Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TSL Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TSL Biznes.
{modal href="/images/stories/KM_TRAXX1_big.jpg"}{/modal}Nowe lokomotywy TRAXX dla składów piętrowych "push-pull" Kolei Mazowieckich eksploatowanych na Mazowszu. "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o. oraz Bombardier Transportation wspólnie zaprezentowały lokomotywę TRAXX P160 DC dla Kolei Mazowieckich. W pierwszej publicznej prezentacji lokomotyw, która odbyła się na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie, udział wzięli przedstawiciele Spółki Koleje Mazowieckie, Bombardier Transportation oraz Instytutu Kolejnictwa. Podczas testowego przejazdu lokomotywy TRAXX zaprezentowane zostały również możliwości kompletnych składów piętrowych "push-pull" - prezentowana lokomotywa zarówno ciągnęła, jak i pchała eksploatowany przez Koleje Mazowieckie skład produkcji Bombardiera. Artur Radwan, Prezes Zarządu Kolei Mazowieckich, powiedział: - Dzięki nowoczesnym lokomotywom TRAXX, mogliśmy zaprezentować pierwszy w Polsce skład pociągu typu "push-pull"w barwach Kolei Mazowieckich. Z takich nowoczesnych pociągów będą już wkrótce korzystać mieszkańcy Mazowsza. Dzisiejsza prezentacja to bardzo ważny krok, nie tylko w kierunku poprawy warunków podróżowania, ale przede wszystkim w kierunku budowania nowej jakości pasażerskiego transportu kolejowego. - W dniu dzisiejszym dokonaliśmy pierwszej w Polsce publicznej prezentacji lokomotywy TRAXX w wersji pasażerskiej. Lokomotywa jest pierwszą z serii 11 lokomotyw TRAXX, zakupionych w ubiegłym roku przez Koleje Mazowieckie, przeznaczonych do prowadzenia piętrowych pociągów zmiennokierunkowych (push-pull). Nadwozia wszystkich lokomotyw TRAXX produkowane są we Wrocławiu w zakładzie Bombardier Transportation Polska. Zgodnie z warunkami kontraktu pracownicy Bombardier Transportation zajmować się będą również serwisem utrzymaniowym tych lokomotyw. W ramach prezentacji odbył się również przejazd pociągu "push-pull" prowadzonego z kabiny maszynisty, umieszczonej w wagonie sterowniczym - dodał Janusz Kućmin, Generalny Przedstawiciel Bombardier Transportation na Polskę. Dzięki nowym lokomotywom elektrycznym typu TRAXX P160 DC prędkość maksymalna eksploatowanych przez Koleje Mazowieckie piętrowych składów zmiennokierunkowych wzrośnie do 160 km/h. Obecnie Koleje Mazowieckie dysponują 37 wagonami piętrowymi typu "push-pull" (26 środkowych i 11 sterowniczych), również produkcji Bombardier Transportation, którymi codziennie podróżują mieszkańcy Mazowsza. Rodzina lokomotyw TRAXX przeznaczona jest do przewozów towarowych i pasażerskich na liniach krajowych i międzynarodowych wszystkich sieci. Obejmuje trzy warianty lokomotyw elektrycznych (wielosystemowe, zasilane prądem przemiennym i stałym) oraz lokomotywy spalinowo-elektryczne. Lokomotywy TRAXX charakteryzuje m.in. modułowa konstrukcja oraz innowacyjny systemem napędu i sterowania BOMBARDIER MITRAC, stosowany już w 3.800 lokomotywach na całym świecie.
{modal href=”/images/stories/KM_TRAXX1_big.jpg”}
{/modal}Nowe lokomotywy TRAXX dla składów piętrowych „push-pull” Kolei Mazowieckich eksploatowanych na Mazowszu.
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. oraz Bombardier Transportation wspólnie zaprezentowały lokomotywę TRAXX P160 DC dla Kolei Mazowieckich. W pierwszej publicznej prezentacji lokomotyw, która odbyła się na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie, udział wzięli przedstawiciele Spółki Koleje Mazowieckie, Bombardier Transportation oraz Instytutu Kolejnictwa.
Podczas testowego przejazdu lokomotywy TRAXX zaprezentowane zostały również możliwości kompletnych składów piętrowych „push-pull” – prezentowana lokomotywa zarówno ciągnęła, jak i pchała eksploatowany przez Koleje Mazowieckie skład produkcji Bombardiera.
