#ad

Mobilne wsparcie dla zarządzającego transportem

Mobilne wsparcie dla zarządzającego transportem

  Ostatnie lata przyniosły duże zmiany w przepisach dotyczących wykonywania usług transportowych. Zostały ulepszone między innymi wytyczne związane z zabezpieczeniem ładunku i jego transportem, a wymagania co do jakości transportu i dokumentacji obecnie są dużo bardziej restrykcyjne. Duże znaczenie ma właściwe udokumentowanie przewozu i to już "od rampy". A poprawie jakości usług, lepszemu wykorzystaniu czasu i ograniczeniu kosztów służą mobilne rozwiązania.       4 grudnia 2011 r. w całej Unii weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady WE nr. 1071/2009 z dnia 21 października 2009, ustanawiające wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego i uchylające dyrektywę Rady 96/26/WE. Na mocy rozporządzenia wszystkie przedsiębiorstwa, których działalność obejmuje również transport drogowy (z wyjątkiem transportu zakładowego), są zobowiązane zatrudnić na etacie osobę zarządzającą transportem i nadać jej odpowiednie uprawnienia. To postanowienie ma charakter obowiązkowy dla przedsiębiorstw, które zlecają usługi transportowe lub przewozowe.   Zgodnie z rozporządzeniem   Każde przedsiębiorstwo transportowe zarejestrowane na terenie UE musi zatrudnić osobę zarządzającą transportem, która jest odpowiedzialna za wszystkie usługi związane z pojazdami.   Są to: zarządzanie konserwacją i przeglądami pojazdów, kontrola zleceń przewozowych i dokumentów, bieżące prowadzenie faktur, zarządzanie ładunkami i kierowcami, kontrola przestrzegania bezpieczeństwa (np. Przepisy BHP - UVV) i zabezpieczania ładunków. Zakres odpowiedzialności osoby zarządzającej i wykonywanych przez nią czynności reguluje Rozporządzenie 1071/2009, a w krajach UE także odpowiednie ustawy i przepisy.   Odpowiednie narzędzia   W celu wsparcia działalności związanych z z zarządzaniem transportem Kurzprofil SALT Solutions GmbH (SALT Solutions GmbH) razem z Netzwerk Logistik Leipzig-Halle e.V (Logistiknetzwerk Leipzig-Halle) przygotował produkt o nazwie Vekehrsleiter App, który może być wykorzystywany przez firmy załadunkowe przy realizacji wysyłek.   Verkehrsleiter wspiera przedsiębiorstwo przede wszystkim w spełnianiu urzędowych zaleceń/przepisów i wytycznych dotyczących jakości załadunku i transportu. Dla kontrolerów jakości i osób zarządzających transportem App to narzędzie ułatwiające i usprawniające wykonywanie zadań kontrolnych i dokumentacyjnych. Przedsiębiorcom natomiast oferuje możliwość trwałego zabezpieczania wysokich standardów jakości podczas transportu i załadunku. Stosując App można zrezygnować z wymagającego dużego nakładu pracy ręcznego zestawiania wyników kontroli i co przyspiesza wymianę informacji - dokumentacja ze zdjęciami i podpisami dotyczącymi załadunku może być przesłana jako PDF. W ten sposób można zabezpieczyć organizację kontroli i zaleceń jakościowych.   Verkehrsleiter-App zawiera 4 różne listy sprawdzające (standardowa, do ładunków niebezpiecznych zawierająca klasy ładunków niebezpiecznych, do transportu międzynarodowego i do transportu ładunków specjalnych), dzięki czemu kontrola ładunku i zapewnienie bezpieczeństwa są o wiele łatwiejsze. Dla udokumentowania przeprowadzonych operacji poszczególne zadania zapisane na liście mogą być fotografowane. Do App należy także dokumentacja kompletności dokumentów. Zlecenia i listy sprawdzające mogą każdorazowo zostać podpisane przez pełnomocną osobę bezpośrednio na Ipponie, a cała dokumentacja może zostać przesłana mailem do archiwizacji.   Opcjonalnie App może być rozszerzona o listy sprawdzające (np. lista ładunków wchodzących) i funkcje (np. drukowanie dokumentów transportowych, automatyczne powiadamianie itp). Aplikacja może być także włączana w stosowane w przedsiębiorstwie inne systemy obsługi wysyłki i transportu oraz systemy zarządzania danymi.   Więcej informacji znajduje się na stronie http://www.salt-solutions.de/en/retail/mobile-loesungen-fuer-sap/chief-of-traffic-app.html .   SALT Solutions GmbH specjalizuje się w tworzeniu rozwiązań informatycznych i integracji systemów dla produkcji, logistyki i handlu. W centrum uwagi firmy jest tworzenie rozwiązań dla punktów krytycznych w przedsiębiorstwie, na bazie technologii SAP, Microsoft, Oracle, IBM i Java. Oferta dla logistyki obejmuje rozwiązania dla zarządzania łańcuchem dostaw, dla intralogistyki z dostępem do komponentów automatyki, dla logistyki kontraktowej i dla controllingu. Do wieloloetnich klientów należą: Lufthansa, Daimler, Coca-Cola, BASF, die Deutsche Post, Fiege, Otto, Boehringer Ingelheim, SCA i Würth.  

