Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TSL Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TSL Biznes.
Ten bezkompromisowy, jeśli idzie o zużycie paliwa, model pojazdu do transportu dalekobieżnego od prawie dwóch lat jest obecny na rynku i cieszy się popularnością na całym świecie. - Sukces rynkowy modeli MAN EfficientLine dowodzi, że spełniamy oczekiwania naszych klientów, dotyczące wydajnej i w związku z tym nieszkodliwej dla środowiska pracy pojazdów. - powiedział Dr Frank Hiller, członek zarządu MAN Truck & Bus AG odpowiedzialny za sprzedaż i serwis. - Potwierdziliśmy, że nasze technologie w zakresie poprawy efektywności można stosować z powodzeniem w codziennym transporcie dalekobieżnym. Dzięki nim możliwe jest obniżenie zużycia nawet o 3 litry, czyli o około 10 procent. Każdy TGX EfficientLine, który zastąpi konwencjonalny samochód ciężarowy do transportu dalekobieżnego, zapewni oszczędność na poziomie 4500 litrów oleju napędowego rocznie, co odpowiada 12 tonom CO2. Motywuje to nas do dalszego rozwijania oferty EfficientLine: na targach IAA 2012 zaprezentujemy na przykład bardzo ekonomiczny pod względem zużycia paliwa autokar MAN Lion?s Coach EfficientLine. - mówi Hiller. EfficientLine globalnie Specjalnie z myślą o rynkach rozwijających się, charakteryzujących się słabą jakością dróg oraz utrudnionymi warunkami eksploatacyjnymi, firma MAN przygotowała wyjątkowo ekonomiczne pod względem zużycia paliwa samochody ciężarowe do transportu dalekobieżnego, korzystające z technologii EfficientLine. Obejmuje ona również dostępne systemy bezpieczeństwa, jak system kontroli toru jazdy (LGS) i tempomat z regulacją odległości (ACC). Częścią koncepcji efektywności na światowych rynkach jest także szkolenie kierowców przez MAN ProfiDrive. TGS EfficientLine ze specjalnymi elementami wyposażenia do trudnych warunków zastosowania jest popularny na rynkach Afryki i Azji, w Środkowym Wschodzie oraz w Ameryce Łacińskiej i Rosji. Czynniki mające wpływ na efektywność Firma MAN przeanalizowała czynniki, które decydują o szczególnie efektywnym transporcie. W przypadku MAN TGX EfficientLine firma MAN, jako pierwszy producent pojazdów, konsekwentnie dążyła do opracowania pojazdu odpowiednio skonfigurowanego dzięki wykorzystaniu podstawowych praw fizyki. Znakomita aerodynamika zapewnia oszczędność paliwa: z uwagi na to, że w transporcie dalekobieżnym za zużycie paliwa odpowiedzialny jest przede wszystkim opór powietrza, pojazdy MAN EfficientLine nie mają żadnych dodatkowych elementów, takich jak osłony przeciwsłoneczne czy klaksony pneumatyczne. Równocześnie aerodynamiczna okładzina boczna oraz idealnie dopasowany do naczepy spojler dachowy są częścią ciągnika siodłowego. MAN EfficientLine czerpie z aerodynamiki jeszcze jedno: przy jeździe z prędkością 85 km/h - zamiast 89 km/h - zmniejsza się opór jazdy o 10 procent. Pozwala to zaoszczędzić dużą ilość paliwa, a jak wynika z doświadczenia, nie towarzyszy temu znacząca strata czasu. Optymalizacja układu przeniesienia napędu: decydujące, dodatkowe korzyści w odniesieniu do wydajności można osiągnąć nie tylko poprzez polepszanie poszczególnych komponentów, ale również dzięki ulepszaniu całego układu przeniesienia napędu przez firmę MAN. Silniki common rail, ekonomiczne komponenty układu przeniesienia napędu oraz inteligentny proces zmiany biegów w MAN TipMatic są w taki sposób do siebie dopasowane, że optymalnie ze sobą współpracują. Udoskonalona prądnica trójfazowa przynosi o 4 procent wyższy stopień skuteczności, a równocześnie zapewnia wyższą moc. Światło do jazdy dziennej zużywa mniej więcej jedną czwartą mocy halogenowego światła mijania. System MAN Air Pressure Management APM zmniejsza w EfficientLine utratę mocy podczas wytwarzania sprężonego powietrza. Lekka konstrukcja zapewnia większą ładowność. W modelu TGX EfficientLine stosowane jest szczególnie lekkie podwieszenie osi przedniej i tylnej - około 80 kg lżejsze niż dotychczas. Zbiornik na sprężone powietrze, zbiornik paliwa i aluminiowe obręcze kół również przyczyniają się do zmniejszenia masy pojazdu. Elastyczne pakiety dostosowane do różnych wymogów klienta Ofertę EfficientLine można w elastyczny sposób dostosować do wymogów klienta. Oprócz modelu podstawowego - dwuosiowego ciągnika siodłowego z kabiną XLX - z pakietem EfficientLine dostępne są także trójosiowe modele TGS i TGX z większymi lub mniejszymi kabinami oraz różnymi wariantami zawieszenia. MAN oferuje także odpowiednie pakiety przeznaczone do zastosowania TGS w transporcie dalekobieżnym. W ten sposób można na przykład połączyć naczepy cysterny z ciągnikiem optymalnym pod względem aerodynamiki.

