Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TSL Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TSL Biznes.
Renault Mascott to średniej wielkości ciężarówka produkowana przez francuskiego producenta samochodów Renault, znana ze swojej wszechstronności i niezawodności w transporcie lekkim i średnim.
Model ten został wprowadzony na rynek jako część strategii marki mającej na celu wzmocnienie jej obecności w segmencie pojazdów użytkowych.
Produkcja dostawczaków Renault Mascott rozpoczęła się w 1999 roku i trwała do 2010 roku, kiedy to model został zastąpiony przez nowsze modele z linii Renault Trucks, takie jak Renault Master. Mascott był odpowiedzią Renault na rosnące zapotrzebowanie na solidne i wydajne ciężarówki do zastosowań komercyjnych, które mogłyby także sprostać potrzebom większych ładunków niż typowe furgonety.
Renault Mascott był sprzedawany w wielu krajach na całym świecie, w tym w większości rynków europejskich, jak również na Bliskim Wschodzie i w niektórych częściach Afryki. W zależności od regionu, Mascott był dostępny w różnych konfiguracjach i specyfikacjach, dostosowanych do lokalnych przepisów drogowych i preferencji konsumentów.
Renault Mascott można uznać za większą i mocniejszą wersję popularnego modelu Renault Master. Oba pojazdy były skierowane na rynek profesjonalnych użytkowników i małych przedsiębiorstw, ale Mascott był wyposażony w mocniejsze silniki i miał większą ładowność, co czyniło go bardziej odpowiednim do cięższych zadań transportowych. Design i technologie wykorzystane w Mascott były podobne do tych, które znaleźć można w innych ciężarówkach i większych pojazdach dostawczych Renault, co zapewniało spójność i kompatybilność w ramach oferty marki.
Renault Mascott był oferowany głównie jako większy i bardziej rozbudowany pojazd niż Renault Master. Mascott był wyposażony w mocniejsze silniki diesla, z pojemnościami od 2.8 do 3.0 litra, co było odpowiedzią na potrzeby przewozu cięższych ładunków. Jego ładowność przekraczała 3,5 tony, co sytuowało go bliżej lekkich ciężarówek niż typowych furgonet.
Z kolei Renault Master jest lżejszym pojazdem, zazwyczaj klasyfikowanym jako furgonet lub lekka ciężarówka. Master jest dostępny z silnikami o pojemności od 2.3 litra, co czyni go bardziej odpowiednim dla mniej wymagających zastosowań transportowych i obsługi miejskiej. Master jest bardziej zorientowany na komfort i manewrowalność, co jest kluczowe dla użytkowników w miejskich i podmiejskich obszarach.
Renault Mascott był kluczowym graczem w segmencie średnich ciężarówek, dostarczając firmom niezbędnej wydajności i elastyczności w zarządzaniu transportem. Jego przemyślana konstrukcja i solidna konstrukcja pozwoliły na wieloletnie użytkowanie w różnorodnych warunkach, co cementuje jego pozycję jako ważnego elementu w historii pojazdów użytkowych Renault.
25 września 2025
Lotniska w Polsce rosły w ubiegłym roku dwa razy szybciej niż średnia europejska, generując łącznie 57, 9 mld zł wartości [...]
8 września 2025
Tylko 5% organizacji na świecie potrafiło zbudować trwałą kulturę KAIZEN. Większość firm, w tym również polskich, traktuje ją wyłącznie jako [...]
27 sierpnia 2025
Struktura polskiego rynku transportowego w dużej mierze opiera się na pracy kierowców zza wschodniej granicy. W świetle decyzji prezydenta o [...]
26 sierpnia 2025
Jedna trzecia przedstawicieli sektora TSL prognozuje wyższą sprzedaż (kwartał wcześniej było to 24 proc.), a 23 proc. większe inwestycje (21 [...]
25 sierpnia 2025
15-16 października 2025 roku w Krakowie odbędzie się OPTIDATA TECH 2025 - wiodąca konferencja poświęcona innowacjom i praktycznym wdrożeniom nowoczesnych [...]
19 sierpnia 2025
W dobie sankcji gospodarczych, zbrojnego konfliktu za naszą granicą oraz zaostrzonego nadzoru nad eksportem – firmy spedycyjne nie mogą działać [...]
13 sierpnia 2025
Odprawy celne to złożony proces, który obejmuje nie tylko sprawdzenie dokumentów i naliczenie należności celnych, ale także klasyfikację towarową, weryfikację [...]
13 sierpnia 2025
Nowo utworzone stowarzyszenie European Refund Providers Association (ERPA) stawia za cel uproszczenie procesów zwrotu podatku w międzynarodowym sektorze transportu drogowego [...]
6 sierpnia 2025
Pomysł zakłada obciążenie opłatą manipulacyjną każdej paczki e-commerce importowanej spoza UE. Te przechodzące przez centrum konsolidacji byłyby objęte dużo niższą [...]
5 sierpnia 2025
Sadzenie drzew… które już rosną, automaty do odbioru paczek… redukujące dwutlenek węgla, kalkulator emisji CO₂… pomijający istotne dane – czy [...]
21 lipca 2025
W lipcu 2025 roku Miesięczny Indeks Koniunktury (MIK) dla branży TSL wyniósł 100, 8 pkt – to wciąż powyżej poziomu [...]
17 lipca 2025
Wzrost napięć na linii USA – Europa może oznaczać poważne zakłócenia w transporcie międzynarodowym i łańcuchach dostaw. Czy grozi nam [...]
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!