#ad

Mainfreight wdraża szybkie transporty na trasie Holandia – Polska

Mainfreight wdraża szybkie transporty na trasie Holandia – Polska

Mainfreight Europe, będący częścią nowozelandzkiej Grupy Mainfreight, jednego z największych operatorów logistycznych na świecie, opracował system szybkich transportów drogowych na trasie Holandia – Polska. Poprzez rozwiązania IT, operator wdraża nowe standardy i optymalizuje procesy operacyjne w magazynach przeładunkowych, dzięki czemu dostawy door-to-door realizowane są w ciągu maksymalnie 48 godzin. Mainfreight stale też inwestuje w rozwój międzynarodowego transportu drogowego na terenie całej Europy.

Mainfreight Europe, będący częścią nowozelandzkiej Grupy Mainfreight, jednego z największych operatorów logistycznych na świecie, opracował system szybkich transportów drogowych na trasie Holandia – Polska. Poprzez rozwiązania IT, operator wdraża nowe standardy i optymalizuje procesy operacyjne w magazynach przeładunkowych, dzięki czemu dostawy door-to-door realizowane są w ciągu maksymalnie 48 godzin. Mainfreight stale też inwestuje w rozwój międzynarodowego transportu drogowego na terenie całej Europy.

Nowe rozwiązania informatyczne, w ramach systemu zarządzania transportem – Mainchain, które Mainfreight wdrożył już w swoim centralnym hubie przeładunkowym w ‘s-Heerenberg w Holandii, są testowane we wszystkich europejskich oddziałach operatora (tj. Belgii, Francji, Rumunii, Niemczech, Rosji, Wielkiej Brytanii, na Ukrainie, we Włoszech i w Polsce). Celem ich wdrożenia, co zostanie ukończone w ciągu kilku miesięcy, jest zastosowanie jednolitego standardu w zakresie identyfikacji towarów i dokumentacji w procesie obsługi przesyłek przez linie drobnicowe Mainfreight. Nadana przesyłka jest raz skanowana i wprowadzana do systemu, bez konieczności zmiany etykiet i ponownego jej oklejania w trakcie przeładunków. Dzięki temu zyskano czas, który tracony był na powtórne etykietowanie oraz identyfikację. W magazynach drobnicowych operatora utworzono też specjalnie wyodrębnione miejsca przeładunkowe z podziałem na kierunki transportów, co znacznie usprawniło zarządzanie przesyłkami. Teraz po nadaniu przesyłek przez klientów, ładunki pierwszego dnia konsolidowane są w magazynie w ‘s-Heerenberg, a wieczorem wyjeżdżają już do Polski. Rankiem kolejnego dnia, towary zostają dostarczone do miejsc przeładunkowych, znajdujących się w magazynach partnerów operatora na zachodzie Polski. Stąd dystrybuowane są do miejsc docelowych w różnych częściach kraju.

W najbliższym czasie w przewozach pomiędzy Holandią a Polską, Mainfreight zastosuje też naczepy rotacyjne, co jeszcze bardziej zoptymalizuje wykorzystanie pojazdów, gdyż ograniczy to czas oczekiwania kierowców na załadunki i rozładunki (naczepa będzie gotowa do podjęcia w momencie dojazdu samochodu do magazynu). Do tego operator wprowadził w swoich pojazdach podwójne obsady kierowców, a w trakcie transportu system telematyczny wysyła na bieżąco powiadomienia do spedytorów, pozwalając im na informowanie klientów o rzeczywistym czasie dostawy. Przed wdrożeniem tych wszystkich zmian, czas dostawy door-to-door na trasie Holandia – Polska wynosił nawet do 72 h, a teraz został skrócony do maksymalnie 48 h.

Wprowadzenie podwójnej obsady kierowców zapewnia ciągłość ruchu pojazdów, a zastosowanie rotacji naczep znacznie skróci czas, który potrzebny jest na załadunek i odbiór towaru. Opracowanie systemu szybkich dostaw w ramach linii drobnicowych na trasie Holandia – Polska to odpowiedź na wzrastające zapotrzebowanie klientów. Jest to kierunek cieszący się dużym zainteresowaniem, a dodatkowo Holandia jest miejscem z którego realizujemy transporty morskie i konsolidację towarów jadących ze Wschodu w dalsze części Europy Zachodniej – wyjaśnia Agnieszka Raunmiagi, Business Development Manager Mainfreight Poland. Warto dodać, że do realizacji międzynarodowych transportów drogowych na terenie Europy, operator wykorzystuje własną flotę, która składa się z ponad 500 ciągników i 600 naczep, z tego tabor własny Mainfreight Poland liczy 60 zestawów. Szybkie bezpośrednie linie drobnicowe Mainfreight oferuje nie tylko z/do Holandii, ale też do Rumunii, a także na trasach Polska – Hiszpania i Polska – Portugalia.

Z tej samej kategorii

8 marca 2023

DHL Parcel stawia na kobiety

Sektor TSL ciągle ma opinię branży typowo męskiej, chociaż rzeczywistość wygląda zgoła inaczej. Kobiety w zarządzie, kobiety menadżerki, magazynierki, pracownice [...]

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!