Ten bezkompromisowy, jeśli idzie o zużycie paliwa, model pojazdu do transportu dalekobieżnego od prawie dwóch lat jest obecny na rynku i cieszy się popularnością na całym świecie. – Sukces rynkowy modeli MAN EfficientLine dowodzi, że spełniamy oczekiwania naszych klientów, dotyczące wydajnej i w związku z tym nieszkodliwej dla środowiska pracy pojazdów. – powiedział Dr Frank Hiller, członek zarządu MAN Truck & Bus AG odpowiedzialny za sprzedaż i serwis.
– Potwierdziliśmy, że nasze technologie w zakresie poprawy efektywności można stosować z powodzeniem w codziennym transporcie dalekobieżnym. Dzięki nim możliwe jest obniżenie zużycia nawet o 3 litry, czyli o około 10 procent. Każdy TGX EfficientLine, który zastąpi konwencjonalny samochód ciężarowy do transportu dalekobieżnego, zapewni oszczędność na poziomie 4500 litrów oleju napędowego rocznie, co odpowiada 12 tonom CO2. Motywuje to nas do dalszego rozwijania oferty EfficientLine: na targach IAA 2012 zaprezentujemy na przykład bardzo ekonomiczny pod względem zużycia paliwa autokar MAN Lion?s Coach EfficientLine. – mówi Hiller.
EfficientLine globalnie
Specjalnie z myślą o rynkach rozwijających się, charakteryzujących się słabą jakością dróg oraz utrudnionymi warunkami eksploatacyjnymi, firma MAN przygotowała wyjątkowo ekonomiczne pod względem zużycia paliwa samochody ciężarowe do transportu dalekobieżnego, korzystające z technologii EfficientLine. Obejmuje ona również dostępne systemy bezpieczeństwa, jak system kontroli toru jazdy (LGS) i tempomat z regulacją odległości (ACC). Częścią koncepcji efektywności na światowych rynkach jest także szkolenie kierowców przez MAN ProfiDrive. TGS EfficientLine ze specjalnymi elementami wyposażenia do trudnych warunków zastosowania jest popularny na rynkach Afryki i Azji, w Środkowym Wschodzie oraz w Ameryce Łacińskiej i Rosji.
Czynniki mające wpływ na efektywność
Firma MAN przeanalizowała czynniki, które decydują o szczególnie efektywnym transporcie. W przypadku MAN TGX EfficientLine firma MAN, jako pierwszy producent pojazdów, konsekwentnie dążyła do opracowania pojazdu odpowiednio skonfigurowanego dzięki wykorzystaniu podstawowych praw fizyki.
Znakomita aerodynamika zapewnia oszczędność paliwa: z uwagi na to, że w transporcie dalekobieżnym za zużycie paliwa odpowiedzialny jest przede wszystkim opór powietrza, pojazdy MAN EfficientLine nie mają żadnych dodatkowych elementów, takich jak osłony przeciwsłoneczne czy klaksony pneumatyczne. Równocześnie aerodynamiczna okładzina boczna oraz idealnie dopasowany do naczepy spojler dachowy są częścią ciągnika siodłowego. MAN EfficientLine czerpie z aerodynamiki jeszcze jedno: przy jeździe z prędkością 85 km/h – zamiast 89 km/h – zmniejsza się opór jazdy o 10 procent. Pozwala to zaoszczędzić dużą ilość paliwa, a jak wynika z doświadczenia, nie towarzyszy temu znacząca strata czasu.
