Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TSL Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TSL Biznes.
Holenderska firma wyspecjalizowana w przewozie żywności w warunkach chłodniczych zmodernizowała swoje działające non-stop centrum dystrybucji w Barandrecht. Naturalnym wyborem były wózki z bateriami litowo-jonowymi.
Holenderska firma wyspecjalizowana w przewozie żywności w warunkach chłodniczych zmodernizowała swoje działające non-stop centrum dystrybucji w Barandrecht. Naturalnym wyborem były wózki z bateriami litowo-jonowymi.
Hollander Barandrecht to holenderski dostawca usług logistycznych dla branży retail, HoReCa oraz e-commerce specjalizujący się w przechowywaniu i transporcie produktów świeżych oraz towarów wymagających warunków chłodniczych. Za cel stawia sobie jak najefektywniejszą organizację łańcucha dostaw – tak, by zapewnić maksymalną trwałość wrażliwych ładunków. Centrum Dystrybucyjne w Barendrecht każdego dnia obsługuje w tym zakresie 260 sklepów. By usprawnić jego pracę, firma zdecydowała się na modernizację floty. Zdecydowana większość nowych wózków została wyposażona w baterie litowo-jonowe.
Charakterystyka obiektu
Centrum dystrybucyjne w Barendrecht funkcjonuje nieprzerwanie po 24 godziny na dobę. W ciągu 7 dni przyjmuje do magazynu 16 000 – 17 000 palet. Towary – w sumie około 1,5 mln opakowań tygodniowo – opuszczają obiekt w około 30 000 kontenerów rolkowych. – Nasze zadanie polega na skutecznej i punktualnej dostawie produktów do supermarketów. Kluczowa w jego realizacji jest wydajna eksploatacja wózków widłowych. Dlatego ich niezawodność i dostępność są bardzo wysoko na liście naszych wymagań względem sprzętu – mówi Bart van Hengel, Team Manager centrum dystrybucyjnego Hollander Barandrecht. Kiedy więc zbliżał się koniec okresu leasingowego na rozwiązania transportu wewnętrznego, firma rozpisała przetarg na ofertę floty spełniającą potrzeby przedsiębiorstwa. Dostawcą został finalnie holenderski oddział Still.
Zastosowane rozwiązanie
Na nową flotę Hollander Barandrecht składają się łącznie 23 pojazdy Still, w tym 3 wózki unoszące z platformą dla operatora EXU-S, 12 prowadzonych dyszlem elektrycznych wózków unoszących EXU. Pierwsze służą przede wszystkim do przewozu ładunków na dłuższych dystansach, drugie stanowią podstawowe narzędzia załadunku i rozładunku. – Wszystkie wózki unoszące nowej floty Hollander Barandrecht wyposażono w baterie litowo-jonowe. Rozwiązanie doskonale wpisuje się wielozmianowy tryb pracy przedsiębiorstwa, w którym pojazdy są używane właściwie bez przerwy. Szybkie ładowania częściowe zapewniają wysoką dostępność wózków i pozwalają uniknąć sytuacji, w której operator nie dysponuje narzędziami do wykonywania swojej pracy. Na wypadek, gdyby nie było czasu i na to, centrum zaopatrzono także w zapasowe baterie, które dzięki szybkiej wymianie bocznej mogą umożliwić dalszą jazdę wózka bez konieczności krótkiego nawet doładowania – relacjonuje Grzegorz Kurkowski, specjalista ds. produktu Still Polska. Flotę uzupełnia 8 kompaktowych, elektrycznych wózków czołowych z przeciwwagą RX 20-16C znajdujących zastosowanie w obsłudze wyższych kondygnacji regałów. – Wykorzystywany w Hollander Barandrecht model wózka czołowego RX 20-16C charakteryzuje się promieniem skrętu o 13 cm krótszym niż w przypadku standardowego rozwiązania. Ułatwia to manewrowanie w wąskich alejkach. Korzystny wpływ na precyzję pracy miało także przejście z dźwigni sterujących na joysticki z ergonomiczną podporą przedramienia – tłumaczy Kurkowski.
