Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TSL Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TSL Biznes.

DPDgroup ogłosiła wyniki za rok 2020 i przedstawiła swoją strategię rozwoju na kolejne pięć lat.
DPDgroup ogłosiła wyniki za rok 2020 i przedstawiła swoją strategię rozwoju na kolejne pięć lat.
W obliczu pandemii COVID-19 grupa stała się kluczowym partnerem zapewniającym doręczenia niezbędnych towarów zarówno do klientów indywidualnych jak i do firm, co przyczyniło się do wzrostu przychodów o 42% w porównaniu z rokiem 2019. Do 2025 roku DPDgroup zamierza rozszerzać podstawową działalność, przyspieszyć rozwój nowych projektów i podbić nowe rynki dzięki planowi „Together and beyond”.
Grupa uzyskała przychody w kwocie 11 miliardów euro, co oznacza wzrost o 42% w porównaniu z rokiem 2019. 35% przychodów Le Groupe La Poste w roku 2020 zostało wygenerowane przez DPDgroup. Na całym świecie doręczono 1,9 miliarda przesyłek doręczonych, czyli 7,5 miliona dziennie (wzrost o pół miliarda przesyłek rocznie w porównaniu z rokiem 2019). W Cyber Monday (30 listopada 2020 r.) obsłużono rekordową liczbę 13,9 miliona przesyłek na całym świecie. Udział doręczeń B2C wzrósł o 55%. Zyski uległy niemal podwojeniu osiągając 800 milionów euro.
Obowiązujący w wielu krajach lockdown i ograniczenia administracyjne spowodowały gwałtowny wzrost liczby doręczeń. W 2020 roku DPDgroup dostarczyła o pół miliarda przesyłek więcej niż rok wcześniej. Kryzys w obszarze zdrowia publicznego przyspieszył przewidywane na 2024 rok trendy konsumenckie, w tym popyt na logistykę miejską czy zwiększenie poczucia odpowiedzialności za środowisko naturalne. Rynek odnotował również wyraźne przesunięcie w kierunku segmentu B2C.
– DPDgroup wykazała się odpornością, elastycznością i zdolnościami adaptacyjnymi, których oczekuje się od organizacji naszych rozmiarów. Te cechy pomogły nam utrzymać świat „w ruchu”, szybko opracować i wdrożyć nowe rozwiązania, by skutecznie obsłużyć rosnący wolumen przesyłek. Doświadczenia te pozwolą nam dobrze wykorzystać rysujące się przed nami możliwości– powiedział Boris Winkelmann, dyrektor i prezes zarządu DPDgroup.