Optymalizacja układu przeniesienia napędu: decydujące, dodatkowe korzyści w odniesieniu do wydajności można osiągnąć nie tylko poprzez polepszanie poszczególnych komponentów, ale również dzięki ulepszaniu całego układu przeniesienia napędu przez firmę MAN. Silniki common rail, ekonomiczne komponenty układu przeniesienia napędu oraz inteligentny proces zmiany biegów w MAN TipMatic są w taki sposób do siebie dopasowane, że optymalnie ze sobą współpracują. Udoskonalona prądnica trójfazowa przynosi o 4 procent wyższy stopień skuteczności, a równocześnie zapewnia wyższą moc. Światło do jazdy dziennej zużywa mniej więcej jedną czwartą mocy halogenowego światła mijania. System MAN Air Pressure Management APM zmniejsza w EfficientLine utratę mocy podczas wytwarzania sprężonego powietrza. Lekka konstrukcja zapewnia większą ładowność. W modelu TGX EfficientLine stosowane jest szczególnie lekkie podwieszenie osi przedniej i tylnej – około 80 kg lżejsze niż dotychczas. Zbiornik na sprężone powietrze, zbiornik paliwa i aluminiowe obręcze kół również przyczyniają się do zmniejszenia masy pojazdu.
Elastyczne pakiety dostosowane do różnych wymogów klienta
Ofertę EfficientLine można w elastyczny sposób dostosować do wymogów klienta. Oprócz modelu podstawowego – dwuosiowego ciągnika siodłowego z kabiną XLX – z pakietem EfficientLine dostępne są także trójosiowe modele TGS i TGX z większymi lub mniejszymi kabinami oraz różnymi wariantami zawieszenia. MAN oferuje także odpowiednie pakiety przeznaczone do zastosowania TGS w transporcie dalekobieżnym. W ten sposób można na przykład połączyć naczepy cysterny z ciągnikiem optymalnym pod względem aerodynamiki.
19 września 2024
Najbliższa konferencja Spotkania Transportowe odbędzie się 24 września 2024 r. w podpoznańskim Luboniu. Tematyka konferencji skupia się na najnowszych, aktualnych [...]
22 marca 2024
Chcesz odwiedzić naszych południowych sąsiadów? Poznaj kilka praktycznych wskazówek i sprawdź, jak kupić winietę do Czech. Z naszymi wskazówkami dużo [...]
31 marca 2023
Firma Brother wprowadziła do portfolio nowy zestaw do druku oznaczeń z serii P-Touch. Model PT-D460BTVP to profesjonalna mobilna drukarka etykiet [...]
29 marca 2023
EKOmaty maszyny do selektywnej zbiórki odpadów, które umożliwiają konsumentom zwrot jednorazowych puszek oraz butelek po napojach. W zamian za oddane [...]
28 marca 2023
W czwartek 30 marca br. na węźle Brzęczkowice w Mysłowicach wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu, dotyczące zjazdu z autostrady [...]
24 marca 2023
Prologis po raz trzeci z rzędu znalazł się w gronie najbardziej etycznych firm w Polsce. Tym samym otrzymał statuetkę „Super [...]
16 marca 2023
DHL Supply Chain odebrał dziś pierwszy z pięciu w pełni elektrycznych ciągników siodłowych Volvo FM Electric. Pojazdy staną się częścią [...]
15 marca 2023
Grupa Raben będzie obecna w Monachium na majowych targach Transport Logistic.
8 marca 2023
Sektor TSL ciągle ma opinię branży typowo męskiej, chociaż rzeczywistość wygląda zgoła inaczej. Kobiety w zarządzie, kobiety menadżerki, magazynierki, pracownice [...]
8 marca 2023
GXO Logistics, Inc. świętuje Dzień Kobiet w Polsce, doceniając pracę pań, które skorzystały z możliwości zdobycia nowych umiejętności i rozwoju [...]
6 marca 2023
Cyfrowa Platforma Trans.eu w porozumieniu z tureckim Ministerstwem Transportu Drogowego oraz Ambasadami Tureckimi buduje międzynarodowy klaster pomocy dla ofiar trzęsienia [...]
15 lutego 2023
W lutym br. Volkswagen Financial Services dołączył do członków biznesowych Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego. Tym samym znalazł się w gronie [...]

13 listopada 2025

29 października 2025
23 października 2025
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!