Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TSL Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TSL Biznes.
Bieżące trendy w logistyce kometuje Agnieszka Sałek, dyrektor handlowa w Quick Service Logistics Polska.
Bieżące trendy w logistyce kometuje Agnieszka Sałek, dyrektor handlowa w Quick Service Logistics Polska.
Czy w dobie pandemii Quick Service Logistics Polska skraca łańcuchy dostaw dla swoich klientów, aby zapewnić większą kontrolę nad procesem?
Quick Service Logistics Polska w większości przypadków współpracuje bezpośrednio z dostawcami, co pozwala znacznie skracać i usprawniać łańcuch dostaw. W ramach prowadzonych projektów wykorzystujemy również krótkie łańcuchy dostaw. Wiele produktów dostarczanych naszym kontrahentom pochodzi od lokalnych, polskich przedsiębiorców. Jednocześnie posiadamy alternatywnych dostawców dla konkretnych produktów, aby w razie jakiejkolwiek sytuacji awaryjnej móc dostarczyć zamówienie klientowi w wyznaczonym terminie. Doświadczenie, wypracowany know-how i nastawienie na optymalizację procentują w czasie pandemii tym, że sprawnie i elastycznie prowadzimy działania dla naszych klientów.
W jaki sposób QSL Polska jest firmą cyfrową i jak wdraża elementy sztucznej inteligencji, aby stabilizować procesy i zapewniać bezpieczeństwo łańcucha dostaw? Co w QSL Polska oprócz narzędzi IT stabilizuje procesy i uodparnia je na ewentualne kryzysy?
Nowoczesna logistyka nie jest możliwa bez silnego wsparcia informatycznego. Ciągła analiza olbrzymiej ilości danych na wszystkich poziomach naszej firmy wymaga zarówno zaawansowanych programów, jak i bezpieczeństwa działania.
Jako przykłady możemy przedstawić program wykorzystywany do analizy trendów sprzedaży, wspierający zespół zakupów w prognozowaniu zamówień do dostawców, czy też program używany do optymizacji tras jako wsparcie działu transportu. Codzienna komunikacja z klientami, a także komunikacja wewnętrzna oparte są przede wszystkim na rozwiązaniach informatycznych.
Bezpieczny przebieg wszystkich operacji, a co za tym idzie zapewnienie bezpieczeństwa łańcucha dostaw, możliwe jest dzięki nieprzerwanej pracy działu IT, wykorzystaniu wysokiej jakości programów zabezpieczających i ciągłemu monitorowaniu sytuacji. Równie istotne są jednak procedury wewnętrzne i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa cyfrowego przez naszych pracowników. W QSL Polska kładziemy duży nacisk na uświadamianie pracownikom możliwych zagrożeń oraz na szkolenia. Dzięki temu mamy pewność, że zespół jest dobrze przygotowany do codziennych wyzwań, a wszystkie zadania zostaną rozwiązane zgodnie z procedurami, zapewniając najwyższą jakość i bezpieczeństwo zarówno dla firmy, jej klientów, jak i pracowników.
Jakie trendy zauważa i zamierza wykorzystać QSL Polska w (post)pandemicznej rzeczywistości?
QSL Polska będzie reagować na wszelkie zmiany, które nasi klienci uznają za interesujące w nowej rzeczywistości, tak postrzegamy naszą rolę jako partnera. Ze swojej strony skupiliśmy się przede wszystkim na rozwiązaniach zapewniających bezpieczeństwo podczas realizacji dostaw, zarówno naszym klientom, jak i pracownikom. Jest to dla nas najważniejsze zadanie, którego realizację staramy się stale udoskonalać, także w obliczu nowych wyzwań dynamicznie zmieniającego się rynku.
Czego nauczyła już pandemia branżę? Czego dopiero się uczymy?
W QSL Polska przede wszystkim przekonaliśmy się, jak działamy w sytuacji kryzysowej, jak bardzo potrafimy być elastyczni, jak szybko reagować na zmieniającą się sytuację i, co najważniejsze, jak bardzo możemy liczyć na nasz zespół. To dzięki jego wytrwałości, kompetencjom i doświadczeniu udało nam się szybko dostosować nasze usługi do nowych, wymagających realiów.
