Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TSL Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TSL Biznes.
W ostatnich miesiącach RTV EURO AGD jako pierwsza firma handlowa z branży elektroniki użytkowej wdrożyła aplikację mobilną, wspierającą dostawy do klienta. Efektem jest znaczące przyspieszenie doręczenia towar przy optymalizacji wykorzystanie floty samochodowej i redukcji emisji spalin.
– Wdrożona przez nas aplikacja, przeznaczona dla naszych techników-instalatorów, w trybie online przekazuje bieżące informacje na temat dostawy, docelowej godziny jej realizacji oraz przewiduje zdarzenia mogące mieć wpływ na zaplanowaną trasę – wyjaśnia Paweł Olszewski, kierownik projektów logistycznych, RTV EURO AGD. – Dzięki niej, klienci dzwoniąc do naszego Contact Center, mogą otrzymać zaktualizowaną, precyzyjną informację dotyczącą statusu dostaw. Aplikacja zawiera również dokumentację, informacje o liczbie produktów do dostarczenia i konkretnych czynnościach, które muszą wykonać nasi technicy-dostawcy i technicy-instalatorzy, realizując dane zamówienie. Pozwala to na zdecydowanie łatwiejsze planowanie codziennej pracy i większą automatyzację działań. Już wkrótce zrobimy krok dalej i zaoferujemy naszym klientom dedykowany panel, umożliwiający samodzielne śledzenie trasy zamówionego towaru.
Digitalizacja to przyszłość
Inwestowanie w algorytmy, zbieranie, przetwarzanie i analizę ogromnej ilości danych związanych z procesami dystrybucji towarów i ich automatyzacja nie są powszechne wśród dostawców na świecie.
– Dla naszej firmy to jeden z istotniejszych obszarów działania – mówi Sebastian Danek, dyrektor ds. transportu, RTV EURO AGD. – Zdajemy sobie sprawę, jakie korzyści może przynieść digitalizacja logistyki. I mocno w nią inwestujemy. Najlepszym na to dowodem jest właśnie aplikacja obsługująca dostawy do klientów. Współpracuje ona z wdrożonym wcześniej systemem Transport Management (TMS), wyznaczającym docelowe punkty i opracowującym najszybszą i najbardziej optymalną trasę przejazdu, którą w ciągu dnia pracy musi pokonać dostawca. Jednym słowem TMS ma sprawić, że towar znajdzie się jak najszybciej u klienta, a aplikacja pozwoli z kolei maksymalnie skrócić czas oddania w jego ręce produktu, który zakupił oraz usprawnić działania techników instalujących nabyty sprzęt.
Pierwsze efekty już widać. Obsługa dostawy jest znacznie efektywniejsza. Nie wliczając czasu realizacji usług (np. wniesienia, montażu sprzętu), jest on skrócony nawet o połowę. Wszystko dzięki temu, że technicy RTV EURO AGD, zamiast uzupełniania papierowych dokumentów dostawy, mają do dyspozycji prosty, interaktywny formularz elektroniczny, pozwalający zaoszczędzić czas.
Klienci chwalą
Klienci chwalą sobie wprowadzone przez RTV EURO AGD rozwiązania cyfrowe. Dzięki nim natychmiast po dostawie na wskazany adres e-mail otrzymują komplet elektronicznych dokumentów dotyczących danej transakcji wraz z fakturą. To pomaga znacząco skrócić i ułatwić także proces obsługi posprzedażowej. Wystarczy, że pracownikowi działu obsługi klienta EURO udostępnione zostaną otrzymane wcześniej informacje o dostawie, niezbędne do obsługi zgłoszeń klienckich.
Wprowadzenie aplikacji daje kupującym w RTV EURO AGD dodatkową korzyść, którą wiele osób docenia zwłaszcza obecnie, w dobie pandemii.
– To możliwość bezkontaktowego potwierdzania odbioru dostawy za pomocą unikalnego kodu – wyjaśnia Paweł Olszewski, Kierownik Projektów Logistycznych, RTV EURO AGD. – Od czasu, gdy wprowadziliśmy cyfrowe rozwiązania w naszej logistyce, wskaźnik NPS (Net Promoter Score), czyli rekomendacji naszych usług, wzrósł o kilkanaście procent w porównaniu z okresem, kiedy to papier rządził dostawami.
