#ad

Zebrać w całość

Zebrać w całość

Przewozy drobnicowe LTL (Less Truck Load) stanowią jedną czwartą transportów towarowych na rynku europejskim. O tajemnicy sukcesu transportu drobnicowego i niuansach jego realizacji opowiada kierownik działu transportu drobnicowego w AsstrA, Justas Cibulskas.

Przewozy drobnicowe LTL (Less Truck Load) stanowią jedną czwartą transportów towarowych na rynku europejskim. O tajemnicy sukcesu transportu drobnicowego i niuansach jego realizacji opowiada kierownik działu transportu drobnicowego w AsstrA, Justas Cibulskas.

– Justas, zacznijmy od podstaw: jaka jest minimalna i maksymalna waga towarów przewożonych transportem drobnicowym?
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Klientów AsstrA, przewozy LTL obejmują transport ładunków począwszy od koperty, a skończywszy na ładunku o wadze 21 ton. Należy zwrócić uwagę, że w krajach UE i WNP sytuacja wygląda nieco inaczej. W Unii Europejskiej maksymalna łączna masa ładunku drobnicowego wynosi 24 tony, w krajach WNP – 21 ton. Na przykład, mając główny ładunek o wadze 21 ton w Polsce, możliwe jest załadowanie kolejnych 3 ton towarów. W Rosji nie jest to możliwe. Eksperci z grupy kapitałowej zawsze szukają najbardziej opłacalnej opcji dla Klienta.

– Na co należy zwrócić uwagę przy składaniu zamówienia na transport drobnicowy? Co jest kluczowym etapem transportu?
W procesie organizacji przewozów LTL nie ma zbędnych informacji o ładunku – wszystkie szczegóły są ważne. Dokładne parametry ładunku, waga i sposób pakowania to kluczowe dane w procesie planowania wysyłki drobnicowej. W zależności od tego, w jaki sposób towary są ładowane do samochodu – z góry, z boku lub z tyłu – formuje się układ towarów. Należy pamiętać, że uniwersalne sposoby pakowania ładunku mogą wiązać się z różnymi wymiarami. Na przykład europaleta to drewniana paleta o wymiarach 800 × 1200 × 145 mm, paleta typu FIN – 1000 × 1200 × 145 mm. Różnica 200 mm może okazać się krytyczna na etapie konsolidacji. Planowanie transportu drobnicowego można porównać z dobrze znaną grą w Tetris: musisz dokładnie określić wymiary ładunku i efektywnie wykorzystać dostępną przestrzeń. Dokładne planowanie załadunku i umiejętne korzystanie z każdego centymetra kwadratowego pozwala na zapewnienie Klientom korzystnych stawek.

– Jakie są zalety i wady tego rodzaju transportu?
Główna zaleta transportu drobnicowego to ceny, które są znacznie korzystniejsze w porównaniu do stawek za FTL (Full truck load). W pierwszym przypadku koszt jest dzielony na wszystkich nadawców, natomiast przy transportach całopojazdowych stawki są opłacane przez jednego Klienta. Główny minus to czas transportu. Standardowa „zbiórka” wygląda następująco: towary są gromadzone w magazynie partnerskim. Następnie eksperci AsstrA przystępują do konsolidacji towarów – ładują do jednego auta towary zmierzającego do tego samego punku docelowego. Na następnym etapie realizowana jest dostawa „od drzwi do drzwi”: towary są przeładowywane na mniejsze ciężarówki, które dostarczają ładunki pod wskazane adresy.

– Jakie rodzaje ładunków są najczęściej przewożone transportem drobnicowym?
LTL sprawdza się w przypadku transportu większości towarów o odpowiednich wymiarach i wadze. Eksperci AsstrA-Associated Traffic AG organizują dostawy ładunków drobnicowych do / z krajów WNP, krajów bałtyckich, Polski, Niemiec, Francji, Holandii, Belgii i Włoch. Przewozy drobnicowe wybierane są przez Klientów, którzy chcą dostarczyć mały ładunek bez sztywnych ram czasowych. Jeśli pojawiają się wątpliwości co do zasadności wyboru przewozów drobnicowych, należy skonsultować się z dostawcą usług transportowo-logistycznych. Eksperci grupy kapitałowej AsstrA oferują Klientom korporacyjnym kilka opcji organizacji transportu i pomagają wybrać najlepszy.

Z tej samej kategorii

8 marca 2023

DHL Parcel stawia na kobiety

Sektor TSL ciągle ma opinię branży typowo męskiej, chociaż rzeczywistość wygląda zgoła inaczej. Kobiety w zarządzie, kobiety menadżerki, magazynierki, pracownice [...]

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!