Bez zaangażowania i wytężonej pracy wszystkich pracowników, bez względu na zajmowane stanowisko, trudno byłoby nam przetrwać ten trudny okres. Dlatego wszystkim należą się gratulacje i podziękowania, co podkreślam we wszystkich wypowiedziach i na wszystkich spotkaniach.
W jaki sposób QSL Polska przygotowało się na drugą falę pandemii? Jaka jest sytuacja w firmie, czy nie brakuje pracowników fizycznych?
Mając w pamięci rozwój sytuacji w pierwszej połowie tego roku, w ramach zespołu kryzysowego ds. pandemii Covid-19, który od wiosny działa w naszej firmie, nakreśliliśmy możliwe scenariusze w przypadku spotęgowania liczby zachorowań. Aby zminimalizować ryzyko wstrzymania operacji, wprowadziliśmy działania mające na celu odizolowanie poszczególnych zmian w naszych zespołach, aby w razie zachorowania w jednym z nich pozostałe grupy były bezpieczne. W działach, gdzie było to możliwe, wprowadziliśmy dla pracowników pracę z domu. Wyposażyliśmy biura i magazyny w stanowiska do dezynfekcji rąk oraz w urządzenia zamgławiające, dezynfekujące pomieszczenia. Dodatkowo monitorujemy, w miarę możliwości, sytuację zdrowotną naszych pracowników, aby na bieżąco reagować w przypadku ewentualnych infekcji. Trzymamy rękę na pulsie, aby w razie konieczności szybko reagować.
19 września 2024
Najbliższa konferencja Spotkania Transportowe odbędzie się 24 września 2024 r. w podpoznańskim Luboniu. Tematyka konferencji skupia się na najnowszych, aktualnych [...]
22 marca 2024
Chcesz odwiedzić naszych południowych sąsiadów? Poznaj kilka praktycznych wskazówek i sprawdź, jak kupić winietę do Czech. Z naszymi wskazówkami dużo [...]
31 marca 2023
Firma Brother wprowadziła do portfolio nowy zestaw do druku oznaczeń z serii P-Touch. Model PT-D460BTVP to profesjonalna mobilna drukarka etykiet [...]
29 marca 2023
EKOmaty maszyny do selektywnej zbiórki odpadów, które umożliwiają konsumentom zwrot jednorazowych puszek oraz butelek po napojach. W zamian za oddane [...]
28 marca 2023
W czwartek 30 marca br. na węźle Brzęczkowice w Mysłowicach wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu, dotyczące zjazdu z autostrady [...]
24 marca 2023
Prologis po raz trzeci z rzędu znalazł się w gronie najbardziej etycznych firm w Polsce. Tym samym otrzymał statuetkę „Super [...]
16 marca 2023
DHL Supply Chain odebrał dziś pierwszy z pięciu w pełni elektrycznych ciągników siodłowych Volvo FM Electric. Pojazdy staną się częścią [...]
15 marca 2023
Grupa Raben będzie obecna w Monachium na majowych targach Transport Logistic.
8 marca 2023
Sektor TSL ciągle ma opinię branży typowo męskiej, chociaż rzeczywistość wygląda zgoła inaczej. Kobiety w zarządzie, kobiety menadżerki, magazynierki, pracownice [...]
8 marca 2023
GXO Logistics, Inc. świętuje Dzień Kobiet w Polsce, doceniając pracę pań, które skorzystały z możliwości zdobycia nowych umiejętności i rozwoju [...]
6 marca 2023
Cyfrowa Platforma Trans.eu w porozumieniu z tureckim Ministerstwem Transportu Drogowego oraz Ambasadami Tureckimi buduje międzynarodowy klaster pomocy dla ofiar trzęsienia [...]
15 lutego 2023
W lutym br. Volkswagen Financial Services dołączył do członków biznesowych Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego. Tym samym znalazł się w gronie [...]
9 kwietnia 2025
7 kwietnia 2025
4 kwietnia 2025
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!