#ad

Poszerzamy granice: AsstrA w Kotce

Poszerzamy granice: AsstrA w Kotce

280 kilometrów do Petersburga, 150 kilometrów do Helsinek i 50 do granicy rosyjsko-fińskiej. Port tranzytowy Kotka, położony w mieście o tej samej nazwie nad brzegiem Zatoki Fińskiej, zajmuje poczesne miejsce w wymianie handlowej między krajami WNP i resztą świata.

Anna Pokka

280 kilometrów do Petersburga, 150 kilometrów do Helsinek i 50 do granicy rosyjsko-fińskiej. Port tranzytowy Kotka, położony w mieście o tej samej nazwie nad brzegiem Zatoki Fińskiej, zajmuje poczesne miejsce w wymianie handlowej między krajami WNP i resztą świata.

 

 

 

 

 

 

Dla oddziału AsstrA w Petersburgu, od początku działalności w 2001 r., transport do i z Finlandii pozostaje głównym kierunkiem. W sierpniu 2020 r. grupa kapitałowa otworzyła fińskie przedstawicielstwo w Kotce.

– Kotka to historycznie ukształtowane centrum transportowe na południu Finlandii. Otwarcie przedstawicielstwa grupy w Finlandii pozwoli na nadzorowanie procesu transportowego z dwóch „stron”: w kraju załadunku i w kraju rozładunku – mówi Anton Kanev, kierownik biura AsstrA w Petersburgu.

Anton Kanev

Części i podzespoły przemysłowe, produkty celulozowo-papiernicze, a także paliwa, oleje i substancje bitumiczne uplasowały się w czołówce fińskiego eksportu. Port Kotka zajmuje pierwsze miejsce w eksporcie produktów do obróbki drewna i jest jednym z największych portów towarowych w Finlandii, zajmując czołową pozycję w kraju pod względem ruchu tranzytowego.

W Kotce znajduje się wiele kompleksów portowych. Powierzchnia kompleksu Mussalo to 300 hektarów, na której przeładowywane są ładunki sypkie i płynne, w tym chemiczne. W kompleksie Hietanen znajduje się terminal samochodowy o przepustowości do 150 000 pojazdów rocznie. Port Halla i Puolanlaituri przyjmuje polskie statki towarowe. Z Finlandii statki płyną w ponad 20 kierunkach.

– Przed zespołem AsstrA stoi zadanie opracowania szeregu usług na rynku fińskim, aby klienci korporacyjni otrzymali skonsolidowany serwis z Finlandii do krajów WNP. Lista usług dla klientów obejmuje transport kolejowy kontenerów z WNP do Finlandii, transport drogowy i morski z przeładunkiem w fińskich portach z Azji, Ameryki Północnej i Południowej. Ponadto są to usługi multimodalne z Finlandią jako krajem tranzytowym oraz usługi celne – dodaje Anna Pokka, kierownik projektu „Finlandia” w Asstra.

 

 

 

Z tej samej kategorii

8 marca 2023

DHL Parcel stawia na kobiety

Sektor TSL ciągle ma opinię branży typowo męskiej, chociaż rzeczywistość wygląda zgoła inaczej. Kobiety w zarządzie, kobiety menadżerki, magazynierki, pracownice [...]

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!