#ad

Przeprowadzki – 7 rzeczy, na które najbardziej narzekają klienci firm przeprowadzkowych oraz pomysły, jak temu zaradzić

Przeprowadzki – 7 rzeczy, na które najbardziej narzekają klienci firm przeprowadzkowych oraz pomysły, jak temu zaradzić

Przeprowadzka zupełnie nieprzypadkowo uznawana jest za stresujący i pełen emocji moment. Wymaga dobrej organizacji i planowania, przy jednoczesnym chaosie, jaki towarzyszy pakowaniu całego mienia do kartonów.

Osoby, które zdecydowały się na przeprowadzkę, do wyboru mają dwie metody – przeprowadzkę na tzw. własną rękę lub skorzystanie z usług profesjonalnej firmy. Przy wyborze drugiego rozwiązania, oczekiwaniem klienta firmy przeprowadzkowej jest to, że firma bezpiecznie, szybko i bezproblemowo wykona tę usługę.

W poniższym artykule przyjrzymy się nieco bliżej siedmiu kwestiom, na które najczęściej narzekają osoby, które zdecydowały się na ten krok. Przedstawimy także rozwiązania, które pomogą zminimalizować rozczarowania i obawy klientów firm przeprowadzkowych. Warto zwrócić tu uwagę na to, jak wiele z tych problemów może rozwiązać dopasowane do firmy przeprowadzkowej oprogramowanie.

 

1. Wprowadzanie zmian w ofercie cenowej

Jednym z problemów, z którymi mierzą się osoby planujące przeprowadzkę z zewnętrzną firmą, są niezaplanowane koszty. Z raportów wynika, że po ustaleniu terminu przeprowadzki, a także jednoznacznym określeniu zakresu świadczonych usług, ostateczna cena niespodziewanie wzrasta.

Jak zminimalizować obawy klientów w tej kwestii? Rozwiązaniem jest wdrożenie w firmie przeprowadzkowej zdigitalizowanej procedury wyceny przeprowadzki. Zamiast „na oko” czy na papierowych formularzach, wycena może być wykonana w odpowiednim systemie, który po dopasowaniu do charakterystyki danej firmy przeprowadzkowej i jej klientów, będzie obejmować wszystkie typowe elementy przeprowadzki oraz zakres usług dodatkowych. Takie kalkulatory online posiada w swoim oprogramowaniu Remowings, co pomaga ustrukturyzować wycenę przeprowadzki zarówno w firmie, która świadczy takie usługi, jak i klientom tych firm.

 

2. Nagła zmiana zakresu usług

Klienci obawiają się również, że podstawiony przez firmę przeprowadzkową pojazd okaże się niewystarczający, przez co zapakowanie lub bezpieczne przewiezienie wszystkich przedmiotów nie będzie możliwe. Dokładnie tak samo wyglądać będzie sytuacja, jeżeli chodzi o liczbę zatrudnionych do danej przeprowadzki osób. Tym sposobem może okazać się, że z wniesieniem kanapy lub łóżka na 10 piętro klient zmuszony będzie uporać się samodzielnie.

Rozwiązaniem takich sytuacji może być skorzystanie z oprogramowania zawierającego moduł do wyceny przeprowadzek, opisany powyżej oraz moduł do planowania zespołów i floty. Dzięki takim systemom minimalizowane jest ryzyko niedoszacowania mienia klienta, a tym samym jego obawy, że usługi nie uda się wykonać w ustalonym zakresie.

 

3. Brak komunikacji pomiędzy firmą przeprowadzkową a klientem

Kolejnym aspektem, który zasługuje na uwagę jest niewystarczająca komunikacja pomiędzy firmami przeprowadzkowymi a klientami, którzy zdecydowali się na skorzystanie z ich usług.

Klienci, wybierając daną firmę, oczekują nie tylko rzetelności i terminowości w kwestii wykonanej usługi, ale również transparentnej komunikacji. Z perspektywy klientów, doskonale byłoby, gdyby planowane działania lub przewidywane godziny dotarcia na miejsce, podawane były z odpowiednim wyprzedzeniem. Dzięki temu możliwe będzie właściwe ustalenie planu dalszego działania przez klienta. Warto pamiętać, że przewiezienie rzeczy to dopiero początek zadań, z którymi muszą zmierzyć się klienci. W przypadku pojawienia się jakichkolwiek komplikacji lub opóźnień to właśnie klient powinien zostać poinformowany w pierwszej kolejności – by móc np. inaczej zaplanować obowiązki w danym dniu.

Jak zminimalizować obawy klientów związane z brakiem komunikacji? Warto pamiętać o istnieniu narzędzi służących do wysyłania notyfikacji oraz e-maili do klientów. Idealnie, gdyby narzędzie tego typu było modułem w systemie, z którego korzysta firma przeprowadzkowa. Wtedy możliwe jest częściowe bądź pełne zautomatyzowanie takich komunikatów, co od razu minimalizuje koszty operacyjne (manualne wysyłanie smsów czy e-maili przez pracowników) w firmie przeprowadzkowej.

