Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TSL Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TSL Biznes.
Ostatnie lata przyniosły duże zmiany w przepisach dotyczących wykonywania usług transportowych. Zostały ulepszone między innymi wytyczne związane z zabezpieczeniem ładunku i jego transportem, a wymagania co do jakości transportu i dokumentacji obecnie są dużo bardziej restrykcyjne. Duże znaczenie ma właściwe udokumentowanie przewozu i to już "od rampy". A poprawie jakości usług, lepszemu wykorzystaniu czasu i ograniczeniu kosztów służą mobilne rozwiązania. 4 grudnia 2011 r. w całej Unii weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady WE nr. 1071/2009 z dnia 21 października 2009, ustanawiające wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego i uchylające dyrektywę Rady 96/26/WE. Na mocy rozporządzenia wszystkie przedsiębiorstwa, których działalność obejmuje również transport drogowy (z wyjątkiem transportu zakładowego), są zobowiązane zatrudnić na etacie osobę zarządzającą transportem i nadać jej odpowiednie uprawnienia. To postanowienie ma charakter obowiązkowy dla przedsiębiorstw, które zlecają usługi transportowe lub przewozowe. Zgodnie z rozporządzeniem Każde przedsiębiorstwo transportowe zarejestrowane na terenie UE musi zatrudnić osobę zarządzającą transportem, która jest odpowiedzialna za wszystkie usługi związane z pojazdami. Są to: zarządzanie konserwacją i przeglądami pojazdów, kontrola zleceń przewozowych i dokumentów, bieżące prowadzenie faktur, zarządzanie ładunkami i kierowcami, kontrola przestrzegania bezpieczeństwa (np. Przepisy BHP - UVV) i zabezpieczania ładunków. Zakres odpowiedzialności osoby zarządzającej i wykonywanych przez nią czynności reguluje Rozporządzenie 1071/2009, a w krajach UE także odpowiednie ustawy i przepisy. Odpowiednie narzędzia W celu wsparcia działalności związanych z z zarządzaniem transportem Kurzprofil SALT Solutions GmbH (SALT Solutions GmbH) razem z Netzwerk Logistik Leipzig-Halle e.V (Logistiknetzwerk Leipzig-Halle) przygotował produkt o nazwie Vekehrsleiter App, który może być wykorzystywany przez firmy załadunkowe przy realizacji wysyłek. Verkehrsleiter wspiera przedsiębiorstwo przede wszystkim w spełnianiu urzędowych zaleceń/przepisów i wytycznych dotyczących jakości załadunku i transportu. Dla kontrolerów jakości i osób zarządzających transportem App to narzędzie ułatwiające i usprawniające wykonywanie zadań kontrolnych i dokumentacyjnych. Przedsiębiorcom natomiast oferuje możliwość trwałego zabezpieczania wysokich standardów jakości podczas transportu i załadunku. Stosując App można zrezygnować z wymagającego dużego nakładu pracy ręcznego zestawiania wyników kontroli i co przyspiesza wymianę informacji - dokumentacja ze zdjęciami i podpisami dotyczącymi załadunku może być przesłana jako PDF. W ten sposób można zabezpieczyć organizację kontroli i zaleceń jakościowych. Verkehrsleiter-App zawiera 4 różne listy sprawdzające (standardowa, do ładunków niebezpiecznych zawierająca klasy ładunków niebezpiecznych, do transportu międzynarodowego i do transportu ładunków specjalnych), dzięki czemu kontrola ładunku i zapewnienie bezpieczeństwa są o wiele łatwiejsze. Dla udokumentowania przeprowadzonych operacji poszczególne zadania zapisane na liście mogą być fotografowane. Do App należy także dokumentacja kompletności dokumentów. Zlecenia i listy sprawdzające mogą każdorazowo