 

appappOstatnie lata przyniosły duże zmiany w przepisach dotyczących wykonywania usług transportowych. Zostały ulepszone między innymi wytyczne związane z zabezpieczeniem ładunku i jego transportem, a wymagania co do jakości transportu i dokumentacji obecnie są dużo bardziej restrykcyjne. Duże znaczenie ma właściwe udokumentowanie przewozu i to już „od rampy”. A poprawie jakości usług, lepszemu wykorzystaniu czasu i ograniczeniu kosztów służą mobilne rozwiązania.

 

 

 


4 grudnia 2011 r. w całej Unii weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady WE nr. 1071/2009 z dnia 21 października 2009, ustanawiające wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego i uchylające dyrektywę Rady 96/26/WE. Na mocy rozporządzenia wszystkie przedsiębiorstwa, których działalność obejmuje również transport drogowy (z wyjątkiem transportu zakładowego), są zobowiązane zatrudnić na etacie osobę zarządzającą transportem i nadać jej odpowiednie uprawnienia. To postanowienie ma charakter obowiązkowy dla przedsiębiorstw, które zlecają usługi transportowe lub przewozowe.

 

Zgodnie z rozporządzeniem

 

Każde przedsiębiorstwo transportowe zarejestrowane na terenie UE musi zatrudnić osobę zarządzającą transportem, która jest odpowiedzialna za wszystkie usługi związane z pojazdami.

 

Są to:

  • zarządzanie konserwacją i przeglądami pojazdów,
  • kontrola zleceń przewozowych i dokumentów,
  • bieżące prowadzenie faktur,
  • zarządzanie ładunkami i kierowcami,
  • kontrola przestrzegania bezpieczeństwa (np. Przepisy BHP – UVV) i zabezpieczania ładunków.

Zakres odpowiedzialności osoby zarządzającej i wykonywanych przez nią czynności reguluje Rozporządzenie 1071/2009, a w krajach UE także odpowiednie ustawy i przepisy.

 

Odpowiednie narzędzia

 

W celu wsparcia działalności związanych z z zarządzaniem transportem Kurzprofil SALT Solutions GmbH (SALT Solutions GmbH) razem z Netzwerk Logistik Leipzig-Halle e.V (Logistiknetzwerk Leipzig-Halle) przygotował produkt o nazwie Vekehrsleiter App, który może być wykorzystywany przez firmy załadunkowe przy realizacji wysyłek.

 

Verkehrsleiter wspiera przedsiębiorstwo przede wszystkim w spełnianiu urzędowych zaleceń/przepisów i wytycznych dotyczących jakości załadunku i transportu. Dla kontrolerów jakości i osób zarządzających transportem App to narzędzie ułatwiające i usprawniające wykonywanie zadań kontrolnych i dokumentacyjnych. Przedsiębiorcom natomiast oferuje możliwość trwałego zabezpieczania wysokich standardów jakości podczas transportu i załadunku.

Stosując App można zrezygnować z wymagającego dużego nakładu pracy ręcznego zestawiania wyników kontroli i co przyspiesza wymianę informacji – dokumentacja ze zdjęciami i podpisami dotyczącymi załadunku może być przesłana jako PDF. W ten sposób można zabezpieczyć organizację kontroli i zaleceń jakościowych.

 

Verkehrsleiter-App zawiera 4 różne listy sprawdzające (standardowa, do ładunków niebezpiecznych zawierająca klasy ładunków niebezpiecznych, do transportu międzynarodowego i do transportu ładunków specjalnych), dzięki czemu kontrola ładunku i zapewnienie bezpieczeństwa są o wiele łatwiejsze. Dla udokumentowania przeprowadzonych operacji poszczególne zadania zapisane na liście mogą być fotografowane. Do App należy także dokumentacja kompletności dokumentów. Zlecenia i listy sprawdzające mogą każdorazowo zostać podpisane przez pełnomocną osobę bezpośrednio na Ipponie, a cała dokumentacja może zostać przesłana mailem do archiwizacji.

 

Opcjonalnie App może być rozszerzona o listy sprawdzające (np. lista ładunków wchodzących) i funkcje (np. drukowanie dokumentów transportowych, automatyczne powiadamianie itp). Aplikacja może być także włączana w stosowane w przedsiębiorstwie inne systemy obsługi wysyłki i transportu oraz systemy zarządzania danymi.

 

Więcej informacji znajduje się na stronie http://www.salt-solutions.de/en/retail/mobile-loesungen-fuer-sap/chief-of-traffic-app.html .

 


SALT Solutions GmbH specjalizuje się w tworzeniu rozwiązań informatycznych i integracji systemów dla produkcji, logistyki i handlu. W centrum uwagi firmy jest tworzenie rozwiązań dla punktów krytycznych w przedsiębiorstwie, na bazie technologii SAP, Microsoft, Oracle, IBM i Java. Oferta dla logistyki obejmuje rozwiązania dla zarządzania łańcuchem dostaw, dla intralogistyki z dostępem do komponentów automatyki, dla logistyki kontraktowej i dla controllingu. Do wieloloetnich klientów należą: Lufthansa, Daimler, Coca-Cola, BASF, die Deutsche Post, Fiege, Otto, Boehringer Ingelheim, SCA i Würth.

 

Z tej samej kategorii

8 marca 2023

DHL Parcel stawia na kobiety

Sektor TSL ciągle ma opinię branży typowo męskiej, chociaż rzeczywistość wygląda zgoła inaczej. Kobiety w zarządzie, kobiety menadżerki, magazynierki, pracownice [...]

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!