#ad

Lepsze drogi dzięki DCT

Lepsze drogi dzięki DCT

Terminale kontenerowe będą wspólnie zapobiegać wyjeżdżaniu na drogi przeciążonych ?tirów?.         Rekomendowana procedura weryfikowania dopuszczalnej masy całkowitej pojazdów lub zespołów pojazdów wjeżdżających na terminal portowy w celu podjęcia kontenera została podpisana w środę 11 grudnia 2013 r. w siedzibie Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku. Sygnatariuszami dokumentu są wszystkie morskie terminale kontenerowe w Polsce, od Szczecina po Gdańsk, oraz Pomorski Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego i Polska Izba Spedycji i Logistyki. Inicjatorem stworzenia procedury jest DCT Gdańsk, który przy wsparciu PISIL i WITD przekonał do wdrożenia tego rozwiązania pozostałe terminale.   Częsta praktyka opuszczania przez terminale przeciążonych pojazdów powodowała z jednej strony niebezpieczeństwo dla kierowcy podejmującego ładunek i kierowców w innych pojazdach, z drugiej zaś przyczyniała się do niszczenia dróg w miastach i poza nimi. Po trzecie zaś narażało to zarówno terminal, jak załadowcę, na dotkliwe kary finansowe wymierzane przez Inspekcję Transportu Drogowego. Dotychczas spedytorzy i przewoźnicy nie zawsze dobierali odpowiedni pojazd do wagi pobieranego ładunku. Z chwilą podpisania procedury, te praktyki będą musiały ulec zmianie we wszystkich polskich portach.   Dopuszczalna masa całkowita z kontenerem weryfikowana jest na podstawie dokumentów ciągnika oraz naczepy i deklarowanej przez spedytora wagi kontenera. Jak pokazuje praktyka, działanie to ma sens, gdyż kierowcy niejednokrotnie jeżdżą pojazdami przekraczającymi dopuszczalną masę całkowitą nawet o 50/ 60%.   Terminal DCT Gdańsk obsłużył pierwszy statek w 2007 r. Od stycznia 2010 r. DCT Gdańsk przyjmuje co tydzień jednostki kontenerowe o pojemności 8.000 TEU, płynące bezpośrednio z Dalekiego Wschodu. Możliwość bezpośredniego połączenia z Azją przyczyniła się do rozwoju DCT Gdańsk, który stał się bałtyckim hubem, osiągając 180% wzrostu w 2010 r., oraz stał się jednym z najszybciej rozwijających się terminali na świecie. W maju 2011 r. zaczęła się nowa era dla DCT, kiedy terminal zaczął obsługiwać kontenerowce klasy E o pojemności 15.500 TEU należące do M?rsk Line, ówcześnie największe statki na świecie. Od czasu rozpoczęcia działalności terminala do roku 2012 terminal DCT przeładował 2 miliony TEU (kontenerów 20 stopowych). Rok 2012 został zamknięty kolejnym rekordem ? w ciągu roku przeładowano około 900.000 TEU. W 2013 r. do DCT zawinął w czasie swojego dziewiczego rejsu pierwszy statek klasy Triple E ? M?rsk Mc-Kinney M?ller. W listopadzie 2013 r. DCT Gdańsk po raz pierwszy w swej historii przeładowało milion TEU w ciągu niespełna roku.

dct-logoTerminale kontenerowe będą wspólnie zapobiegać wyjeżdżaniu na drogi przeciążonych ?tirów?.

 

 

 

 

Rekomendowana procedura weryfikowania dopuszczalnej masy całkowitej pojazdów lub zespołów pojazdów wjeżdżających na terminal portowy w celu podjęcia kontenera została podpisana w środę 11 grudnia 2013 r. w siedzibie Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku. Sygnatariuszami dokumentu są wszystkie morskie terminale kontenerowe w Polsce, od Szczecina po Gdańsk, oraz Pomorski Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego i Polska Izba Spedycji i Logistyki. Inicjatorem stworzenia procedury jest DCT Gdańsk, który przy wsparciu PISIL i WITD przekonał do wdrożenia tego rozwiązania pozostałe terminale.

 

Częsta praktyka opuszczania przez terminale przeciążonych pojazdów powodowała z jednej strony niebezpieczeństwo dla kierowcy podejmującego ładunek i kierowców w innych pojazdach, z drugiej zaś przyczyniała się do niszczenia dróg w miastach i poza nimi. Po trzecie zaś narażało to zarówno terminal, jak załadowcę, na dotkliwe kary finansowe wymierzane przez Inspekcję Transportu Drogowego. Dotychczas spedytorzy i przewoźnicy nie zawsze dobierali odpowiedni pojazd do wagi pobieranego ładunku. Z chwilą podpisania procedury, te praktyki będą musiały ulec zmianie we wszystkich polskich portach.

 

Dopuszczalna masa całkowita z kontenerem weryfikowana jest na podstawie dokumentów ciągnika oraz naczepy i deklarowanej przez spedytora wagi kontenera. Jak pokazuje praktyka, działanie to ma sens, gdyż kierowcy niejednokrotnie jeżdżą pojazdami przekraczającymi dopuszczalną masę całkowitą nawet o 50/ 60%.

 

Terminal DCT Gdańsk obsłużył pierwszy statek w 2007 r. Od stycznia 2010 r. DCT Gdańsk przyjmuje co tydzień jednostki kontenerowe o pojemności 8.000 TEU, płynące bezpośrednio z Dalekiego Wschodu. Możliwość bezpośredniego połączenia z Azją przyczyniła się do rozwoju DCT Gdańsk, który stał się bałtyckim hubem, osiągając 180% wzrostu w 2010 r., oraz stał się jednym z najszybciej rozwijających się terminali na świecie.

W maju 2011 r. zaczęła się nowa era dla DCT, kiedy terminal zaczął obsługiwać kontenerowce klasy E o pojemności 15.500 TEU należące do M?rsk Line, ówcześnie największe statki na świecie. Od czasu rozpoczęcia działalności terminala do roku 2012 terminal DCT przeładował 2 miliony TEU (kontenerów 20 stopowych). Rok 2012 został zamknięty kolejnym rekordem ? w ciągu roku przeładowano około 900.000 TEU. W 2013 r. do DCT zawinął w czasie swojego dziewiczego rejsu pierwszy statek klasy Triple E ? M?rsk Mc-Kinney M?ller.

W listopadzie 2013 r. DCT Gdańsk po raz pierwszy w swej historii przeładowało milion TEU w ciągu niespełna roku.

Z tej samej kategorii

8 marca 2023

DHL Parcel stawia na kobiety

Sektor TSL ciągle ma opinię branży typowo męskiej, chociaż rzeczywistość wygląda zgoła inaczej. Kobiety w zarządzie, kobiety menadżerki, magazynierki, pracownice [...]

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!