zostać podpisane przez pełnomocną osobę bezpośrednio na Ipponie, a cała dokumentacja może zostać przesłana mailem do archiwizacji. Opcjonalnie App może być rozszerzona o listy sprawdzające (np. lista ładunków wchodzących) i funkcje (np. drukowanie dokumentów transportowych, automatyczne powiadamianie itp). Aplikacja może być także włączana w stosowane w przedsiębiorstwie inne systemy obsługi wysyłki i transportu oraz systemy zarządzania danymi. Więcej informacji znajduje się na stronie http://www.salt-solutions.de/en/retail/mobile-loesungen-fuer-sap/chief-of-traffic-app.html . SALT Solutions GmbH specjalizuje się w tworzeniu rozwiązań informatycznych i integracji systemów dla produkcji, logistyki i handlu. W centrum uwagi firmy jest tworzenie rozwiązań dla punktów krytycznych w przedsiębiorstwie, na bazie technologii SAP, Microsoft, Oracle, IBM i Java. Oferta dla logistyki obejmuje rozwiązania dla zarządzania łańcuchem dostaw, dla intralogistyki z dostępem do komponentów automatyki, dla logistyki kontraktowej i dla controllingu. Do wieloloetnich klientów należą: Lufthansa, Daimler, Coca-Cola, BASF, die Deutsche Post, Fiege, Otto, Boehringer Ingelheim, SCA i Würth.
Ostatnie lata przyniosły duże zmiany w przepisach dotyczących wykonywania usług transportowych. Zostały ulepszone między innymi wytyczne związane z zabezpieczeniem ładunku i jego transportem, a wymagania co do jakości transportu i dokumentacji obecnie są dużo bardziej restrykcyjne. Duże znaczenie ma właściwe udokumentowanie przewozu i to już „od rampy”. A poprawie jakości usług, lepszemu wykorzystaniu czasu i ograniczeniu kosztów służą mobilne rozwiązania.
4 grudnia 2011 r. w całej Unii weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady WE nr. 1071/2009 z dnia 21 października 2009, ustanawiające wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego i uchylające dyrektywę Rady 96/26/WE. Na mocy rozporządzenia wszystkie przedsiębiorstwa, których działalność obejmuje również transport drogowy (z wyjątkiem transportu zakładowego), są zobowiązane zatrudnić na etacie osobę zarządzającą transportem i nadać jej odpowiednie uprawnienia. To postanowienie ma charakter obowiązkowy dla przedsiębiorstw, które zlecają usługi transportowe lub przewozowe.
Zgodnie z rozporządzeniem
Każde przedsiębiorstwo transportowe zarejestrowane na terenie UE musi zatrudnić osobę zarządzającą transportem, która jest odpowiedzialna za wszystkie usługi związane z pojazdami.
Są to:
Zakres odpowiedzialności osoby zarządzającej i wykonywanych przez nią czynności reguluje Rozporządzenie 1071/2009, a w krajach UE także odpowiednie ustawy i przepisy.
Odpowiednie narzędzia
W celu wsparcia działalności związanych z z zarządzaniem transportem Kurzprofil SALT Solutions GmbH (SALT Solutions GmbH) razem z Netzwerk Logistik Leipzig-Halle e.V (Logistiknetzwerk Leipzig-Halle) przygotował produkt o nazwie Vekehrsleiter App, który może być wykorzystywany przez firmy załadunkowe przy realizacji wysyłek.
Verkehrsleiter wspiera przedsiębiorstwo przede wszystkim w spełnianiu urzędowych zaleceń/przepisów i wytycznych dotyczących jakości załadunku i transportu. Dla kontrolerów jakości i osób zarządzających transportem App to narzędzie ułatwiające i usprawniające wykonywanie zadań kontrolnych i dokumentacyjnych. Przedsiębiorcom natomiast oferuje możliwość trwałego zabezpieczania wysokich standardów jakości podczas transportu i załadunku.
