Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TSL Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TSL Biznes.
Najbardziej popularną formą finansowania w przypadku przedsiębiorców zajmujących się transportem drogowym jest leasing operacyjny. Dotyczy to również pojazdów używanych. Co decyduje o tym, że firmy preferują leasing? ‒ odpowiedzi udzielają przedsiębiorcy w badaniu MAN Financial Services.
W listopadzie 2021 r. MAN Financial Services przeprowadził badanie na losowo wybranej grupie firm. Odpowiedzi udzielali decydenci i top managerowie w przedsiębiorstwach, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy dokonały zakupu nowych samochodów ciężarowych.
– Najpopularniejszą formą finansowania pojazdów był wśród badanych leasing operacyjny, który może przyjąć dwie główne formy: finansowania całego pojazdu i wykupienia go na koniec umowy za niską ostatnią ratę oraz leasingu z rynkową wartością końcową, niższymi miesięcznymi ratami i możliwością zwrotu pojazdu na zakończenie kontraktu. – mówi Piotr Suwała, kierownik sprzedaży w MAN Financial Services.
Pierwsze rozwiązanie wybierają przede wszystkim firmy, którym zależy na rozbudowie własnej floty – chcą przejąć pojazd na własność i dalej go eksploatować. Według nich leasing ten daje duże możliwości konfiguracji pod względem kluczowych parametrów, takich jak wpłata wstępna, okres umowy, wartość wykupu. W ten sposób można uzyskać preferowaną wysokość rat lub zakładaną wartość wykupu.
Niektóre z firm, choć jest ich mniej, decydują się na leasing operacyjny z rynkową wartością końcową, ale z niższymi miesięcznymi ratami. Za takim rozwiązaniem przemawiają nie tylko niższe niż w leasingu z niskim wykupem raty, ale i możliwość rozłożenia na kolejne raty pozostałej do spłaty wartości pojazdu lub oddania go na zakończenie umowy.
Obydwiema formami leasingu można sfinansować także używane pojazdy. – W MAN Financial Services oferta i proponowane rozwiązania dla kilkuletnich samochodów są takie, jak w przypadku nowych pojazdów marki MAN. Leasing używanych ciężarówek przekona przede wszystkim klientów, dla których ważne są jak najniższe raty. I rzeczywiście, miesięczne obciążenia są odczuwalnie niższe niż przy nowych pojazdach. Dodatkowo w okresie zahamowania produkcji nowych modeli, samochody używane stają się naturalnym wyborem każdego przedsiębiorcy. – wyjaśnia Piotr Suwała.
Leasing, na którym bazuje oferta MAN Financial Services, jako najkorzystniejszy dla przedsiębiorców sposób finansowania pojazdów w firmie, jest częściej wybierany niż gotówka czy kredyt. – Z punktu widzenia leasingobiorcy do najważniejszych korzyści oferty leasingu operacyjnego MAN FS należą nie tylko aspekty finansowe, takie jak raty w rozsądnej wysokości, brak dodatkowych kosztów czy elastyczny okres finansowania, od 24 do 60 miesięcy. Kolejne atuty to możliwość załatwienia wszystkich formalności w jednym miejscu, czyli tzw. One stop shopping, szybkie i proste procedury, a także kompleksowa obsługa dedykowanego opiekuna MAN Financial Services. – wymienia Piotr Suwała z MAN FS.
30 czerwca 2025
Branża transportowo-logistyczna to kręgosłup europejskiej gospodarki – szybka, elastyczna, ale też narażona na silne wahania rynkowe i problemy z płynnością [...]
17 czerwca 2025
W naszym podcaście rozmawiamy z Marcinem Wawrzkiewiczem, Country Managerem w Malcom Finance Polska o kondycji finansowej branży transportowej, wyzwaniach i [...]
26 maja 2025
Weszła w życie nowelizacja tzw. małej ustawy sankcyjnej, która wzbudziła niepokój wśród przedstawicieli branży TSL. Firmy muszą obecnie dostosować się [...]
21 maja 2025
Branża transportowo-spedycyjno-logistyczna (TSL) w Polsce znalazła się w trudnej sytuacji. Wzrost zadłużenia, problemy płynnościowe oraz zmienność kosztów operacyjnych wymuszają na [...]
26 lutego 2025
Malcom Finance, firma specjalizująca się w faktoringu dla przedsiębiorców transportowych, nie tylko finansuje faktury w różnych walutach, ale też ubezpiecza [...]
26 lutego 2025
Klasycznym dylematem osób zamierzających otworzyć firmę transportową jest to, w jakiej formie prowadzić własną działalność gospodarczą. Jedną z najbardziej rekomendowanych [...]
3 lutego 2025
Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy dla branży TSL. Firmy transportowe i spedycyjne muszą sprostać nie tylko dynamicznie zmieniającym się [...]
20 stycznia 2025
Podwyżki cen paliw, zatory płatnicze, duża konkurencja oraz rosnące koszty pracy i utrzymania floty pojazdów – to główne przyczyny problemów [...]
4 września 2024
Firma specjalizująca się w faktoringu dla przedsiębiorców transportowych, rozpoczyna swoją działalność w Polsce – kraju, który stanowi filar branży transportowej [...]
23 lipca 2024
Subindeks dla sektora transportu, spedycji i logistyki na III kwartał br. wyniósł 53, 8 pkt., o 0, 3 pkt. mniej [...]
22 lipca 2024
Jak pokazują publikowane co miesiąc dane GUS, w branży transportowej ciągle przeważają nastroje negatywne. Świadczy o tym wskaźnik ogólny klimatu [...]
25 stycznia 2024
Na czas nie płaci swoim kontrahentom co dziewiąty przewoźnik. Jednocześnie aż co czwarta firma transportowa doświadczyła w minionym roku problemów [...]
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!