 

4. Zaufanie jako podstawa dobrej usługi

Podczas przeprowadzki w kartonach pakowanych przez klientów niewątpliwie znajdować się będzie cały dorobek ich życia, wszystkie niezbędne sprzęty, a także pamiątki rodzinne, których ponowne kupienie nie będzie możliwe za żadne pieniądze. Dlatego tak ważne jest, aby transport powierzonych przez klienta danej firmie przeprowadzkowej przedmiotów przebiegł bezpiecznie. Niezwykle ważne jest tu również zbudowanie zaufania, tak aby klienci mogli mieć pewność, że ich rzeczy znajdą się w określonym terminie pod wskazanym przez nich adresem.

Jak zdobywać zaufanie klientów i coraz lepszą opinię na rynku? Nowoczesne systemy do zarządzania przeprowadzkami, takie jak Remowings pozwalają na kontrolowanie harmonogramu usługi oraz tracking postępu przeprowadzki. Udostępniają moduł do komunikacji z klientem, jak również z ekipą, która wykonuje usługę. Pracownicy firmy transportowej mogą też używając tego systemu, łatwo zgłosić reklamację klienta, czy też wysłać ankietę badającą satysfakcję z usługi. Posiadając te wszystkie możliwości, właściciel firmy przeprowadzkowej może modyfikować te elementy usługi, które nie były przez klientów ocenione pozytywnie, np. zmienić ekipę, czy usprawnić komunikację pomiędzy pracownikami i klientami. Oczywiście to nie zapobiega szkodom w sposób bezpośredni, ale zdecydowanie wpływa na stałe podnoszenie jakości usług danej firmy.

 

5. Zniszczenie powierzonych przedmiotów

Dla wielu klientów niezwykle frustrujący jest moment, gdy powierzone danej firmie przeprowadzkowej kartony docierają do klienta w pogorszonym stanie. Rozdarte w transporcie kartony oraz zniszczona zawartość, to elementy, obok których trudno jest przejść obojętnie.

W tym przypadku doskonale byłoby, gdyby firmy przeprowadzkowe wprowadziły i korzystały z nowoczesnego oprogramowania, które ma wbudowany proces zarządzania jakością pracy ekipy przeprowadzkowej. Dzięki temu możliwe jest kontrolowanie jakości usług, a tym samym eliminowanie tych elementów procesu, które finalnie psują reputację firmy na rynku.

 

6. Problemy z dochodzeniem roszczeń

Jak już wspominaliśmy, uszkodzenie przedmiotów w transporcie to jeden z tych problemów, którego klienci obawiają się najbardziej. Jest to szczególnie kłopotliwe w momencie, gdy nieodwracalnemu zniszczeniu ulegną cenne pamiątki rodzinne, antyki lub przedmioty, których obecnie kupno nie będzie już możliwe. Ponadto w wielu przypadkach ubezpieczenie transportu nie jest w stanie pokryć strat.

W zmniejszeniu wszelkich obaw i strachu przed zniszczeniem wartościowych przedmiotów pomocny okaże się system Remowings, dający klientowi możliwość łatwego i intuicyjnego zgłoszenia reklamacji oraz nadesłania zdjęć powstałych w transporcie zniszczeń. Przydatny jest także moduł do badania satysfakcji klienta, dzięki czemu kierownictwo firmy przeprowadzkowej może usprawniać jakość świadczonych usług – bazując na realnych informacjach zwrotnych od swoich klientów.

 

7. Brak kontroli

Dla wielu osób olbrzymią wadą jest również brak możliwości kontrolowania wybranej przez siebie firmy przeprowadzkowej. Klienci oczekują nie tylko konkretnej daty i godziny, w której wypakowany po brzegi pojazd dotrze na miejsce, ale również tego, aby mieć możliwość sprawdzenia, gdzie obecnie znajduje się dany przewoźnik.

Doskonałym rozwiązaniem wydaje się więc możliwość śledzenia „paczki”, czyli dokładnie tak samo, jak w przypadku firm kurierskich zajmujących się dostarczaniem zamówionych przedmiotów do domów, firm lub paczkomatów. To olbrzymie udogodnienie, które znacznie ułatwiłoby proces przeprowadzki z perspektywy klienta. Idealnie jest więc wybrać taki system do obsługi procesu przeprowadzkowego, który ma taką funkcjonalność w standardzie.

Wybór odpowiedniej firmy przeprowadzkowej to dla wielu osób wyzwanie, które wymaga dokładnego sprawdzenia, przeczytania opinii, a także skontaktowania się z daną firmą w celu ustalenia szczegółów np. warunków umowy, czy kosztów. Dodatkowo doskonale byłoby, gdyby klienci decydujący się na współpracę z daną firmą przeprowadzkową mieli dostęp do zlecenia oraz mogli kontrolować harmonogram i postępy przeprowadzki. Kolejnym ważnym elementem, który jednocześnie jest w stanie zmniejszyć strach klientów przed skorzystaniem z usług firmy przeprowadzkowej, jest formularz reklamacji oraz ankieta satysfakcji.

Warto zwrócić tu uwagę, jak wiele z tych problemów może zażegnać, albo zminimalizować wdrożenie systemu informatycznego. Przykładem dedykowanego dla firm przeprowadzkowych oprogramowania jest polski system Remowings, z którego firma przeprowadzkowa może korzystać w modelu licencyjnym – bez potrzeby posiadania swojego własnego działu programistów. Wdrożenie oprogramowania, które umożliwia obsługę klienta kompleksowo, od pierwszej wyceny, do finalnego rozliczenia usługi, to przyszłość w tej branży.

Z tej samej kategorii

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!