#ad

NOWY REGION CEE W STRUKTURACH CAT CARGO LOGISTICS

NOWY REGION CEE W STRUKTURACH CAT CARGO LOGISTICS

Pandemia Covid-19 zmobilizowała wiele przed siębiorstw do rewizji strategii, adaptacji procesów i wprowadzania zmian w zarządzaniu fi rmą. Dotyczy to również CAT Cargo Logistics. Jednym z działań fi rmy, będących odpowiedzią na logistykę w niepewnych czasach, jest utworze nie regionu Centralnej i Wschodniej Europy (CEE) w strukturach tego operatora.

Pandemia Covid-19 zmobilizowała wiele przedsiębiorstw do rewizji strategii, adaptacji procesów i wprowadzania zmian w zarządzaniu firmą. Dotyczy to również CAT Cargo Logistics. Jednym z działań firmy, będących odpowiedzią na logistykę w niepewnych czasach, jest utworzenie regionu Centralnej i Wschodniej Europy (CEE) w strukturach tego operatora.

Po co stworzono ten region? – Chcemy, aby nasze rozwiązania były lepiej dostosowane do dzisiejszych wyzwań, wyprzedzające konkurencję, jak również w pełni oparte na synergiach oraz systemach
wspierających – wyjaśnia Radosław Rożek, dyrektor zarządzający CAT LC Polska i regionu Centralnej i Wschodniej Europy.


Jednym z kierunków rozwoju regionu CEE jest wzmocnienie sieci dystrybucji na Ukrainie oraz
Litwie, co wiąże się z inwestycjami w nowe obiekty przeładunkowe, jak również z silnym rozwojem
połączeń z krajami skandynawskimi.


– Poprzez synergie pomiędzy krajami wchodzącymi w struktury CEE, jak również dzięki zacieśnieniu współpracy komercyjnej oraz unifikacjom operacyjnym, chcemy zaoferować kompleksowe usługi na rynkach wschodnich oraz w Polsce – dodaje.

Jest to możliwe dzięki mocno rozbudowanej infrastrukturze na Litwie i Ukrainie, jak również pozycji lidera na rynku polskim. To umożliwia realizację w regionie Centralnej i Wschodniej Europy regularnych połączeń drobnicowych i całopojazdowych oraz zapewnia najszybsze sieci dystrybucji lokalnych w tych właśnie krajach. Jednym z kierunków rozwoju regionu CEE jest wzmocnienie sieci dystrybucji na Ukrainie oraz Litwie, co wiąże się z inwestycjami w nowe obiekty przeładunkowe, jak również z silnym rozwojem połączeń z krajami skandynawskimi. Ponadto, wykorzystując najlepszych ekspertów w regionie CEE, uruchomiono projekt ekspansji usług oferowanych przez CAT LC na rynki Rosji oraz Kazachstanu.

W ofercie flagowe usługi

Już teraz CAT LC jest liderem dostaw części w branży motoryzacyjnej na Ukrainie. Tam również skutecznie rozwija usługi magazynowe i transport międzynarodowy jeszcze bardziej na wschód. Dzięki kompleksowym usługom, na Ukrainie rokrocznie zwiększa swoje udziały, umacniając pozycję jako lidera rynku. Kraje bałtyckie to z kolei silna i kompleksowa sieć dystrybucji. Sieć dedykowana w dużej części dla branży motoryzacyjnej, branży agro, jak również skutecznie rozwijanej branży oponiarskiej.
Część rozwiązań w sieci dystrybucji firmy jest zasilana poprzez transport drobnicowy pomiędzy Polską i krajami bałtyckimi, jak również przez regularne przepływy z krajami skandynawskimi.

 

– Planujemy również poszerzyć ofertę dla naszych klientów o połączenia z Rosją oraz Kazachstanem. Na rynku rosyjskim i azerbejdżańskim obecna jest już nasza siostrzana dywizja Groupe CAT – LV zajmująca
się logistyką pojazdów, więc już dzisiaj skutecznie wspieramy się wiedzą na szych kolegów i koleżanek, realizując nasz projekt ekspansji – informuje Radosław Rożek.

I chociaż firma nie wyklucza innych kierunków w przyszłości, to na obecną chwilę koncentruje się na rozwoju oddziałów wchodzących w skład regionu CEE, jednocześnie eksplorując rynki Rosji i Kazachstanu.
Ma już regularne połączenia z Turkmenistanem oraz oddział CAT LV w Azerbejdżanie.

