#ad

InstaFreight wchodzi na polski rynek

InstaFreight wchodzi na polski rynek

InstaFreight otwiera swój pierwszy zagraniczny oddział i robi to w Polsce. Dziesięcioosobowy zespół w Legnicy zapewnia całodobowy kontakt z tym cyfrowym spedytorem. Polskim oddziałem pokieruje Krzysztof Dwornik. Berliński start-up planuje już wkrótce rozszerzyć swą działalność również o Włochy, Hiszpanię i kraje Beneluxu.

InstaFreight otwiera swój pierwszy zagraniczny oddział i robi to w Polsce. Dziesięcioosobowy zespół w Legnicy zapewnia całodobowy kontakt z tym cyfrowym spedytorem. Polskim oddziałem pokieruje Krzysztof Dwornik. Berliński start-up planuje już wkrótce rozszerzyć swą działalność również o Włochy, Hiszpanię i kraje Beneluxu.

Decyzja o wyborze Dolnego Śląska na swą pierwszą zagraniczną placówkę wynika z pragmatycznych względów i doskonałej lokalizacji. Legnica jest świetnie skomunikowana zarówno z dużymi ośrodkami w Polsce jak i co równie ważne leży jedynie o godzinę drogi do Niemiec i Czech. Otoczona wieloma inwestycjami przemysłowymi i e-commerce stanowi doskonałe miejsce do ekspansji cyfrowego modelu biznesowego InstaFreight.

Lokalizacja polskiego oddziału InstaFreight w Legnicy, która geograficznie leży bliżej Berlina niż Warszawy wybitnie ułatwia kontakt z centralą. To szalenie ważne szczególnie na początku działalności. Bezpośredni kontakt z dolnośląskimi przewoźnikami kalibruje właściwą optykę na wyzwania branży i stanowi doskonały materiał do pracy zarówno dla Departametu IT jak i Operacyjnego. Już teraz zbieramy pochlebne opinie na temat intuicyjności naszego interfejsu i przewagi rozwiązań cyfrowego obiegu dokumentów. Liczymy, że w kolejnym kroku możemy rozszerzyć to podejście również o załadowców – deklaruje Krzysztof Dwornik, General Manager InstaFreight w Polsce, doświadczony we wdrożeniach rozwiązań IT na europejskich rynkach TSL. – Dzięki temu podejściu udało nam się obsłużyć już do tej pory kilka tysięcy frachtów i wdrożyć do współpracy na naszej platformie ponad 1 000 polskich przewoźników.

Oddział operacyjnie funkcjonuje od kwietnia 2019, początkowo skupiając się na wsparciu projektów kabotażowych w Niemczech.

Z naszego punktu widzenia, Polska, kraj o ogromnym znaczeniu dla europejskiego transportu i ekonomii  to naturalny kierunek dalszego rozwoju naszej firmy – wyjaśnia Maximilian Schaefer, Co-Founder i Managing Director InstaFreight. Zaledwie kilka tygodni temu Niemieckie Stowarzyszenie Biznesu Wschodniego ogłosiło 5% wzrost wymiany handlowej między naszymi krajami w pierwszej połowie 2019. Polska wyprzedziła również Wielką Brytanię na liście najważniejszych partnerów handlowych dla Niemiec. – Wzrost w tym sektorze biznesu jest po prostu niemożliwy bez Polski i jej centralnej pozycji w Europie – dodaje Maximilian Schaefer.

InstaFreight w swoich założeniach stawia na transparentność w łańcuchu dostaw. Start-up konsoliduje przestrzeń ładunkową ponad 6 000 firm transportowych oferując ją bezpośrednim załadowcom w formie jednego interfejsu. InstaFreight zapewnia cyfrową obsługę całego procesu transportowego: od wyceny, przez rezerwację przestrzeni ładunkowej, śledzenie frachtu aż po zarządzanie przepływem dokumentów. Załadowcy oszczędzają w ten sposób czas i zasoby uzyskując transparentną wiedzę o swoim łańcuchu dostaw. Dzięki InstaFreight przewoźnicy są w stanie wypełniać wyśrubowane wymagania jakościowe załadowców, maksymalizować wykorzystanie swojej floty i księgować wcześniej płatności za transport po atrakcyjnych stawkach. Berliński start-up planuje zwiększać efektywność i rentowność transportu drogowego w Europie. – Zarówno w Polsce jak i pozostałych krajach Centralnej i Wschodniej Europy, które operacyjnie obsługujemy oczekujemy dużego zainteresowania cyfrowymi rozwiązaniami. Do końca roku zakładamy potrojenie naszego polskiego teamu – prognozuje Krzysztof Dwornik. – To dla nas strategiczny wybór, w kolejnych krokach planujemy podobną strategię w krajach Europy Zachodniej – Włoszech, Hiszpanii i krajach Beneluxu – dodaje Maximilian Schaefer.

 

Z tej samej kategorii

8 marca 2023

DHL Parcel stawia na kobiety

Sektor TSL ciągle ma opinię branży typowo męskiej, chociaż rzeczywistość wygląda zgoła inaczej. Kobiety w zarządzie, kobiety menadżerki, magazynierki, pracownice [...]

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!