Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TSL Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TSL Biznes.
CEVA Logistics rozwija usługi intermodalne, wprowadzając ponad 40 nowych naczep intermodalnych P400 mega huckepack do realizacji dostaw na trasie Polska-Czechy-Francja.
CEVA Logistics, angażując się w działania na rzecz CSR, inwestuje w innowacyjne rozwiązania dla optymalizacji efektywności operacyjnej i redukcji śladu węglowego. Jako część Grupy CMA CGM, dąży do osiągnięcie zerowej emisji CO2 do 2050 r. Realizując ten cel, stawia na usługi intermodalne, w oparciu o kolej jako jeden z najbardziej zrównoważonych środków transportu. Wsparciem dla ich rozwoju ma być 41 nowych naczep intermodalnych P400 mega huckepack przeznaczonych do realizacji dostaw na trasie Polska-Czechy-Francja.
Nowe naczepy intermodalne P400, dostosowane do długodystansowego transportu kolejowego i drogowego, mają być wykorzystywane głównie do obsługi klientów z branży motoryzacyjnej. CEVA szacuje, że przejście z transportu drogowego na kolejowy, pozwoli im na zmniejszenie emisję CO2 o ok. 60 proc.
Do przeładunku naczep P400 z kolei na drogę (i na odwrót) wykorzystywane są wózki typu reach stacker lub suwnice bramowe. Z ich pomocą naczepy przenoszone są z wagonów kolejowych na ziemię, a następnie dołączane do samochodów ciężarowych, realizujących kolejny etap dostawy. Naczepy, dzięki swojej budowie, umożliwiają nie tylko płynną zmianę z transportu drogowego na kolejowy, ale też zapewniają możliwość załadunku bocznego, co pozwala je dobrze dostosować do specyficznych potrzeb klientów z branży motoryzacyjnej.
Naczepy P400 mega wykorzystywane są w większości rozwiązań intermodalnych – drogowo-kolejowych w Europie, z wyjątkiem Hiszpanii i Portugalii z powodu obowiązujących w tych krajach ograniczeniach wysokości.
CEVA, wspierając swoich klientów w dążeniu do dekarbonizacji, na bieżąco oblicza ślad węglowy transportu (CO2e) oraz przygotowała też nowe rozwiązanie „Low Carbon European Rail”. Optymalizuje ono trasy end-to-end, koncentrując się na transporcie przed i po dostawie. Rozwiązanie umożliwia klientom przejście z transportu drogowego na kolejowy zasilany elektrycznie, a także kompensację pozostałych emisji.
W odpowiedzi na zachodzące zmiany, CEVA aktywnie wprowadza innowacyjne rozwiązania ukierunkowane na zrównoważony rozwój. Działania CEVA na rzecz dekarbonizacji transportu koncentrują się na innowacjach, współpracy oraz ścisłym monitorowaniu wpływu operacji na klientów. Wykorzystanie nowych naczep P400 mega huckepack na trasie Polska-Czechy-Francja jest konkretnym krokiem w kierunku realizacji planu redukcji emisji CO2. Wykorzystując efektywność i korzyści zrównoważonego transportu kolejowego, szczególnie w ramach długodystansowych korytarzy transportowych, takich jak Polska-Czechy-Francja, CEVA oferuje swoim klientom bardziej efektywne i zrównoważone metody dystrybucji produktów do konsumentów.
4 kwietnia 2025
Tylko w 2024 roku doszło na polskiej kolei do niemal 200 tzw. zdarzeń SPAD, czyli najczęściej przejechania przez pociąg sygnału [...]
3 kwietnia 2025
Europejski Bank Inwestycyjny (EBI) i rząd Ukrainy uzgodnili przekazanie 50 mln euro ze środków EBI na rzecz Ukrzaliznyci – państwowego [...]
2 kwietnia 2025
W ofercie sieci logistyki kontenerowej Contargo pojawią się od końca sierpnia 2025 roku dwa nowe połączenia kolejowe: DDS - Duisburg [...]
21 stycznia 2025
Polski przewoźnik kolejowy z Torunia uruchomił regularne połączenie intermodalne, które umożliwia bezpośrednie przewozy z Ukrainy i Polski do Holandii. Pociągi [...]
21 stycznia 2025
Współczesna logistyka wymaga elastyczności i skuteczności. Transport kombinowany, łączący różne rodzaje środków transportu, to jedno z najefektywniejszych rozwiązań dla firm [...]
16 grudnia 2024
Zamówione lokomotywy charakteryzują się wielosystemowością oraz wysoką wydajnością operacyjną, niezawodnością i efektywnością energetyczną. Ich nadwozia powstaną w zakładzie Alstom we [...]
9 października 2024
Schavemaker Intermodal uruchomił piąte połączenie tygodniowo na trasie Kąty Wrocławskie - Moerdijk (Holandia), co znacznie zwiększa elastyczność i wydajność usługi. [...]
23 sierpnia 2024
Czy kolejowy transport intermodalny jest lepszą alternatywą dla pomysłów na szerokie dopuszczenie do ruchu po europejskich drogach dłuższych i cięższych [...]
26 stycznia 2024
Przewóz towarów wcale nie musi odbywać się za pomocą jednego środka transportu. Łączenie kilku z nich pod postacią transportu multi- [...]
18 września 2023
ORLEN konsekwentnie rozwija technologię wodorową w transporcie. Koncern zakupił od spółki PESA Bydgoszcz pierwszą w Polsce lokomotywę, wykorzystującą napęd wodorowy. [...]
6 września 2023
Testy technologii MagRail, przeprowadzone przez Nevomo potwierdziły, że pojazdy szynowe mogą poruszać się po istniejącej infrastrukturze kolejowej bez tarcia, wykorzystując [...]
25 sierpnia 2023
Pierwszy pociąg towarowy z Chin do Europy wyruszył w 2012 roku. W 2022 r., po 10-letniej fali wzrostu wolumenów rok [...]
9 kwietnia 2025
7 kwietnia 2025
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!