Klienci już czerpią profity

Rozwój usług na Wschodzie przynosi profity obecnym klientom CAT LC, a są nimi nowe możliwości dotyczące zarówno zakresu, jak i zasięgu usług. – Wiele przedsiębiorstw właśnie na rynkach wschodnich szuka możliwości rozwoju i my właśnie możemy ich w tym wesprzeć. Bardzo
często te rynki są traktowane pakietowo w kontekście wyboru operatora logistycznego,
zwłaszcza rynek krajów bałtyckich. Mając regularne połączenia pomiędzy tymi krajami, zarówno FTL i drobnicowe, jak również ten sam system IT oraz zunifikowane procesy – jesteśmy gotowi
do kompleksowej obsługi, świadcząc te same rozwiązania we wszystkich krajach – tłumaczy dyrektor zarządzający CAT LC. Należy dodać, że poza własnymi oddziałami w krajach bałtyckich i na Ukrainie CAT również koncentruje się na rozwoju rynku czeskiego, a także słowackiego oraz węgierskiego.
Jednak wschodnie oddziały to silne podstawy do podbicia nowych rynków. Znaczenie ukraińskiego oddziału CAT LC będzie dodatkowo rosło wraz z rozszerzeniem działalności w Rosji i Kazachstanie.
Firma już współpracuje z klientami z rynków wschodnich na Ukrainie i w krajach bałtyckich. Brak barier językowych, podobne bądź te same rozwiązania technologiczne, jak również zaawansowany, stabilny
i jednakowy system IT we wszystkich krajach, to zdecydowanie silny szkielet dalszego rozwoju rynków wschodnich. Dotychczasowy dynamiczny rozwój CAT LC w tej części Europy przełożył się na regularne codzienne połączenia z Ukrainą – kilka linii drobnicowych z krajami bałtyckimi, jak również dziesiątki połączeń FTL dziennie z krajami Unii Europejskiej.

Dotychczasowy dynamiczny rozwój CAT LC w Europie Wschodniej przełożył się na regularne, codzienne połączenia z Ukrainą – kilka linii drobnicowych z krajami bałtyckimi, jak również dziesiątki połą czeń FTL dziennie z krajami Unii Europejskiej

Nadrzędne cele stawiane przed regionem CEE

Rynek ukraiński to zdecydowanie dalsze umacnianie pozycji lidera w dystrybucji lokalnej, m.in. dzięki ekploracji nowych branż, w tym olejowej, oponiarskiej czy maszyn rolniczych. – Chcemy w najbliższym
czasie jeszcze mocniej rozwinąć sieć naszych oddziałów w kraju, dostarczając obecnym i przyszłym klientom jeszcze większą elastyczność i kompleksowość dostaw. Podobne działania podjęliśmy
również w krajach bałtyckich, umacniając sieć dystrybucji w każdym z nich. Wierzymy, że dalsze sukcesy leżą również w silnych i stabilnych rozwiązaniach dla dystrybucji z krajów skandynawskich, stąd też mocno rozwijamy nasze rozwiązania w Estonii, jednocześnie wzmacniając morskie połączenia drobnicowe. Jednym z elementów dalszego rozwoju będzie wzmocnienie działań spedycyjnych właśnie w tym kraju,
z zaangażowaniem zespołu lokalnych specjalistów – mówi Radosław Rożek.

Jeśli chodzi o rynek polski, to CAT LC bez przerwy pracuje nad rozwojem usług dedykowanych dystrybucji nocnej. Tutaj CAT jest liderem. – Wierzymy, że dzięki nowym pomysłom i projektom nasze rozwiązania będą już za chwilę jeszcze bardziej atrakcyjne dla naszych klientów, pomagając im budować przewagę konkurencyjną – podkreśla Radosław Rożek. Jednak w nadchodzącym roku 2021 firma również chce zainwestować w sieć dzienną, gdzie widzi ogromny potencjał dla usług już rozwiniętych w CAT LC, jak
również nowych rozwiązań, które zamierza wprowadzić. Ma też zamiar skorzystać z efektu
synergii, dzięki komplementarności przepływów pomiędzy krajami. Radosław Rożek wylicza tu: uzupełnianie pustych przepływów, jeden system IT i rozwiązania technologiczne. Również umiejętne
zarządzanie podwykonawcami transportowymi, jak też możliwości, jakie się przed nimi otwierają, gdy mają do dyspozycji tak wiele przepływów – są to obszary do wzmacniania rozwiązań dla przewozów
międzynarodowych.

W pierwszej kolejności chcemy wykorzystać potencjał sprzedażowy naszych zespołów we wszystkich trzech krajach. Sprzedaż cross-sell, różnorodność i doświadczenie zespołu – wierzymy, że tutaj jest prawdziwy potencjał i możliwości rozwoju – informuje Radosław Rożek.

I dodaje: – Wykorzystywanie lokalnych struktur to pierwszy etap, jednak rozpoczęliśmy również budowanie struktury w oparciu o region CEE – właśnie od decyzji dotyczących zarządzania i rozwoju sprzedaży. Jedna osoba na czele regionu, jak również jedna osoba odpowiedzialna za rozwój sprzedaży w regionie. Kolejne zmiany już wkrótce.

Poza rozwojem komercyjnym, drugim fi larem rozwoju CAT LC i korzystania z efektów synergii są procesy operacyjne, czyli już wspomniane systemy IT, unifikacje technologiczne i współdzielenie zasobów. Firma koncentruje się na rozwoju procesów, opierając się na wy branych rozwiązaniach wynikających z doświadczeń budowanej kultury Lean. – Wierzę, że właśnie to eliminowanie marnotrawstwa
i przejrzystość procesów, pozwala CAT LC wzmacniać swoje wartości usług dostarczanych klientom. Wymiana najlepszych praktyk, rozwiązań, ale również współdzielenie narzędzi i program wymiany
pracowników, to kolejne działania na naszej mapie budowy wartości wynikających z utworzenia regionu CEE – podsumowuje dyrektor.

Z tej samej kategorii

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!