#ad

Skrócony czas realizacji zamówień w obszarze e-commerce

Skrócony czas realizacji zamówień w obszarze e-commerce

LPP oficjalnie uruchomiło nowe Centrum Dystrybucyjne w Strykowie, które znacząco przyspieszy realizację zleceń w obszarze sprzedaży internetowej. Operatorem placówki będzie firma Arvato. Równolegle LPP zainaugurowało pracę podobnego centrum niedaleko Moskwy. Obie inwestycje wpisują się w strategię dalszego dynamicznego rozwoju segmentu e-commerce LPP w nadchodzących latach. Firma planuje uruchomienie kolejnych placówek tego typu, ponieważ zakłada wzrost w obszarze sprzedaży internetowej o 100% zarówno w 2017 roku, jak również w roku 2018, kiedy sklepy internetowe mają być dostępne łącznie na 16 rynkach.

LPP oficjalnie uruchomiło nowe Centrum Dystrybucyjne w Strykowie, które znacząco przyspieszy realizację zleceń w obszarze sprzedaży internetowej. Operatorem placówki będzie firma Arvato. Równolegle LPP zainaugurowało pracę podobnego centrum niedaleko Moskwy. Obie inwestycje wpisują się w strategię dalszego dynamicznego rozwoju segmentu e-commerce LPP w nadchodzących latach. Firma planuje uruchomienie kolejnych placówek tego typu, ponieważ zakłada wzrost w obszarze sprzedaży internetowej o 100% zarówno w 2017 roku, jak również w roku 2018, kiedy sklepy internetowe mają być dostępne łącznie na 16 rynkach.

Nowe Centrum Dystrybucyjne dedykowane LPP jest zlokalizowane w SEGRO Logistics Park Stryków pod Łodzią. Dysponuje powierzchnią 30 tysięcy metrów kwadratowych z możliwością podwojenia tej powierzchni do łącznej 60 tys. m2 w ciągu najbliższych 3 lat. Jego uruchomienie pozwoli, w trakcie pierwszego roku działania, na stworzenie 500 nowych miejsc pracy. W magazynie będą realizowane wysyłki zarówno na teren Polski, jak i za granicę (do Niemiec, Czech, Słowacji, Rumunii, Węgier, krajów bałtyckich, a także na rynek brytyjski). Nowe Centrum Dystrybucyjne będzie odpowiedzialne za obsługę e-commerce marek: Reserved, Mohito, House oraz Sinsay, co daje wolumen kilkunastu milionów wysyłanych sztuk produktów rocznie. Ze względu na dogodną lokalizację w Centralnej Polsce, na przecięciu głównych autostrad, znacząco skróci się czas realizacji zamówień internetowych – deklaruje Jacek Kujawa, wiceprezes LPP odpowiedzialny m.in. za logistykę i działania e-commerce w tej spółce. Za obsługę logistyczną Centrum będzie odpowiadało Arvato SCM Solutions w Polsce, które zajmie się między innymi: magazynowaniem, kompletacją i pakowaniem, wysyłką kurierską, obsługą zwrotów i reklamacji oraz usługami specjalistycznymi (przepakowywaniem, etykietowaniem, wymianą folii, kontrolą jakościową) takiego asortymentu jak: odzież, obuwie, torebki oraz akcesoria. Współpraca z doświadczonym międzynarodowym partnerem zagwarantuje LPP dostęp do wartościowej wiedzy eksperckiej z obszaru logistyki e-commerce.

Cieszymy się, że w zaledwie kilka miesięcy udało nam się uruchomić nową lokalizację dedykowaną obsłudze e-commerce dla klienta LPP – największej firmy odzieżowej w Polsce. Zależy nam, by spółka mogła zachować najwyższe standardy jakości obsługi klientów w zakresie sprzedaży internetowej, zwłaszcza biorąc pod uwagę plany jej dalszego dynamicznego rozwoju. Jesteśmy przekonani, że nasza współpraca będzie satysfakcjonująca dla obu stron i że dzięki naszemu zaangażowaniu, obsługa zamówień przez Internet będzie sprawna i spełni wysokie wymagania klienta – komentuje Lidia Ratajczak-Kluck, Dyrektor Arvato SCM Solutions w Polsce, Członek Zarządu Arvato Polska.

Równolegle, w tym tygodniu, LPP uruchomiło nowe Centrum Dystrybucyjne w Rosji. Placówka, o powierzchni 7 tysięcy metrów kwadratowych, będzie odpowiedzialna za obsługę zamówień z obszaru sprzedaży internetowej w Europie Wschodniej. Plany LPP na kolejne lata zakładają wybudowanie od dwóch do czterech nowych Centrów w zagranicznych lokalizacjach. Pierwszym z nich ma być magazyn w Anglii, który będzie odpowiedzialny za dystrybucję produktów w Wielkiej Brytanii. Kolejny ma powstać w Europie Południowej, wśród rozpatrywanych lokalizacji są między innymi Węgry i Rumunia, jednak ostateczna decyzja inwestycyjna nie została jeszcze podjęta. W nadchodzących latach chcemy dynamicznie rozwijać segment sprzedaży internetowej. Otwarcie dwóch nowych Centrów Dystrybucyjnych w Polsce i Rosji stanowi dalszy etap realizacji strategii. Naszym długofalowym celem jest stworzenie sieci magazynów, które umożliwią nam realizację dostaw do klientów w ciągu 24 godzin – podkreśla Jacek Kujawa. Firma planuje uruchomienie kolejnych placówek tego typu, ponieważ zakłada wzrost w obszarze sprzedaży internetowej o 100% zarówno w 2017 roku, jak również w roku 2018, kiedy sklepy internetowe mają być dostępne łącznie na 16 rynkach.

Rozwój sprzedaży internetowej zajmuje bardzo istotną pozycję w naszej strategii biznesowej. Internet daje niemal nieograniczone możliwości i jesteśmy przekonani, że nasze rosnące zaangażowanie w dynamicznie rozwijającym się obszarze e-commerce zapewni nam wiele korzyści. Przychody ze sprzedaży internetowej od stycznia do października br. wyniosły prawie ćwierć miliarda złotych i były ponad dwukrotnie wyższe licząc rok do roku. Zależy nam na tym, żeby klienci otrzymywali zamówione ubrania jak najszybciej, dlatego zdecydowaliśmy się na dynamiczny rozwój sieci Centrów Dystrybucyjnych w kolejnych latach – dodaje Jacek Kujawa. W tym momencie LPP posiada 46 sklepów różnych brandów w 10 krajach. W roku 2018 firma chce rozpocząć sprzedaż internetową w 4 kolejnych krajach: Bułgarii, Chorwacji, Serbii i Słowenii.

Z tej samej kategorii

8 marca 2023

DHL Parcel stawia na kobiety

Sektor TSL ciągle ma opinię branży typowo męskiej, chociaż rzeczywistość wygląda zgoła inaczej. Kobiety w zarządzie, kobiety menadżerki, magazynierki, pracownice [...]

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!