Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TSL Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TSL Biznes.
Z Chin sprowadzono w pierwszych 9 miesiącach 2016 r. towary o wartości ponad 68 mld zł. To o ponad 10% więcej niż w tym samym okresie 2015 roku – wynika z danych GUS. Państwo Środka niezmiennie pozostaje największym dostawcą Polski i najważniejszym partnerem handlowym spoza Unii Europejskiej z udziałem w imporcie sięgającym blisko 12%. Niesłabnącym powodzeniem wśród rodzimych importerów cieszy się transport towarów drogą morską. Jednak by uniknąć dodatkowych kosztów i kłopotliwych niespodzianek, warto postawić na współpracę z doświadczonym operatorem logistycznym, zamiast decydować się na organizację przewozu samodzielnie lub przez stronę chińską.
Z Chin sprowadzono w pierwszych 9 miesiącach 2016 r. towary o wartości ponad 68 mld zł. To o ponad 10% więcej niż w tym samym okresie 2015 roku – wynika z danych GUS. Państwo Środka niezmiennie pozostaje największym dostawcą Polski i najważniejszym partnerem handlowym spoza Unii Europejskiej z udziałem w imporcie sięgającym blisko 12%. Niesłabnącym powodzeniem wśród rodzimych importerów cieszy się transport towarów drogą morską. Jednak by uniknąć dodatkowych kosztów i kłopotliwych niespodzianek, warto postawić na współpracę z doświadczonym operatorem logistycznym, zamiast decydować się na organizację przewozu samodzielnie lub przez stronę chińską.
Łańcuchy dostaw z Chin do Polski są długie i złożone. Obsługuje je po drodze nawet kilkanaście podmiotów z różnych krajów. Powoduje to, że sprawna organizacja dostaw z Azji bywa wyzwaniem nawet dla dużych rynkowych graczy, a dla pojedynczych podmiotów, chcących sprowadzać towary samodzielne, może się okazać zbyt problematyczna i kosztowna. Dlatego często przy imporcie z Państwa Środka najlepszą opcją okazuje się współpraca z doświadczonym operatorem logistycznym. Jednym z najważniejszych aspektów przy wyborze konkretnego partnera jest kwestia posiadania przez niego własnych oddziałów w Chinach. Umożliwia to bowiem lepszą kontrolę pracy osób odpowiedzialnych za nadanie towarów, wypełnienie dokumentów przewozowych i dopełnienie wszelkich wymaganych formalności. Dzięki temu można uniknąć czasochłonnych – i nierzadko także kosztownych – przestojów np. w magazynie celnym. Nie bez znaczenia jest też aspekt różnic kulturowych, które w przypadku obsługi transportu przez osoby spoza Azji bywają przyczyną nieporozumień czy opóźnień. Operator wyspecjalizowany w imporcie z Chin jest również bardzo dobrze zorientowany w kwestiach ubezpieczeń przesyłek czy ewentualnych dodatkowych kosztów wiążących się z transportem morskim – jak choćby kosztów rozładunku w porcie docelowym czy opłat celnych. Warto mieć na uwadze, że poszczególni operatorzy oferują dość zróżnicowane czasy transportu, które z tak odległych miejsc jak np. port w Szanghaju mogą różnić się między sobą nawet o kilkanaście dni, w zależności np. od liczby przeładunków na trasie statku.
„Dachser posiada w Chinach 17 biur działających w ramach dywizji Air & Sea Logistics. Nasi specjaliści na miejscu zajmują się obsługą transportów z Azji praktycznie na cały świat, w tym do Polski. Towary wysyłane co tydzień z Szanghaju do naszego kraju bezpośrednią linią drobnicową docierają na miejsce nawet w 37 dni. Po dopłynięciu statku do portu w Gdańsku przesyłki przewożone są do warszawskiego oddziału Dachser i stamtąd rozwożone do odbiorców w całej Polsce” mówi Robert Pastryk, dyrektor generalny Dachser Air & Sea Logistics Polska.
Przedsiębiorcy myślący o imporcie z Azji powinni mieć na uwadze, że droga, jaką muszą pokonać towary to nie tylko przewóz z portu A do B. Warto więc postawić na współpracę z operatorem, który jest w stanie wziąć na siebie kwestie związane choćby z obsługą celną i dostarczeniem przesyłek do miejsca przeznaczenia.
„W Dachser zapewniamy kompleksową obsługę dostawy od momentu nadania, bo nie tylko organizujemy transport statkiem, ale też zajmujemy się procedurami celnymi poprzez własną agencję i w ramach własnej sieci dystrybucji drogowej dostarczamy przesyłki bezpośrednio do punktu przeznaczenia. Dysponujemy jedną z najbardziej rozbudowanych i wydajnych sieci transportu drogowego w Europie, bez problemu możemy więc zająć się dalszą dystrybucją towarów na całym kontynencie. Oferujemy też usługi magazynowe. To więc serwis logistyczny „od A do Z”” dodaje Robert Pastryk.
19 września 2024
Najbliższa konferencja Spotkania Transportowe odbędzie się 24 września 2024 r. w podpoznańskim Luboniu. Tematyka konferencji skupia się na najnowszych, aktualnych [...]
22 marca 2024
Chcesz odwiedzić naszych południowych sąsiadów? Poznaj kilka praktycznych wskazówek i sprawdź, jak kupić winietę do Czech. Z naszymi wskazówkami dużo [...]
31 marca 2023
Firma Brother wprowadziła do portfolio nowy zestaw do druku oznaczeń z serii P-Touch. Model PT-D460BTVP to profesjonalna mobilna drukarka etykiet [...]
29 marca 2023
EKOmaty maszyny do selektywnej zbiórki odpadów, które umożliwiają konsumentom zwrot jednorazowych puszek oraz butelek po napojach. W zamian za oddane [...]
28 marca 2023
W czwartek 30 marca br. na węźle Brzęczkowice w Mysłowicach wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu, dotyczące zjazdu z autostrady [...]
24 marca 2023
Prologis po raz trzeci z rzędu znalazł się w gronie najbardziej etycznych firm w Polsce. Tym samym otrzymał statuetkę „Super [...]
16 marca 2023
DHL Supply Chain odebrał dziś pierwszy z pięciu w pełni elektrycznych ciągników siodłowych Volvo FM Electric. Pojazdy staną się częścią [...]
15 marca 2023
Grupa Raben będzie obecna w Monachium na majowych targach Transport Logistic.
8 marca 2023
Sektor TSL ciągle ma opinię branży typowo męskiej, chociaż rzeczywistość wygląda zgoła inaczej. Kobiety w zarządzie, kobiety menadżerki, magazynierki, pracownice [...]
8 marca 2023
GXO Logistics, Inc. świętuje Dzień Kobiet w Polsce, doceniając pracę pań, które skorzystały z możliwości zdobycia nowych umiejętności i rozwoju [...]
6 marca 2023
Cyfrowa Platforma Trans.eu w porozumieniu z tureckim Ministerstwem Transportu Drogowego oraz Ambasadami Tureckimi buduje międzynarodowy klaster pomocy dla ofiar trzęsienia [...]
15 lutego 2023
W lutym br. Volkswagen Financial Services dołączył do członków biznesowych Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego. Tym samym znalazł się w gronie [...]

29 października 2025
23 października 2025
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!