Grupa doświadczyła przyspieszonego wzrostu wolumenu, co wymagało od szybkich, zdecydowanych działań, aby zapewnić ciągłość operacyjną i płynność działań. DPDgroup jako pierwsza firma kurierska wprowadziła doręczenia bezkontaktowe, utrzymała aktywność sieci punktów nadań i odbiorów oraz otworzyła ponad 70 nowych sortowni i oddziałów, których łączna liczba wynosi obecnie 1200. Chcąc terminowo obsłużyć rosnące wolumeny przesyłek, Grupa zatrudniła ponad 20 000 pracowników i współpracowników.
W związku z wysokim popytem na usługi kurierskie wolumen DPDgroup zwiększył się o 24%, a przychody w ramach wzrostu organicznego o 23%. Grupa odnotowała szczególnie intensywny przyrost liczby przesyłek w krajach, w których segment B2C stanowił największy udział w działalności: Brazylia (+80%), Irlandia (+ 47%), Wielka Brytania (+ 39%), Polska (+ 24%), Hiszpania (+ 23%). W krajach, w których kluczowy udział należy nadal do B2B, na działalność w tym segmencie wpływ miało spowolnienie gospodarcze: Francja (+ 9% przez DPD i + 13% przez Chronopost), Niemcy (+ 13%).
DPDgroup jest obecnie w Europie czołowym graczem w segmencie B2B i ma największą sieć drogową z około 25% udziałem w wolumenach. Celem jest więc umocnienie pozycji grupy jako lidera w obu segmentach działalności w kontekście rosnącej konkurencji i możliwego spowolnienia gospodarczego. DPDgroup pragnie też wykorzystać swoją wiedzę w procesie zarządzania przepływami między B2B i B2C, stając się europejskim „punktem wszechstronnej obsługi” dla tych segmentów, zwłaszcza dla małych i średnich przedsiębiorstw.
Strategia transgraniczna w ramach Unii Europejskiej pozwoli na dalsze rozszerzenie oferty usług, jak również wzmocni doskonałość operacyjną doręczeń „door to door” i zarządzanie wydajnością w obrocie międzynarodowym.
DPDgroup będzie dążyć do pozycji europejskiego lidera innowacji w obsłudze konsumentów rosnącego w tempie 15% rocznie do 2025 roku. Grupa będzie również elastycznie i selektywnie dostosowywać swoje podejście do lokalnych rynków i rozwijać projekty związane opcją doręczeń poza domem poprzez zagęszczenie sieci punktów nadań i odbiorów oraz automatów paczkowych (sieć Pickup), a także zwiększenie obecności w rozwijającym się segmencie C2C. Grupa planuje zatem podwoić zagęszczanie sieci, aby osiągnąć zasięg w Europie na poziomie 90% (odsetek populacji mającej dostęp do punktu Pickup w odległości nie więcej niż 10 minut), oferując tym samym najlepszy dostęp na kontynencie do 100 000 placówek, w tym do 70 000 punktów i 30 000 automatów paczkowych.

18 listopada 2025
Transformacja transportu staje się jednym z największych wyzwań gospodarczych współczesnej Europy. Każda gałąź – drogowa, lotnicza, wodna i kolejowa – [...]
17 listopada 2025
Każdy właściciel sklepu dba o witrynę, ekspozycję towaru i miłą obsługę. To front, który widzi klient. Istnieje jednak drugie, [...]
13 listopada 2025
Najnowsze informacje z Niemiec dają nadzieję na przyspieszenie dynamiki tamtejszej gospodarki. Prognozowany wzrost PKB zachodniego sąsiada Polski ma wynieść 1, [...]
13 listopada 2025
Firmy, które inwestują w zdrowie i dobre samopoczucie swoich pracowników notują nawet 30% niższą rotację kadr i wyższą efektywność operacyjną. [...]
5 listopada 2025
Przyspieszy on rozwój europejskiej sieci kolei dużych prędkości oraz pobudzi inwestycje w paliwa odnawialne i niskoemisyjne dla sektora lotniczego i [...]
30 października 2025
Przed nami już dwunasta edycja Targów TransLogistica, które odbędą się w Warszawie od 4 do 6 listopada 2025. O tym, [...]
27 października 2025
W październiku 2025 r. wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury w transporcie i gospodarce magazynowej spadł do –2, 3 pkt wobec +1, [...]
21 października 2025
Zamknięcie wszystkich drogowych i kolejowych przejść granicznych między Polską a Białorusią, ogłoszone 12 września 2025 roku z powodu rosyjsko-białoruskich ćwiczeń [...]
15 października 2025
Październik przyniósł wyraźne odbicie nastrojów w branży transport, spedycja i logistyka (TSL). Wartość Miesięcznego Indeksu Koniunktury (MIK) wzrosła do 100, [...]
14 października 2025
Spółka MBF Group S.A., notowana na rynku NewConnect, poinformowała o rozpoczęciu realizacji strategicznego projektu MALLARD – pierwszego w Polsce programu [...]
25 września 2025
Lotniska w Polsce rosły w ubiegłym roku dwa razy szybciej niż średnia europejska, generując łącznie 57, 9 mld zł wartości [...]
8 września 2025
Tylko 5% organizacji na świecie potrafiło zbudować trwałą kulturę KAIZEN. Większość firm, w tym również polskich, traktuje ją wyłącznie jako [...]

19 listopada 2025

13 listopada 2025

29 października 2025
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!