#ad

Elektromobilność i fotowoltaika – magazyn buforowy, dodatkowa powierzchnia magazynowa

Elektromobilność i fotowoltaika – magazyn buforowy, dodatkowa powierzchnia magazynowa

Pandemia istotnie spowolniła, a wręcz zahamowała światową globalizację. Trwający od lat 80. XX w. trend przenoszenia produkcji do Azji i towarzysząca mu globalizacja łańcuchów logistycznych wymagały przygotowania wielu scenariuszy wydarzeń.

Copyright Daimler. All Rights Reserved.

Pandemia istotnie spowolniła, a wręcz zahamowała światową globalizację. Trwający od lat 80. XX w. trend przenoszenia produkcji do Azji i towarzysząca mu globalizacja łańcuchów logistycznych wymagały przygotowania wielu scenariuszy wydarzeń.

 

Niewiele jednak firm i przedsiębiorców zobligowanych do kooperacji z operatorem logistycznym po to by dostarczać klientowi produkt we właściwym czasie, w odpowiedniej ilości, we właściwym stanie i w odpowiedniej cenie, przygotowało się na ewentualność wystąpienia pandemii.

 

Pandemia. Plan awaryjny ‒ plan buforowy

Doświadczony operator logistyczny, który wie jak budować odporność i wzmocnić siatkę bezpieczeństwa logistycznego to pewny plan buforowy, w przeciwieństwie do ofert pozostałych graczy logistycznych.

Magazynowe oferty deweloperskie to propozycje wynajmu pustej hali czy magazynu, bez wykwalifikowanych pracowników, wyposażenia i certyfikacji. Operator logistyczny w tym kontekście to wersja „pod klucz” z 24h serwisem według potrzeb (tworzenie spersonalizowanych zestawów sprzedażowych, etykietowanie czy wykonywanie części prac montażowych) i ze scedowaną odpowiedzialnością, a więc wisienka na logistycznym torcie.

Obecną sytuację pandemiczną tak komentuje dyrektor logistyki Seifert Polska Szymon Szczepanik:

– W tym nietypowym czasie musimy realizować swoje zadania dostosowując się do wymagań chwili. Z fazy globalizacji procesów logistycznych przechodzimy w tymczasowy etap deglobalizacji. Skupiamy się na zapewnieniu bezpieczeństwa ciągłości łańcuchów dostaw i udostępniamy powierzchnie buforowe. Działamy dla branży FMCG. Dostarczamy podstawowych produktów użytku osobistego oraz produktów niezbędnych w naszych gospodarstwach domowych. Natomiast nigdy wcześniej nie zmagaliśmy się z tak dużym zapotrzebowaniem szpitali na podstawowe produkty ochrony epidemiologicznej, jak fartuch, maseczki czy rękawiczki, a jego bezpieczeństwo wiąże się z koniecznością funkcjonowania awaryjnych magazynów buforowych w kraju.

 

Bezpieczeństwo niejedno ma jednak imię

Jak wskazują analizy i eksperci, koronawirus ze względu na rosnącą świadomość Polaków w połączeniu z dotacjami oraz zobowiązaniami krajów rozwijających się nie zahamuje rozwoju branż związanych z ograniczaniem emisji dwutlenku węgla.

Jako że od lat motorem napędowym Grupy Logistycznej Seifert jest wyspecjalizowana logistyka kontraktowa dla branży motoryzacyjnej, firma ta jako operator logistyczny rozwijała się równolegle z nią. Nie inaczej jest i teraz, także w Polsce. Seifert Automotive Polska, spółka-córka Seifert Polska, latem tego roku objęła kompleksową obsługą logistyczną fabrykę baterii do modelów hybrydowych i w pełni elektrycznych niemieckiego producenta samochodów, która położona jest na zachód od Wrocławia, w gminie Jawor.

– Już prężnie działamy, a docelowo w 2021 obsłużymy logistycznie, w cyklu: przyjęcie – magazynowanie – zaopatrzenie linii – odbiór wysyłka gotowych komponentów – zarządzanie pustymi opakowaniami, produkcję 110 tysięcy „elektromobilnych baterii” – mówi dyrektor Logistyki Seifert Automotive Polska Michał Musielak.

– Jednocześnie rozkwita branża fotowoltaiczna – dodaje Jan Brachmann, prezes zarządu Seifert Polska. – Od lata buforujemy w Mysłowicach panele, falowniki i inne akcesoria fotowoltaiczne. Zweryfikowaliśmy problemy tej branży, wiemy o zatorach zaopatrzeniowych uniemożliwiających terminowe wywiązywanie się z zobowiązań, dlatego naszą ofertę krótkoterminowych powierzchni magazynowych kierujemy również do małych, średnich i dużych firm fotowoltaicznych na Górnym Śląsku, które chcą uniezależnić się od monopolu dostawców i bezpiecznie realizować swoje zlecenia, wzorem firm, którym już w ten sposób pomagamy.

 

 

Grupa Seifert

Seifert Polska i Seifert Automotive Polska są odpowiedzialne za projekty w Jaworze. Są też częścią międzynarodowej grupy logistycznej Seifert Logistics Grup. Firma założona w 1947 r., po dziś dzień jest przedsiębiorstwem rodzinnym z siedzibą w Ulm. Z lokalnego lidera rynku transportowego wyrosła do poziomu operatora spedycyjno-logistycznego działającego na arenie międzynarodowej.

Grupa zatrudnia ponad 2 tys. pracowników w 46 lokalizacjach w Europie, gdzie realizuje innowacyjne rozwiązania logistyczne dla branży motoryzacyjnej, papierniczej, chemicznej, farmaceutycznej, materiałów budowlanych i dóbr konsumpcyjnych.

 

 

 

Z tej samej kategorii

8 marca 2023

DHL Parcel stawia na kobiety

Sektor TSL ciągle ma opinię branży typowo męskiej, chociaż rzeczywistość wygląda zgoła inaczej. Kobiety w zarządzie, kobiety menadżerki, magazynierki, pracownice [...]

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!