#ad

Nowe centrum logistyczne Zalando w Olsztynku

Nowe centrum logistyczne Zalando w Olsztynku

Zalando Lounge, wraz ze swoim partnerem Hillwood planuje zbudować duże centrum logistyczne o powierzchni 130 000 metrów kwadratowych. Nowa inwestycja zwiększy zarówno możliwości logistyczne Zalando Lounge, jak i procesy operacyjne. Nowa intralogistyka centrum zostanie dostosowana do modelu biznesowego Zalando Lounge składającego się z tymczasowych kampanii oraz między innymi sprzedaży większych gabarytowo produktów z kategorii domowej. Centrum będzie obsługiwane przez dostawcę usług. W środkowej fazie inwestycji zostanie utworzonych około 500 miejsc pracy.

Zalando Lounge, wraz ze swoim partnerem Hillwood planuje zbudować duże centrum logistyczne o powierzchni 130 000 metrów kwadratowych. Nowa inwestycja zwiększy zarówno możliwości logistyczne Zalando Lounge, jak i procesy operacyjne. Nowa intralogistyka centrum zostanie dostosowana do modelu biznesowego Zalando Lounge składającego się z tymczasowych kampanii oraz między innymi sprzedaży większych gabarytowo produktów z kategorii domowej. Centrum będzie obsługiwane przez dostawcę usług. W środkowej fazie inwestycji zostanie utworzonych około 500 miejsc pracy.

Zalando Lounge znacznie rozrósł się w ciągu ostatnich lat, a nowe centrum logistyczne wzmocni udany launch usługi w Polsce w sierpniu 2017 roku. Pozwoli nam ono zwiększyć nasze możliwości i jeszcze lepiej obsługiwać rosnącą bazę klientów.- komentuje Martin Rost, Starszy Wiceprezes Zalando Lounge & Outlets.

Lokalizacja w Olsztynku koło Olsztyna, około 200 km na północ od Warszawy jest dla inwestycji idealna z wielu powodów: po pierwsze, miejsce znajduje się w pobliżu dwóch innych polskich centrów Zalando pod Szczecinem, a także centrum planowanego niedaleko Łodzi. Zalando może zatem wykorzystać synergię między tymi trzema centrami. Po drugie na korzyść lokalizacji przemawia, potencjał pracowników w północno-wschodniej części kraju, a także doskonała infrastruktura z bezpośrednim dostępem do dróg ekspresowych S51 i  S7. Istotna była również silna współpraca z władzami lokalnymi. Kluczowe znaczenie podczas końcowej rundy decyzyjnej miało zwłaszcza wsparcie ze strony władz lokalnych w starostwie olsztyńskim i Olsztynku.

Ten projekt ma ogromne pozytywne znaczenie dla dalszego rozwoju naszej gminy. Wybór lokalizacji przez Zalando jest dowodem właściwie podjętej przez nas decyzji związanej z uruchomieniem terenów inwestycyjnych. Wiele miesięcy temu podjęliśmy wzmożone prace związane z przygotowaniem obszaru nadającego się do szybkiego zagospodarowania tak znacznej wielkości obiektem – mówi Artur Wrochna, burmistrz Olsztynka.

Każda nowa duża inwestycja na terenie powiatu olsztyńskiego, to szansa na rozwój i nowe miejsca pracy dla mieszkańców. Zalando może liczyć na potencjał naszej ziemi w postaci dostępnej wykwalifikowanej kadry pracowniczej, infrastruktury publicznej oraz zaangażowania władz lokalnych – mówi Małgorzata Chyziak, starosta olsztyński.

Możliwość budowy i inwestowania wspólnie z Zalando w Polsce to dla nas zaszczyt. Jesteśmy przekonani o ogromnym potencjale do dalszego rozwoju naszego partnera w regionie. Należy także podkreślić istotne znaczenie roli odegranej przez lokalne władze w przygotowaniu tej inwestycji. To ich profesjonalizm, zaangażowanie i wsparcie miały istotne znaczenie w procesie podejmowania decyzji inwestycyjnych – mówi Hubert Michalak, Dyrektor Zarządzający Hillwood CEE.

Centrum logistyczne Zalando Lounge zostanie połączone z istniejącą już silną europejską siecią logistyczną Zalando, składającą się z ośmiu centrów logistycznych na pięciu różnych rynkach. Pod koniec 2017 roku ogłoszono budowę dwóch kolejnych centrów logistycznych w północnych Włoszech i centralnej Polsce. Zalando Lounge ma około 15 milionów członków na 12 rynkach europejskich i oferuje wyłączny dostęp do 2500 marek z rabatami do 80%. Stanowi uzupełnienie sklepu Zalando Fashion Store o specjalne kampanie sprzedażowe dostępne przez ograniczony czas, skierowane do klientów mody szukających doskonałego stosunku jakości do ceny. Od czasu uruchomienia Zalando Lounge w Polsce we wrześniu 2017 r. odbyło się ponad 1000 kampanii.

Z tej samej kategorii

8 marca 2023

DHL Parcel stawia na kobiety

Sektor TSL ciągle ma opinię branży typowo męskiej, chociaż rzeczywistość wygląda zgoła inaczej. Kobiety w zarządzie, kobiety menadżerki, magazynierki, pracownice [...]

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!