Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TSL Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TSL Biznes.
{modal href="/images/stories/umowa_lhs_big.jpg"} {/modal} W dniu 22 czerwca 2010r. spółka PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa podpisała umowę z firmą Newag S.A. na modernizację kolejnych lokomotyw spalinowych ST44. Inwestycja zostanie sfinansowana ze środków własnych spółki PKP LHS i kredytu inwestycyjnego. Koszt przedsięwzięcia to ok. 60 mln zł. Umowa dotyczy modernizacji kolejnych 10 szt. lokomotyw liniowych ST44 zgodnie z typem 311Da oznaczonej serią ST40s. Zmodernizowane lokomotywy zostaną dostarczone do końca lutego 2011 roku. Umowę podpisali ze strony PKP LHS Prezes Dyrektor Naczelny - Zbigniew Tracichleb i Członek Zarządu Dyrektor ds. finansowo-ekonomicznych - Andrzej Mulawa oraz ze strony Newag S.A. Prezes Dyrektor Naczelny - Zbigniew Konieczek i Dyrektor finansowy - Bogdan Borek. W wyniku modernizacji z zastosowaniem technologicznych rozwiązań amerykańskiej firmy GE Transportation (Newag S.A. jest jej wyłącznym przedstawicielem) powstała nowa seria lokomotyw oznaczona ST40s z silnikiem o mocy 2900KM. Pierwsze lokomotywy ST40s pojawiły się na szerokim torze w 2008 r. Aktualnie spółka PKP LHS eksploatuje 10 szt. lokomotyw spalinowych tej serii. Główne zalety lokomotyw (zwanych potocznie "Batmanami") to efektywność i ekonomika eksploatacji, dostosowanie do europejskich norm dotyczących oddziaływania na środowisko naturalne, nowoczesne systemy sterowania. Lokomotywy ST40s w sterowaniu wielokrotnym gwarantują zwiększenie masy pociągów do 5000 t brutto oraz niezawodność w warunkach pracy z wykorzystaniem maksymalnej mocy silnika spalinowego. Łącznie po zrealizowaniu umowy spółka PKP LHS będzie posiadać 20 szt. lokomotyw ST40s. {modal href="/images/stories/st_40_big.jpg"} {/modal}
{modal href=”/images/stories/umowa_lhs_big.jpg”}

{/modal}
W dniu 22 czerwca 2010r. spółka PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa podpisała umowę z firmą Newag S.A. na modernizację kolejnych lokomotyw spalinowych ST44. Inwestycja zostanie sfinansowana ze środków własnych spółki PKP LHS i kredytu inwestycyjnego. Koszt przedsięwzięcia to ok. 60 mln zł.
Umowa dotyczy modernizacji kolejnych 10 szt. lokomotyw liniowych ST44 zgodnie z typem 311Da oznaczonej serią ST40s. Zmodernizowane lokomotywy zostaną dostarczone do końca lutego 2011 roku. Umowę podpisali ze strony PKP LHS Prezes Dyrektor Naczelny – Zbigniew Tracichleb i Członek Zarządu Dyrektor ds. finansowo-ekonomicznych – Andrzej Mulawa oraz ze strony Newag S.A. Prezes Dyrektor Naczelny – Zbigniew Konieczek i Dyrektor finansowy – Bogdan Borek.
W wyniku modernizacji z zastosowaniem technologicznych rozwiązań amerykańskiej firmy GE Transportation (Newag S.A. jest jej wyłącznym przedstawicielem) powstała nowa seria lokomotyw oznaczona ST40s z silnikiem o mocy 2900KM. Pierwsze lokomotywy ST40s pojawiły się na szerokim torze w 2008 r. Aktualnie spółka PKP LHS eksploatuje 10 szt. lokomotyw spalinowych tej serii. Główne zalety lokomotyw (zwanych potocznie „Batmanami”) to efektywność i ekonomika eksploatacji, dostosowanie do europejskich norm dotyczących oddziaływania na środowisko naturalne, nowoczesne systemy sterowania. Lokomotywy ST40s w sterowaniu wielokrotnym gwarantują zwiększenie masy pociągów do 5000 t brutto oraz niezawodność w warunkach pracy z wykorzystaniem maksymalnej mocy silnika spalinowego.
Łącznie po zrealizowaniu umowy spółka PKP LHS będzie posiadać 20 szt. lokomotyw ST40s.
{modal href=”/images/stories/st_40_big.jpg”}
{/modal}
19 września 2024
Najbliższa konferencja Spotkania Transportowe odbędzie się 24 września 2024 r. w podpoznańskim Luboniu. Tematyka konferencji skupia się na najnowszych, aktualnych [...]
22 marca 2024
Chcesz odwiedzić naszych południowych sąsiadów? Poznaj kilka praktycznych wskazówek i sprawdź, jak kupić winietę do Czech. Z naszymi wskazówkami dużo [...]
31 marca 2023
Firma Brother wprowadziła do portfolio nowy zestaw do druku oznaczeń z serii P-Touch. Model PT-D460BTVP to profesjonalna mobilna drukarka etykiet [...]
29 marca 2023
EKOmaty maszyny do selektywnej zbiórki odpadów, które umożliwiają konsumentom zwrot jednorazowych puszek oraz butelek po napojach. W zamian za oddane [...]
28 marca 2023
W czwartek 30 marca br. na węźle Brzęczkowice w Mysłowicach wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu, dotyczące zjazdu z autostrady [...]
24 marca 2023
Prologis po raz trzeci z rzędu znalazł się w gronie najbardziej etycznych firm w Polsce. Tym samym otrzymał statuetkę „Super [...]
16 marca 2023
DHL Supply Chain odebrał dziś pierwszy z pięciu w pełni elektrycznych ciągników siodłowych Volvo FM Electric. Pojazdy staną się częścią [...]
15 marca 2023
Grupa Raben będzie obecna w Monachium na majowych targach Transport Logistic.
8 marca 2023
Sektor TSL ciągle ma opinię branży typowo męskiej, chociaż rzeczywistość wygląda zgoła inaczej. Kobiety w zarządzie, kobiety menadżerki, magazynierki, pracownice [...]
8 marca 2023
GXO Logistics, Inc. świętuje Dzień Kobiet w Polsce, doceniając pracę pań, które skorzystały z możliwości zdobycia nowych umiejętności i rozwoju [...]
6 marca 2023
Cyfrowa Platforma Trans.eu w porozumieniu z tureckim Ministerstwem Transportu Drogowego oraz Ambasadami Tureckimi buduje międzynarodowy klaster pomocy dla ofiar trzęsienia [...]
15 lutego 2023
W lutym br. Volkswagen Financial Services dołączył do członków biznesowych Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego. Tym samym znalazł się w gronie [...]

13 listopada 2025

29 października 2025
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!