Artur Radwan, Prezes Zarządu Kolei Mazowieckich, powiedział: – Dzięki nowoczesnym lokomotywom TRAXX, mogliśmy zaprezentować pierwszy w Polsce skład pociągu typu „push-pull”w barwach Kolei Mazowieckich. Z takich nowoczesnych pociągów będą już wkrótce korzystać mieszkańcy Mazowsza. Dzisiejsza prezentacja to bardzo ważny krok, nie tylko w kierunku poprawy warunków podróżowania, ale przede wszystkim w kierunku budowania nowej jakości pasażerskiego transportu kolejowego.
– W dniu dzisiejszym dokonaliśmy pierwszej w Polsce publicznej prezentacji lokomotywy TRAXX w wersji pasażerskiej. Lokomotywa jest pierwszą z serii 11 lokomotyw TRAXX, zakupionych w ubiegłym roku przez Koleje Mazowieckie, przeznaczonych do prowadzenia piętrowych pociągów zmiennokierunkowych (push-pull). Nadwozia wszystkich lokomotyw TRAXX produkowane są we Wrocławiu w zakładzie Bombardier Transportation Polska. Zgodnie z warunkami kontraktu pracownicy Bombardier Transportation zajmować się będą również serwisem utrzymaniowym tych lokomotyw. W ramach prezentacji odbył się również przejazd pociągu „push-pull” prowadzonego z kabiny maszynisty, umieszczonej w wagonie sterowniczym – dodał Janusz Kućmin, Generalny Przedstawiciel Bombardier Transportation na Polskę.
Dzięki nowym lokomotywom elektrycznym typu TRAXX P160 DC prędkość maksymalna eksploatowanych przez Koleje Mazowieckie piętrowych składów zmiennokierunkowych wzrośnie do 160 km/h. Obecnie Koleje Mazowieckie dysponują 37 wagonami piętrowymi typu „push-pull” (26 środkowych i 11 sterowniczych), również produkcji Bombardier Transportation, którymi codziennie podróżują mieszkańcy Mazowsza.
19 września 2024
Najbliższa konferencja Spotkania Transportowe odbędzie się 24 września 2024 r. w podpoznańskim Luboniu. Tematyka konferencji skupia się na najnowszych, aktualnych [...]
22 marca 2024
Chcesz odwiedzić naszych południowych sąsiadów? Poznaj kilka praktycznych wskazówek i sprawdź, jak kupić winietę do Czech. Z naszymi wskazówkami dużo [...]
31 marca 2023
Firma Brother wprowadziła do portfolio nowy zestaw do druku oznaczeń z serii P-Touch. Model PT-D460BTVP to profesjonalna mobilna drukarka etykiet [...]
29 marca 2023
EKOmaty maszyny do selektywnej zbiórki odpadów, które umożliwiają konsumentom zwrot jednorazowych puszek oraz butelek po napojach. W zamian za oddane [...]
28 marca 2023
W czwartek 30 marca br. na węźle Brzęczkowice w Mysłowicach wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu, dotyczące zjazdu z autostrady [...]
24 marca 2023
Prologis po raz trzeci z rzędu znalazł się w gronie najbardziej etycznych firm w Polsce. Tym samym otrzymał statuetkę „Super [...]
16 marca 2023
DHL Supply Chain odebrał dziś pierwszy z pięciu w pełni elektrycznych ciągników siodłowych Volvo FM Electric. Pojazdy staną się częścią [...]
15 marca 2023
Grupa Raben będzie obecna w Monachium na majowych targach Transport Logistic.
8 marca 2023
Sektor TSL ciągle ma opinię branży typowo męskiej, chociaż rzeczywistość wygląda zgoła inaczej. Kobiety w zarządzie, kobiety menadżerki, magazynierki, pracownice [...]
8 marca 2023
GXO Logistics, Inc. świętuje Dzień Kobiet w Polsce, doceniając pracę pań, które skorzystały z możliwości zdobycia nowych umiejętności i rozwoju [...]
6 marca 2023
Cyfrowa Platforma Trans.eu w porozumieniu z tureckim Ministerstwem Transportu Drogowego oraz Ambasadami Tureckimi buduje międzynarodowy klaster pomocy dla ofiar trzęsienia [...]
15 lutego 2023
W lutym br. Volkswagen Financial Services dołączył do członków biznesowych Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego. Tym samym znalazł się w gronie [...]

13 listopada 2025

29 października 2025
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!