Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TSL Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TSL Biznes.
Dziewięć pierścieni zajmujących szerokość autostrady, ponad 200 ton ładunku długiego na 30 metrów i droga z Coesfeld w północno-zachodnich Niemczech do Szanghaju - to szczegóły zadania, jakiego podjął się operator logistyczny Dachser na zlecenie producenta autoklawów, Scholz Maschinenbau. Przedmiotem transportu był gigantyczny zbiornik do termicznej obróbki kompozytów. Podzielony na części autoklaw przez cztery noce był przewożony pod eskortą policji do portu w Wilhelmshaven, by stamtąd wypłynąć kontenerowcem do Chin.
Dziewięć pierścieni zajmujących szerokość autostrady, ponad 200 ton ładunku długiego na 30 metrów i droga z Coesfeld w północno-zachodnich Niemczech do Szanghaju – to szczegóły zadania, jakiego podjął się operator logistyczny Dachser na zlecenie producenta autoklawów, Scholz Maschinenbau. Przedmiotem transportu był gigantyczny zbiornik do termicznej obróbki kompozytów. Podzielony na części autoklaw przez cztery noce był przewożony pod eskortą policji do portu w Wilhelmshaven, by stamtąd wypłynąć kontenerowcem do Chin.
Dachser już od wielu lat realizuje przewozy dla Scholz, czyli ogromnych zbiorników ciśnieniowych do termicznej obróbki materiałów kompozytowych, wykorzystywanych np. podczas łączenia części samolotu. Ładunek o wadze przekraczającej 200 ton, długości 30 metrów oraz średnicy 6,8 metrów, miał zdecydowanie większe gabaryty w porównaniu do innych autoklawów. Nie było możliwości przetransportowania go w całości, zdecydowano więc o przewozie dziewięciu części, które ponownie złączone miały być już w Chinach. Długość i waga autoklawu nie stanowiły problemu. Prawdziwym wyzwaniem była szerokość wynosząca 6,8 metrów i zmieszczenie takiego ładunku na drodze – wyjaśnia Hans-Ulrich Brüggemann, Manager Sea Freight Projects w Dachser.
W pierwszej kolejności należało przeanalizować trasę od fabryki w Coesfeld do wjazdu na autostradę – chodziło o sprawdzenie, czy w którymś miejscu jest ryzyko utknięcia pojazdów z pierścieniami. Następnie należało pokonać trasę 230 km przy zachowaniu średniej prędkości 60 km/h oraz pod stałą eskortą policji, ponieważ wyprzedzanie załadowanych ciężarówek na dwupasmowej autostradzie byłoby niemożliwe. Każdy, kto jednej z tamtych czterech nocy znalazł się za transportem, miał wyjątkową okazję, aby zobaczyć gigantyczne pierścienie z bliska. Przygotowania do przewozu ładunku trwały sześć tygodni. Zespół Dachser zadbał nawet o pomiar bramy terminala w Wilhelmshaven – wynosiła ona osiem metrów, czyli wystarczająco, by ładunek się zmieścił.
Po kilkunocnym transporcie drogowym, części autoklawu zostały bezpiecznie dostarczone do terminala kontenerowego w Wilhelmshaven – jedynego w Niemczech z dostępem do autostrady, co stanowi kolejny ważny czynnik w spersonalizowanych przewozach Dachser. Na statku umieszczono obok siebie dwadzieścia 40-stopowych kontenerów typu flat rack, które miały posłużyć do załadunku i umocowania dziewięciu pierścieni. Wykorzystano także pomost kontenerowy o udźwigu do 110 ton. Po znalezieniu się na pokładzie statku MSC Hamburg o pojemności 19 tys. TEU, gigantyczne pierścienie wyruszyły w 32-dniową podróż do Szanghaju.
19 września 2024
Najbliższa konferencja Spotkania Transportowe odbędzie się 24 września 2024 r. w podpoznańskim Luboniu. Tematyka konferencji skupia się na najnowszych, aktualnych [...]
22 marca 2024
Chcesz odwiedzić naszych południowych sąsiadów? Poznaj kilka praktycznych wskazówek i sprawdź, jak kupić winietę do Czech. Z naszymi wskazówkami dużo [...]
31 marca 2023
Firma Brother wprowadziła do portfolio nowy zestaw do druku oznaczeń z serii P-Touch. Model PT-D460BTVP to profesjonalna mobilna drukarka etykiet [...]
29 marca 2023
EKOmaty maszyny do selektywnej zbiórki odpadów, które umożliwiają konsumentom zwrot jednorazowych puszek oraz butelek po napojach. W zamian za oddane [...]
28 marca 2023
W czwartek 30 marca br. na węźle Brzęczkowice w Mysłowicach wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu, dotyczące zjazdu z autostrady [...]
24 marca 2023
Prologis po raz trzeci z rzędu znalazł się w gronie najbardziej etycznych firm w Polsce. Tym samym otrzymał statuetkę „Super [...]
16 marca 2023
DHL Supply Chain odebrał dziś pierwszy z pięciu w pełni elektrycznych ciągników siodłowych Volvo FM Electric. Pojazdy staną się częścią [...]
15 marca 2023
Grupa Raben będzie obecna w Monachium na majowych targach Transport Logistic.
8 marca 2023
Sektor TSL ciągle ma opinię branży typowo męskiej, chociaż rzeczywistość wygląda zgoła inaczej. Kobiety w zarządzie, kobiety menadżerki, magazynierki, pracownice [...]
8 marca 2023
GXO Logistics, Inc. świętuje Dzień Kobiet w Polsce, doceniając pracę pań, które skorzystały z możliwości zdobycia nowych umiejętności i rozwoju [...]
6 marca 2023
Cyfrowa Platforma Trans.eu w porozumieniu z tureckim Ministerstwem Transportu Drogowego oraz Ambasadami Tureckimi buduje międzynarodowy klaster pomocy dla ofiar trzęsienia [...]
15 lutego 2023
W lutym br. Volkswagen Financial Services dołączył do członków biznesowych Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego. Tym samym znalazł się w gronie [...]

13 listopada 2025

29 października 2025
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!