Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TSL Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TSL Biznes.

CEVA Logistics rozwija usługi intermodalne, wprowadzając ponad 40 nowych naczep intermodalnych P400 mega huckepack do realizacji dostaw na trasie Polska-Czechy-Francja.
CEVA Logistics, angażując się w działania na rzecz CSR, inwestuje w innowacyjne rozwiązania dla optymalizacji efektywności operacyjnej i redukcji śladu węglowego. Jako część Grupy CMA CGM, dąży do osiągnięcie zerowej emisji CO2 do 2050 r. Realizując ten cel, stawia na usługi intermodalne, w oparciu o kolej jako jeden z najbardziej zrównoważonych środków transportu. Wsparciem dla ich rozwoju ma być 41 nowych naczep intermodalnych P400 mega huckepack przeznaczonych do realizacji dostaw na trasie Polska-Czechy-Francja.
Nowe naczepy intermodalne P400, dostosowane do długodystansowego transportu kolejowego i drogowego, mają być wykorzystywane głównie do obsługi klientów z branży motoryzacyjnej. CEVA szacuje, że przejście z transportu drogowego na kolejowy, pozwoli im na zmniejszenie emisję CO2 o ok. 60 proc.
Do przeładunku naczep P400 z kolei na drogę (i na odwrót) wykorzystywane są wózki typu reach stacker lub suwnice bramowe. Z ich pomocą naczepy przenoszone są z wagonów kolejowych na ziemię, a następnie dołączane do samochodów ciężarowych, realizujących kolejny etap dostawy. Naczepy, dzięki swojej budowie, umożliwiają nie tylko płynną zmianę z transportu drogowego na kolejowy, ale też zapewniają możliwość załadunku bocznego, co pozwala je dobrze dostosować do specyficznych potrzeb klientów z branży motoryzacyjnej.
Naczepy P400 mega wykorzystywane są w większości rozwiązań intermodalnych – drogowo-kolejowych w Europie, z wyjątkiem Hiszpanii i Portugalii z powodu obowiązujących w tych krajach ograniczeniach wysokości.
CEVA, wspierając swoich klientów w dążeniu do dekarbonizacji, na bieżąco oblicza ślad węglowy transportu (CO2e) oraz przygotowała też nowe rozwiązanie „Low Carbon European Rail”. Optymalizuje ono trasy end-to-end, koncentrując się na transporcie przed i po dostawie. Rozwiązanie umożliwia klientom przejście z transportu drogowego na kolejowy zasilany elektrycznie, a także kompensację pozostałych emisji.
W odpowiedzi na zachodzące zmiany, CEVA aktywnie wprowadza innowacyjne rozwiązania ukierunkowane na zrównoważony rozwój. Działania CEVA na rzecz dekarbonizacji transportu koncentrują się na innowacjach, współpracy oraz ścisłym monitorowaniu wpływu operacji na klientów. Wykorzystanie nowych naczep P400 mega huckepack na trasie Polska-Czechy-Francja jest konkretnym krokiem w kierunku realizacji planu redukcji emisji CO2. Wykorzystując efektywność i korzyści zrównoważonego transportu kolejowego, szczególnie w ramach długodystansowych korytarzy transportowych, takich jak Polska-Czechy-Francja, CEVA oferuje swoim klientom bardziej efektywne i zrównoważone metody dystrybucji produktów do konsumentów.
13 listopada 2025
W obliczu dynamicznie zmieniającego się krajobrazu gospodarczego i geopolitycznego, polski kolejowy transport towarowy, będący filarem efektywnej logistyki i bezpieczeństwa narodowego, [...]
8 września 2025
Próby miały na celu sprawdzenie parametrów technicznych, efektywności oraz bezpieczeństwa nowej technologii w warunkach przemysłowych. To krok w stronę ograniczenia [...]
21 sierpnia 2025
W Bazie Paliw nr 21 w Dębogórzu zakończono prace w ramach kolejnej kluczowej inwestycji PERN. Istniejąca nalewnia kolejowa została rozbudowana [...]
17 lipca 2025
Pomysł odnowienia Jedwabnego Szlaku powstał ponad dziesięć lat temu. Od ogłoszenia inicjatywy „Pasa i Szlaku” przez rząd Chińskiej Republiki Ludowej [...]
16 lipca 2025
Polski start-up Nevomo podpisuje z DP World i Deendayal Port Authority porozumienie dotyczące badań nad autonomicznym transportem towarów koleją magnetyczną
15 lipca 2025
Loconi Intermodal uruchamia połączenie intermodalne między terminalami BCT i GCT w porcie Gdynia a terminalem Łódź Centrostal.
10 lipca 2025
Rośnie udział transportu intermodalnego w przewozach koleją w Polsce. W pierwszym kwartale tego roku za 16, 6% wykonanej pracy przewozowej [...]
8 lipca 2025
DFDS uruchomiła nowe połączenie Ro-Ro z Rotterdamu do Vilagarcía w Hiszpanii, . Nowy linia otwiera też drogę do kolejnego korytarza [...]
16 czerwca 2025
FM Logistic to operator logistyczny obecny od 30 lat w Polsce, świadczący usługi transportowe i magazynowe. Obecnie rozszerza ofertę o [...]
4 kwietnia 2025
Tylko w 2024 roku doszło na polskiej kolei do niemal 200 tzw. zdarzeń SPAD, czyli najczęściej przejechania przez pociąg sygnału [...]
3 kwietnia 2025
Europejski Bank Inwestycyjny (EBI) i rząd Ukrainy uzgodnili przekazanie 50 mln euro ze środków EBI na rzecz Ukrzaliznyci – państwowego [...]
2 kwietnia 2025
W ofercie sieci logistyki kontenerowej Contargo pojawią się od końca sierpnia 2025 roku dwa nowe połączenia kolejowe: DDS - Duisburg [...]

13 listopada 2025

29 października 2025
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!