#ad

PKP LHS kontynuuje inwestycje w tabor kolejowy

PKP LHS kontynuuje inwestycje w tabor kolejowy

{modal href="/images/stories/umowa_lhs_big.jpg"}  {/modal} W dniu 22 czerwca 2010r. spółka PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa podpisała umowę z firmą Newag S.A. na modernizację  kolejnych lokomotyw spalinowych ST44. Inwestycja zostanie sfinansowana ze środków własnych spółki PKP LHS i kredytu inwestycyjnego. Koszt przedsięwzięcia to ok. 60 mln zł.     Umowa dotyczy modernizacji kolejnych 10 szt. lokomotyw liniowych ST44 zgodnie z typem 311Da oznaczonej serią ST40s. Zmodernizowane lokomotywy zostaną dostarczone do końca lutego 2011 roku. Umowę podpisali ze strony PKP LHS  Prezes  Dyrektor Naczelny - Zbigniew Tracichleb  i Członek Zarządu Dyrektor ds. finansowo-ekonomicznych  - Andrzej Mulawa oraz ze strony Newag S.A. Prezes Dyrektor Naczelny - Zbigniew Konieczek i Dyrektor finansowy - Bogdan Borek.   W wyniku modernizacji z zastosowaniem technologicznych rozwiązań amerykańskiej firmy GE Transportation (Newag S.A. jest jej wyłącznym przedstawicielem) powstała nowa seria lokomotyw oznaczona ST40s z silnikiem o mocy 2900KM.  Pierwsze lokomotywy ST40s pojawiły się na szerokim torze w 2008 r. Aktualnie spółka PKP LHS eksploatuje 10 szt. lokomotyw spalinowych tej serii.  Główne zalety lokomotyw (zwanych potocznie "Batmanami") to efektywność i ekonomika eksploatacji, dostosowanie do europejskich norm dotyczących oddziaływania na środowisko naturalne, nowoczesne systemy sterowania. Lokomotywy  ST40s w sterowaniu wielokrotnym gwarantują zwiększenie masy pociągów do 5000 t brutto oraz niezawodność w warunkach pracy z wykorzystaniem maksymalnej mocy silnika spalinowego.   Łącznie po zrealizowaniu umowy spółka PKP LHS będzie posiadać 20 szt. lokomotyw ST40s.  {modal href="/images/stories/st_40_big.jpg"} {/modal}

{modal href=”/images/stories/umowa_lhs_big.jpg”} 

{/modal}

W dniu 22 czerwca 2010r. spółka PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa podpisała umowę z firmą Newag S.A. na modernizację  kolejnych lokomotyw spalinowych ST44. Inwestycja zostanie sfinansowana ze środków własnych spółki PKP LHS i kredytu inwestycyjnego. Koszt przedsięwzięcia to ok. 60 mln zł.

 

 

Umowa dotyczy modernizacji kolejnych 10 szt. lokomotyw liniowych ST44 zgodnie z typem 311Da oznaczonej serią ST40s. Zmodernizowane lokomotywy zostaną dostarczone do końca lutego 2011 roku. Umowę podpisali ze strony PKP LHS  Prezes  Dyrektor Naczelny – Zbigniew Tracichleb  i Członek Zarządu Dyrektor ds. finansowo-ekonomicznych  – Andrzej Mulawa oraz ze strony Newag S.A. Prezes Dyrektor Naczelny – Zbigniew Konieczek i Dyrektor finansowy – Bogdan Borek.

 

W wyniku modernizacji z zastosowaniem technologicznych rozwiązań amerykańskiej firmy GE Transportation (Newag S.A. jest jej wyłącznym przedstawicielem) powstała nowa seria lokomotyw oznaczona ST40s z silnikiem o mocy 2900KM.  Pierwsze lokomotywy ST40s pojawiły się na szerokim torze w 2008 r. Aktualnie spółka PKP LHS eksploatuje 10 szt. lokomotyw spalinowych tej serii.  Główne zalety lokomotyw (zwanych potocznie „Batmanami”) to efektywność i ekonomika eksploatacji, dostosowanie do europejskich norm dotyczących oddziaływania na środowisko naturalne, nowoczesne systemy sterowania. Lokomotywy  ST40s w sterowaniu wielokrotnym gwarantują zwiększenie masy pociągów do 5000 t brutto oraz niezawodność w warunkach pracy z wykorzystaniem maksymalnej mocy silnika spalinowego.

 

Łącznie po zrealizowaniu umowy spółka PKP LHS będzie posiadać 20 szt. lokomotyw ST40s.

 {modal href=”/images/stories/st_40_big.jpg”}

{/modal}

Z tej samej kategorii

8 marca 2023

DHL Parcel stawia na kobiety

Sektor TSL ciągle ma opinię branży typowo męskiej, chociaż rzeczywistość wygląda zgoła inaczej. Kobiety w zarządzie, kobiety menadżerki, magazynierki, pracownice [...]

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!