#ad

Na poziomie 4PL

Na poziomie 4PL

Modele usług logistycznych ulegają ciągłym przemianom, związanym z rozwojem Big Data, wdrażaniem strategii omnichannel, czy informatyzacją łańcucha dostaw. Outsourcing w obszarze logistyki doprowadził do powstania przedsiębiorstw określanych mianem 3PL (Third Party Logistics Provider). Kolejnym krokiem ewolucji logistycznych usług outsourcingowych jest przejście z 3PL do 4PL (Fourth Party Logistics Provider).

Karol Barańczuk

Modele usług logistycznych ulegają ciągłym przemianom, związanym z rozwojem Big Data, wdrażaniem strategii omnichannel, czy informatyzacją łańcucha dostaw. Outsourcing w obszarze logistyki doprowadził do powstania przedsiębiorstw określanych mianem 3PL (Third Party Logistics Provider). Kolejnym krokiem ewolucji logistycznych usług outsourcingowych jest przejście z 3PL do 4PL (Fourth Party Logistics Provider).

 

 

 

 

Na przestrzeni ostatniej dekady popularność modelu 4PL w Polsce znacznie wzrosła. Dostawca usług 4PL odpowiada za planowanie, koordynację i kontrolę łańcucha transportowego. Oznacza to przejście na wyższy poziom relacji z klientami niż w modelu 3PL. Integrator logistyczny łączy narzędzia, możliwości i technologie, aby wdrożyć optymalne rozwiązania w przepływie dóbr end-to-end dla Klienta korporacyjnego.

– W przypadku braku własnego zaplecza logistycznego wybranie przez przedsiębiorstwo doświadczonego operatora z branży TSL jest elementem strategii rozwoju firmy. Współpraca z wykwalifikowanymi specjalistami zmniejsza ryzyko niepowodzenia na wschodzących rynkach, a także zwiększa wydajność i efektywność działania przedsiębiorstwa. W efekcie prowadzi to do podnoszenia konkurencyjności spółki na rynku – komentuje Karol Barańczuk, zastępca dyrektora operacyjnego ds. przesyłek drobnicowych i frachtu lotniczego w AsstrA.

Grupa kapitałowa AsstrA jest doświadczonym, globalnym dostawcą usług 4PL. W ramach działalności klienci grupy zlecają organizację importu oraz eksportu przy wykorzystaniu transportu drogowego, lotniczego, kolejowego oraz morskiego. Zapewnienie kompleksowych usług celnych pozwala na konsulting oraz przygotowanie niezbędnych certyfikatów i zezwoleń związanych z odprawą. Świadczone usługi magazynowania towaru, kompletowania, przemieszczania i cross-dockingu dodatkowo optymalizują potrzeby transportowe.

Jak podkreśla Karol Barańczuk, system magazynowy jest najważniejszym narzędziem w zarządzaniu modelem 4PL. Inwestycja we własną powierzchnię składowania w kwietniu 2020 r. pozwala na zapewnienie najwyższego serwisu bez udziału podwykonawców. Udane partnerstwo opiera się bowiem na transparentności we współpracy. Zarządzanie magazynem i dystrybucją wiąże się z analizą dużej ilości danych, aby zminimalizować zagrożenia w trakcie realizacji zlecenia, zapobiegać występującym siłom wyższym w czasie rzeczywistym oraz analizować zdarzenia, które mogą być przyczyną uszkodzenia ładunku.

Dostawca 4PL dzięki zdobytej wiedzy i doświadczeniu, systemom IT, środkom do optymalizacji i koordynacji procesów unowocześnia łańcuch dostaw. Umiejętność adaptacji planów działań zapewnia wysoki poziom efektywności oraz oszczędności związanych z transportem. Procesy logistyczne zostają zautomatyzowane i zoptymalizowane.

 

 

 

Z tej samej kategorii

8 marca 2023

DHL Parcel stawia na kobiety

Sektor TSL ciągle ma opinię branży typowo męskiej, chociaż rzeczywistość wygląda zgoła inaczej. Kobiety w zarządzie, kobiety menadżerki, magazynierki, pracownice [...]

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!