Stosując App można zrezygnować z wymagającego dużego nakładu pracy ręcznego zestawiania wyników kontroli i co przyspiesza wymianę informacji – dokumentacja ze zdjęciami i podpisami dotyczącymi załadunku może być przesłana jako PDF. W ten sposób można zabezpieczyć organizację kontroli i zaleceń jakościowych.
Verkehrsleiter-App zawiera 4 różne listy sprawdzające (standardowa, do ładunków niebezpiecznych zawierająca klasy ładunków niebezpiecznych, do transportu międzynarodowego i do transportu ładunków specjalnych), dzięki czemu kontrola ładunku i zapewnienie bezpieczeństwa są o wiele łatwiejsze. Dla udokumentowania przeprowadzonych operacji poszczególne zadania zapisane na liście mogą być fotografowane. Do App należy także dokumentacja kompletności dokumentów. Zlecenia i listy sprawdzające mogą każdorazowo zostać podpisane przez pełnomocną osobę bezpośrednio na Ipponie, a cała dokumentacja może zostać przesłana mailem do archiwizacji.
Opcjonalnie App może być rozszerzona o listy sprawdzające (np. lista ładunków wchodzących) i funkcje (np. drukowanie dokumentów transportowych, automatyczne powiadamianie itp). Aplikacja może być także włączana w stosowane w przedsiębiorstwie inne systemy obsługi wysyłki i transportu oraz systemy zarządzania danymi.
Więcej informacji znajduje się na stronie http://www.salt-solutions.de/en/retail/mobile-loesungen-fuer-sap/chief-of-traffic-app.html .
19 września 2024
Najbliższa konferencja Spotkania Transportowe odbędzie się 24 września 2024 r. w podpoznańskim Luboniu. Tematyka konferencji skupia się na najnowszych, aktualnych [...]
22 marca 2024
Chcesz odwiedzić naszych południowych sąsiadów? Poznaj kilka praktycznych wskazówek i sprawdź, jak kupić winietę do Czech. Z naszymi wskazówkami dużo [...]
31 marca 2023
Firma Brother wprowadziła do portfolio nowy zestaw do druku oznaczeń z serii P-Touch. Model PT-D460BTVP to profesjonalna mobilna drukarka etykiet [...]
29 marca 2023
EKOmaty maszyny do selektywnej zbiórki odpadów, które umożliwiają konsumentom zwrot jednorazowych puszek oraz butelek po napojach. W zamian za oddane [...]
28 marca 2023
W czwartek 30 marca br. na węźle Brzęczkowice w Mysłowicach wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu, dotyczące zjazdu z autostrady [...]
24 marca 2023
Prologis po raz trzeci z rzędu znalazł się w gronie najbardziej etycznych firm w Polsce. Tym samym otrzymał statuetkę „Super [...]
16 marca 2023
DHL Supply Chain odebrał dziś pierwszy z pięciu w pełni elektrycznych ciągników siodłowych Volvo FM Electric. Pojazdy staną się częścią [...]
15 marca 2023
Grupa Raben będzie obecna w Monachium na majowych targach Transport Logistic.
8 marca 2023
Sektor TSL ciągle ma opinię branży typowo męskiej, chociaż rzeczywistość wygląda zgoła inaczej. Kobiety w zarządzie, kobiety menadżerki, magazynierki, pracownice [...]
8 marca 2023
GXO Logistics, Inc. świętuje Dzień Kobiet w Polsce, doceniając pracę pań, które skorzystały z możliwości zdobycia nowych umiejętności i rozwoju [...]
6 marca 2023
Cyfrowa Platforma Trans.eu w porozumieniu z tureckim Ministerstwem Transportu Drogowego oraz Ambasadami Tureckimi buduje międzynarodowy klaster pomocy dla ofiar trzęsienia [...]
15 lutego 2023
W lutym br. Volkswagen Financial Services dołączył do członków biznesowych Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego. Tym samym znalazł się w gronie [...]

13 listopada 2025

29 października 2025
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!