#ad

Import z Chin warto powierzyć operatorowi logistycznemu

Import z Chin warto powierzyć operatorowi logistycznemu

Z Chin sprowadzono w pierwszych 9 miesiącach 2016 r. towary o wartości ponad 68 mld zł. To o ponad 10% więcej niż w tym samym okresie 2015 roku – wynika z danych GUS. Państwo Środka niezmiennie pozostaje największym dostawcą Polski i najważniejszym partnerem handlowym spoza Unii Europejskiej z udziałem w imporcie sięgającym blisko 12%. Niesłabnącym powodzeniem wśród rodzimych importerów cieszy się transport towarów drogą morską. Jednak by uniknąć dodatkowych kosztów i kłopotliwych niespodzianek, warto postawić na współpracę z doświadczonym operatorem logistycznym, zamiast decydować się na organizację przewozu samodzielnie lub przez stronę chińską.

DACHSER ASL1Z Chin sprowadzono w pierwszych 9 miesiącach 2016 r. towary o wartości ponad 68 mld zł. To o ponad 10% więcej niż w tym samym okresie 2015 roku – wynika z danych GUS. Państwo Środka niezmiennie pozostaje największym dostawcą Polski i najważniejszym partnerem handlowym spoza Unii Europejskiej z udziałem w imporcie sięgającym blisko 12%. Niesłabnącym powodzeniem wśród rodzimych importerów cieszy się transport towarów drogą morską. Jednak by uniknąć dodatkowych kosztów i kłopotliwych niespodzianek, warto postawić na współpracę z doświadczonym operatorem logistycznym, zamiast decydować się na organizację przewozu samodzielnie lub przez stronę chińską.

 

Łańcuchy dostaw z Chin do Polski są długie i złożone. Obsługuje je po drodze nawet kilkanaście podmiotów z różnych krajów. Powoduje to, że sprawna organizacja dostaw z Azji bywa wyzwaniem nawet dla dużych rynkowych graczy, a dla pojedynczych podmiotów, chcących sprowadzać towary samodzielne, może się okazać zbyt problematyczna i kosztowna. Dlatego często przy imporcie z Państwa Środka najlepszą opcją okazuje się współpraca z doświadczonym operatorem logistycznym. Jednym z najważniejszych aspektów przy wyborze konkretnego partnera jest kwestia posiadania przez niego własnych oddziałów w Chinach. Umożliwia to bowiem lepszą kontrolę pracy osób odpowiedzialnych za nadanie towarów, wypełnienie dokumentów przewozowych i dopełnienie wszelkich wymaganych formalności. Dzięki temu można uniknąć czasochłonnych – i nierzadko także kosztownych – przestojów np. w magazynie celnym. Nie bez znaczenia jest też aspekt różnic kulturowych, które w przypadku obsługi transportu przez osoby spoza Azji bywają przyczyną nieporozumień czy opóźnień. Operator wyspecjalizowany w imporcie z Chin jest również bardzo dobrze zorientowany w kwestiach ubezpieczeń przesyłek czy ewentualnych dodatkowych kosztów wiążących się z transportem morskim – jak choćby kosztów rozładunku w porcie docelowym czy opłat celnych. Warto mieć na uwadze, że poszczególni operatorzy oferują dość zróżnicowane czasy transportu, które z tak odległych miejsc jak np. port w Szanghaju mogą różnić się między sobą nawet o kilkanaście dni, w zależności np. od liczby przeładunków na trasie statku.

 

„Dachser posiada w Chinach 17 biur działających w ramach dywizji Air & Sea Logistics. Nasi specjaliści na miejscu zajmują się obsługą transportów z Azji praktycznie na cały świat, w tym do Polski. Towary wysyłane co tydzień z Szanghaju do naszego kraju bezpośrednią linią drobnicową docierają na miejsce nawet w 37 dni. Po dopłynięciu statku do portu w Gdańsku przesyłki przewożone są do warszawskiego oddziału Dachser i stamtąd rozwożone do odbiorców w całej Polsce”  mówi Robert Pastryk, dyrektor generalny Dachser Air & Sea Logistics Polska.

 

Przedsiębiorcy myślący o imporcie z Azji powinni mieć na uwadze, że droga, jaką muszą pokonać towary to nie tylko przewóz z portu A do B. Warto więc postawić na współpracę z operatorem, który jest w stanie wziąć na siebie kwestie związane choćby z obsługą celną i dostarczeniem przesyłek do miejsca przeznaczenia.

 

„W Dachser zapewniamy kompleksową obsługę dostawy od momentu nadania, bo nie tylko organizujemy transport statkiem, ale też zajmujemy się procedurami celnymi poprzez własną agencję i w ramach własnej sieci dystrybucji drogowej dostarczamy przesyłki bezpośrednio do punktu przeznaczenia. Dysponujemy jedną z najbardziej rozbudowanych i wydajnych sieci transportu drogowego w Europie, bez problemu możemy więc zająć się dalszą dystrybucją towarów na całym kontynencie. Oferujemy też usługi magazynowe. To więc serwis logistyczny „od A do Z””  dodaje Robert Pastryk.

 

Z tej samej kategorii

8 marca 2023

DHL Parcel stawia na kobiety

Sektor TSL ciągle ma opinię branży typowo męskiej, chociaż rzeczywistość wygląda zgoła inaczej. Kobiety w zarządzie, kobiety menadżerki, magazynierki, pracownice [...]

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!