Wygoda i ekologia
RTV EURO AGD wdrożyło też nową usługę do geokodowania adresów dostaw. To rozwiązanie pozwalające na wyznaczanie precyzyjnych współrzędnych geograficznych i bardzo dokładnego lokalizowania miejsca, w którym klient czeka na zamówiony przez siebie produkt. Nie ma już mowy o poszukiwaniu trudno dostępnych lub niewłaściwie oznaczonych posesji. Technicy bez problemu docierają do klientów, a przy tym najszybszą i najkrótszą drogą, ograniczając nie tylko przejechane kilometry, ale również emisję dwutlenku węgla przez auta dostawcze.
– To kolejny krok, który nasza firma robi w kierunku ekologii – dodaje Rafał Gąska, dyrektor ds. łańcucha dostaw, RTV EURO AGD. – Już wcześniej mocno inwestowaliśmy w nowoczesną flotę samochodową, spełniającą najwyższe normy czystości spalin. Testowaliśmy także auta elektryczne, aby zminimalizować ich wpływ na środowisko naturalne. Cieszy nas, że ostatnie wdrożenia związane z digitalizacją rozwiązań transportowych i cyfrowym obiegiem dokumentów nie tylko ułatwiają klientom zakupy, ale również przyczyniają się do ochrony zasobów naturalnych.
Nad stworzeniem aplikacji do obsługi dostaw pracował wewnętrzny zespół ekspertów IT zatrudniony w RTV EURO AGD. Obecnie testują już kolejne funkcjonalności, ułatwiające zakupy, które niebawem zostaną udostępnione klientom.
8 września 2025
Tylko 5% organizacji na świecie potrafiło zbudować trwałą kulturę KAIZEN. Większość firm, w tym również polskich, traktuje ją wyłącznie jako [...]
27 sierpnia 2025
Struktura polskiego rynku transportowego w dużej mierze opiera się na pracy kierowców zza wschodniej granicy. W świetle decyzji prezydenta o [...]
26 sierpnia 2025
Jedna trzecia przedstawicieli sektora TSL prognozuje wyższą sprzedaż (kwartał wcześniej było to 24 proc.), a 23 proc. większe inwestycje (21 [...]
25 sierpnia 2025
15-16 października 2025 roku w Krakowie odbędzie się OPTIDATA TECH 2025 - wiodąca konferencja poświęcona innowacjom i praktycznym wdrożeniom nowoczesnych [...]
19 sierpnia 2025
W dobie sankcji gospodarczych, zbrojnego konfliktu za naszą granicą oraz zaostrzonego nadzoru nad eksportem – firmy spedycyjne nie mogą działać [...]
13 sierpnia 2025
Odprawy celne to złożony proces, który obejmuje nie tylko sprawdzenie dokumentów i naliczenie należności celnych, ale także klasyfikację towarową, weryfikację [...]
13 sierpnia 2025
Nowo utworzone stowarzyszenie European Refund Providers Association (ERPA) stawia za cel uproszczenie procesów zwrotu podatku w międzynarodowym sektorze transportu drogowego [...]
6 sierpnia 2025
Pomysł zakłada obciążenie opłatą manipulacyjną każdej paczki e-commerce importowanej spoza UE. Te przechodzące przez centrum konsolidacji byłyby objęte dużo niższą [...]
5 sierpnia 2025
Sadzenie drzew… które już rosną, automaty do odbioru paczek… redukujące dwutlenek węgla, kalkulator emisji CO₂… pomijający istotne dane – czy [...]
21 lipca 2025
W lipcu 2025 roku Miesięczny Indeks Koniunktury (MIK) dla branży TSL wyniósł 100, 8 pkt – to wciąż powyżej poziomu [...]
17 lipca 2025
Wzrost napięć na linii USA – Europa może oznaczać poważne zakłócenia w transporcie międzynarodowym i łańcuchach dostaw. Czy grozi nam [...]
15 lipca 2025
W dniach 16-18 września 2025 w Ptak Warsaw Expo odbędzie się pierwsza edycja LOGI CHAIN Expo – wydarzenia, które ma [...]
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!