#ad

Nowe stowarzyszenie obiecuje sprawniejszy zwrot podatków dla sektora logistycznego

Nowe stowarzyszenie obiecuje sprawniejszy zwrot podatków dla sektora logistycznego

Nowo utworzone stowarzyszenie European Refund Providers Association (ERPA) stawia za cel uproszczenie procesów zwrotu podatku w międzynarodowym sektorze transportu drogowego oraz zmniejszenie obciążeń administracyjnych dla firm transportowych w całej Europie.

Europejskie Stowarzyszenie Dostawców Usług Zwrotu Podatków (ERPA) to efekt połączenia sił REMOBIS Refund Service C.V. i Edenred Finance UAB. Celem nowej inicjatywy branżowej jest reprezentowanie branży usług zwrotu podatków. Promując współpracę i przyczyniając się do ogólnosektorowego dążenia do innowacji, przejrzystości i wydajności, ERPA zamierza przynosić korzyści zarówno międzynarodowym firmom komercyjnego transportu drogowego (CRT), jak i organom podatkowym i celnym w całej Europie.

ERPA zrzesza liderów branży w celu inicjowania rozwiązań, które upraszczają złożone procesy administracyjne, poprawiają przejrzystość i przynoszą korzyści wszystkim interesariuszom w sektorze, w którym wydajność, zgodność z przepisami i przejrzystość mają kluczowe znaczenie.

Upraszczanie złożoności dla firm transportowych

Każdego roku tysiące firm CRT w całej Europie mierzą się ze złożonymi, długotrwałymi i niespójnymi procedurami odzyskiwania podatku zapłaconego za granicą. Dlatego powołanie ERPA to istotna zmiana, która daje firmom CRT wspólny głos i promuje nowoczesne rozwiązania, które umożliwiają uproszczenie procesów, złagodzenie nadmiernych wymogów oraz terminowe przetwarzanie wniosków o refundację i realizację zwrotów” – wyjaśnia Loreta Augulyte-Grekauskiene, dyrektor Edenred Finance.

„Razem, członkowie założyciele stowarzyszenia, Edenred Finance (Litwa) i REMOBIS Refund Service (Holandia), wraz z the firmami stowarzyszonymi Nikosax A/S w Danii, Alfa Transport Service w Holandii oraz Tax Refund S.R.L. w Rumunii, reprezentują znaczący udział w rynku europejskim. Łącznie obsługują one około 32 000 klientów i przetwarzają ponad 220 000 transgranicznych wniosków o zwrot podatku rocznie, co zapewnia ERPA zarówno skalę działania, jak i znaczące wpływy.

„ERPA stanowi odważny krok naprzód dla branży zwrotu podatków. Jednocząc wiodących dostawców pod jednym dachem, wyznaczamy nowe standardy innowacji, wydajności i zaufania w zakresie zgodności w transporcie transgranicznym” – dodaje Pieter van Wel, Przewodniczący ERPA.

Wsparcie dla organów podatkowych

ERPA dąży do zwiększenia efektywności procedur zwrotu podatku i promowania wśród organów regulacyjnych zrozumienia dla roli, jaką odgrywa ta branża. Zrzeszając czołowych europejskich dostawców usług zwrotu podatku, stowarzyszenie będzie promować współpracę i wpływać na podnoszenie standardów usług.

ERPA jest również zaangażowana w poprawę warunków zwrotu i zapobieganie oszustwom, dostosowując swoje cele do interesów organów podatkowych w zakresie utrzymania sprawiedliwego i przejrzystego systemu podatkowego. Współpraca z ERPA zapewni organom lepszy dostęp do danych i analiz branżowych, co ułatwi wykrywanie oszustw i zapobieganie im.

To partnerskie podejście poprawia również komunikację między organami a dostawcami usług, zmniejszając obciążenia administracyjne i zwiększając zgodność z przepisami. Dzieląc się spostrzeżeniami i najlepszymi praktykami, ERPA stworzy bardziej wydajny i gotowy na przyszłość ekosystem dla wszystkich interesariuszy.

Z tej samej kategorii

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!