Efekty wdrożenia
Dzięki zastosowaniu bardziej kompaktowych wózków można było zwiększyć gęstość składowania, a liczbę kolizji ograniczono przy tym o 50-60 proc. – Wózki są bardziej zwrotne i lepiej radzą sobie w korytarzach szerokich na 2,9 m. Dzięki temu do minimum ograniczyliśmy przypadki uszkodzeń wskutek wypadków – mówi van Hengel. – Na bezpieczeństwo korzystnie wpłynęło także wprowadzenie wózków paletowych z zabudowaną platformą dla operatora. Ich ściany boczne zapobiegają wystąpieniu sytuacji, w której pracownik znalazłby się poza obrysem pojazdu. Ryzyko kolizji i skręcenia kostki jest w efekcie znacząco zredukowane – dodaje Team Manager centrum dystrybucyjnego Hollander Barandrecht. Zaopatrzenie wózków w baterie litowo-jonowe z możliwością ładowania częściowego daje z kolei gwarancję, że wózki będą dostępne zawsze, gdy są potrzebne. Zaowocowało także wyraźnym wzrostem wydajności eksploatacji wózków unoszących. Akumulatory zostały do tego objęte gwarancją, dzięki której w razie defektu którejkolwiek z nich, Still dostarczy egzemplarz zastępczy. Rozwiązanie gwarantuje więc ciągłość pracy wszystkich wózków przez cały czas trwania umowy.
19 września 2024
Najbliższa konferencja Spotkania Transportowe odbędzie się 24 września 2024 r. w podpoznańskim Luboniu. Tematyka konferencji skupia się na najnowszych, aktualnych [...]
22 marca 2024
Chcesz odwiedzić naszych południowych sąsiadów? Poznaj kilka praktycznych wskazówek i sprawdź, jak kupić winietę do Czech. Z naszymi wskazówkami dużo [...]
31 marca 2023
Firma Brother wprowadziła do portfolio nowy zestaw do druku oznaczeń z serii P-Touch. Model PT-D460BTVP to profesjonalna mobilna drukarka etykiet [...]
29 marca 2023
EKOmaty maszyny do selektywnej zbiórki odpadów, które umożliwiają konsumentom zwrot jednorazowych puszek oraz butelek po napojach. W zamian za oddane [...]
28 marca 2023
W czwartek 30 marca br. na węźle Brzęczkowice w Mysłowicach wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu, dotyczące zjazdu z autostrady [...]
24 marca 2023
Prologis po raz trzeci z rzędu znalazł się w gronie najbardziej etycznych firm w Polsce. Tym samym otrzymał statuetkę „Super [...]
16 marca 2023
DHL Supply Chain odebrał dziś pierwszy z pięciu w pełni elektrycznych ciągników siodłowych Volvo FM Electric. Pojazdy staną się częścią [...]
15 marca 2023
Grupa Raben będzie obecna w Monachium na majowych targach Transport Logistic.
8 marca 2023
Sektor TSL ciągle ma opinię branży typowo męskiej, chociaż rzeczywistość wygląda zgoła inaczej. Kobiety w zarządzie, kobiety menadżerki, magazynierki, pracownice [...]
8 marca 2023
GXO Logistics, Inc. świętuje Dzień Kobiet w Polsce, doceniając pracę pań, które skorzystały z możliwości zdobycia nowych umiejętności i rozwoju [...]
6 marca 2023
Cyfrowa Platforma Trans.eu w porozumieniu z tureckim Ministerstwem Transportu Drogowego oraz Ambasadami Tureckimi buduje międzynarodowy klaster pomocy dla ofiar trzęsienia [...]
15 lutego 2023
W lutym br. Volkswagen Financial Services dołączył do członków biznesowych Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego. Tym samym znalazł się w gronie [...]

13 listopada 2025

29 października 2025
23 października 2025
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!