznym silnikiem agregat prądotwórczy umożliwia poruszanie się̨ lokomotywy na odcinkach pozbawionych sieci trakcyjnej. Ten użytkowany i doceniany przez przewoźników dodatkowy napęd, przeznaczony głównie do prac manewrowych, umożliwia prowadzenie składu towarowego o masie 3200 ton na wzniesieniu sięgającym 7 promili. Jest także przydatny w sytuacjach awaryjnych, pozwalając doprowadzić pociąg do celu pomimo nagłego zaniku napięcia w sieci.

– Gama Marathon 111Ed30 to najnowsza wersja naszych lokomotyw manewrowych z silnikiem dojazdowym. Zastosowaliśmy w nich nowy, ekologiczny silnik spalinowy, jednocześnie zwiększając moc agregatu względem naszych wcześniejszych realizacji – podkreślił Piotr Rościszewski, kierownik sprzedaży rynku lokomotyw i wagonów firmy Pesa Bydgoszcz.

Wśród nowych pojazdów oferowanych przez Pesę znajdą się lokomotywy: wielosystemowa (3kV/15kV/25 kV, 200 km/h, multisystem), dwunapędowa (3kV/25 kV,160 km/h, dual mode stageV) i lokomotywy elektryczne z silnikiem dojazdowym (3 kV/25kV, 160 km/h, last mile, stage V). Pesa rozwija również projekt manewrowej lokomotywy wodorowej, poza SM42-6Dn pracuje również nad nową lokomotywą zasilaną z ogniw wodorowych, która ma być odpowiedzią na zapotrzebowanie zgłaszane przez przewoźników towarowych i intermodalnych, operujących między innymi w dążących do bezemisyjności „zielonych portach” i terminalach intermodalnych.

Strategia firmy Cargounit zakłada rozwój w krajach Trójmorza poprzez oferowanie przewoźnikom kolejowym nowoczesnych lokomotyw elektrycznych w odpowiedzi na wzrost zapotrzebowania wynikający ze wzrostu przewozów kolejowych jak i potrzebę wymiany użytkowanych lokomotyw na nowoczesne.

– Decyzję o wyborze platformy Gama Marathon od Pesy Bydgoszcz podjęliśmy po gruntownej analizie potrzeb naszych klientów oraz dostępnych na rynku lokomotyw z homologacją na polskim rynku. Lokomotywy Gama Marathon znalazły uznanie wśród przewoźników kolejowych obecnych na polskim rynku za sprawą mocnego modułu dojazdowego, pozwalającego na wyeliminowanie konieczności korzystania z dodatkowej lokomotywy spalinowej do prac manewrowych. Dodatkowym czynnikiem, który przesądził o wyborze lokomotyw elektrycznych produkowanych przez Pesę była szybkość dostawy. Nowe Gamy Marathon w ramach podpisanej właśnie umowy mają trafić do nas już w lutym przyszłego roku, zaś łącznie 20 lokomotyw Gama Marathon może trafić do naszych klientów do końca grudnia 2023 roku – stwierdził Łukasz Boroń prezes zarządu Cargounitu.

Z tej samej kategorii

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!